وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکاتی درباره ی نوشیدن آب وسط وعده های غذایی

نکاتی درباره ی نوشیدن آب وسط وعده های غذایی

به گزارش ایران ناز در اینجا یک بررسی مبتنی بر شواهد از این که چگونه خوردن مایعات همراه با غذا هضم و سلامت شما را تحت تاثیر قرار می دهد بیان می شود. برای درک دلیل اینکه آب هضم غذا را برهم می زند نخست فرایند گوارش طبیعی را درک نمایید.هضم از دهان شروع می شود.

 

به محض اینکه شما شروع به جویدن مواد غذایی کنید، سیگنال غدد بزاقی شروع به تولید بزاق، که حاوی آنزیم است می کند که به شما در شکستن مواد غذایی کمک می کند. بزاق نیز به نرم کردن مواد غذایی و آماده سازی آن برای سفر به پایین مری و معده کمک می کند.

 

در معده، غذا با آب اسیدی معده مخلوط می شود و یک مایع غلیظ شناخته شده به نام Chyme تولید می شود. Chyme در نهایت به قسمت اول روده کوچک حرکت می کند.در روده کوچک Chyme با آنزیم های گوارشی از لوزالمعده و اسید صفراوی از کبد مخلوط می شود این باعث شکستن Chyme شده و هر ماده مغذی برای جذب به جریان خون آماده می شود.

 

اغلب مواد مغذی همچنان که Chyme در روده کوچک سفر می کند از طریق روده کوچک جذب می شود فقط یک بخش کوچک باقی می ماند که وقتی به کولون رسید جذب می شود. در جریان خون، مواد مغذی به مناطق مختلف بدن فرستاده می شود. در پایان هضم پس مانده غذا ها از روده بزرگ از طریق مقعد دفع می شود.

 

نکاتی درباره ی نوشیدن آب وسط وعده های غذایی

 

با توجه به آنچه که می خورید کل این فرایند هضم می تواند در هر نقطه از 24 تا 72 ساعت باشد.بدون شک در مورد مزایای نوشیدن مایعات به اندازه کافی هر روز بیان می شود. با این حال، برخی ادعا می کنند که نوشیدن آب در وعده های غذایی یک ایده بد است. در زیر سه تا از شایع ترین استدلال های مورد استفاده برای این ادعا که مایعات همراه با غذا برای هضم شما بد هستند آورده می شود:

 

برخی استدلال می کنند که نوشیدن نوشابه های اسیدی یا الکلی با وعده های غذایی سبب خشک شدن بزاق می شود و هضم غذا برای بدن را مشکل تر می کند. الکل باعث کاهش جریان بزاق 10 – 15 ٪ در هر واحد از الکل می شود.بسیاری ادعا می کنند که آب آشامیدنی با وعده های غذایی سبب رقیق شدن اسید معده و آنزیم های گوارشی شده و هضم غذا را برای بدن مشکل تر می کند.

 

نوشیدن مایعات همراه با غذا سرعت خروج غذاهای جامد از معده را افزایش می دهد و لذا زمان وعده های غذایی با اسید معده و آنزیم های گوارشی کاهش یافته و در نتیجه هضم غذا ضعیف می شود. ولی هیچ پژوهش علمی آن را پشتیبانی نمی کند.مایعات به شکستن تکه های زیادی از غذا کمک می کند و آن را آسان تر برای پایین رفتن از مری و معده می کند.

 

همچنین به حرکت مواد غذایی کمک می کند و از نفخ و یبوست جلوگیری می کند.علاوه بر این، معده شما آب، همراه با اسید معده و آنزیم های گوارشی را در طول هضم غذا ترشح می کند. در واقع، این آب برای ترویج عملکرد مناسب این آنزیم ها مورد نیاز است.آب قابل شرب با وعده های غذایی نیز می تواند به شما در سیگنال های گرسنگی و سیری کمک کند.

 

نکاتی درباره ی نوشیدن آب وسط وعده های غذایی

 

این می تواند از پرخوری جلوگیری کند و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، یک تحقیق 12 هفته ای نشان داد که شرکت کنندگانی که قبل از هر وعده غذایی 17 اونس (500 میلی لیتر) آب نوشیدند 4.4 پوند (2 کیلوگرم) بیش از کسانی که ننوشیدند وزن از دست دادند.

 

تحقیقات همچنین نشان می دهد که آب آشامیدنی ممکن است سرعت سوخت و ساز شما را در حدود 24 کالری برای هر 8 اونس (500 میلی لیتر) که مصرف می کنید افزایش دهد. بدن برای رساندن دمای آب به درجه حرارت خودش کالری مصرف می کند

 

و این به کاهش وزن در رژیم لاغری کمک می کند. در نهایت، این مهم است که توجه داشته باشید که عمدتاً نوشیدنی شما آب باشد و نوشیدنی های دارای کالری نباشد. در یک مطالعه مردمی که نوشیدنی های شیرین، شیر یا آب میوه همراه با غذا نوشیدند

 

کالری دریافتی آنها 15/8 درصد بالاتر بود.برای اکثر مردم، نوشیدن مایعات همراه با غذا به خاطر اثرات منفی آن بر هضم غذا مناسب نیست. اگر شما از بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) رنج می برید مایعات همراه با غذا برای شما مناسب نیست.

 

نکاتی درباره ی نوشیدن آب وسط وعده های غذایی

 

دلیلش این است که مایعات حجم معده را اضافه می کند که این می تواند فشار معده را افزایش دهد. به طور مشابه یک وعده غذایی بزرگ هم برای افراد GERD می تواند به منجر رفلکس اسید شود.

 

اگر مصرف مایعات همراه با غذا برای شما دردناک است و یا شما احساس نفخ یا بدتر شدن می کنید و یا با نوشیدن مایعات قبل یا بین وعده های غذایی دچار ریفلاکس معده می شوید

 

بین وعده ها آب مصرف نکنید در غیر این صورت، هیچ شواهدی وجود ندارد که شما باید از نوشیدن مایعات با وعده های غذایی جلوگیری کنید.

 

توجه داشته باشید که آب بهترین است و نوشیدن آن در بین وعده های غذایی بستگی به احساس شما در بدتر شدن شما با نوشیدن آب همراه غذا دارد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره