وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکات بسیار مهم درباره ی منافذ پوست

نکات بسیار مهم درباره ی منافذ پوست

اگر منافذ پوست شما برایتان اهمیت دارد این مطلب را بخوانید. از دست منافذ باز پوست‌تان خسته شده‌اید. هرچه كرم پودر و پنكیك و… استفاده می‌كنید؛‌ نتیجه نمی‌گیرید.دل‌تان می‌خواهد پوست شما هم صاف و عین آینه باشد. به جای اینكه در اثر تعریق برق بزند،‌ پوست‌تان مثل مخمل صاف باشد.

 

در فصل تابستان هم كه این عرق‌چكان بیشتر است و جلوه پوست را نازیباتر می‌كند. حالا باید چه كنید؟‌ نگران نباشید. چند راهكار ساده می‌تواند این خواسته شما را برآورده كند. یكی از بهترین و راحت‌ترین راهكارها،‌ بخور صورت با آب گرم است. برای این كار ابتدا صورت‌تان را با آب و صابون بشویید.

 

بعد از شست‌وشو،‌آن را خشك كنید. یك قابلمه كوچك آب كنید و روی گاز بگذارید. وقتی جوشید آن را از روی گاز بردارید. آن را روی میز بگذارید. نصف لیموترش تازه را داخل آب بچكانید. سرتان را روی بخار قابلمه بگیرید. روی سرتان یك حوله بیندازید. سه تا پنج دقیقه زیر این حوله و بخار آن بمانید.

 

نکات بسیار مهم درباره ی منافذ پوست

 

آب یك عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید. به آن یك تا دو قاشق چای‌خوری گلاب اضافه كنید. آن را خوب هم زده و روی پوست بمالید. 15 دقیقه بعد صورت را با آب ولرم بشویید و خشك كنید. البته در فصلی كه نارنج نیست می‌توانید از آبلیموی تازه استفاده كنید.

 

یك عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را حلقه حلقه كنید. حلقه‌ها را نازك ببرید تا برای همه سطح پوست‌تان لیموترش به اندازه كافی ‌‌باشد. دراز بكشید. حلقه‌ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید. 30دقیقه بعد،‌ حلقه‌های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

 

البته به جای حلقه لیموترش می‌توانید از آب لیموترش تازه هم استفاده كنید. برای تهیه این ماسك به شیر و جوانه گندم تازه كوبیده و یا پودر جوانه گندم كه در عطاری‌ها موجود است،‌نیاز دارید. برای تهیه این ماسك، دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه كوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر مخلوط كنید.

 

نکات بسیار مهم درباره ی منافذ پوست

 

آن را هم بزنید تا مخلوط یكنواختی به دست بیاید. پوست صورت را با آب و صابون بشویید و خشك كنید. بهتر است برای این كار از آب ولرم استفاده كنید.بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت حالت ماساژ دادن را هم فراموش نكنید. 20 دقیقه صبر كنید تا ماسك روی پوست خوب اثر بگذارد.

 

بعد از آن ماسك را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد بشویید. این ماسك علاوه بر بستن منافذ پوست،‌ به شفاف شدن پوست نیز كمك می‌كند. علاوه براینكه مواد موجود در جوانه گندم و شیر نیز به تغذیه پوست كمك می‌كنند.برای تهیه این محلول،‌ پنج قاشق غذاخوری الكل سفید

 

را با همان میزان گلاب و  بازهم همان پنج قاشق غذاخوری عرق بادرنجبویه مخلوط كنید. درنهایت هم به  آن یك قاشق غذاخوری گلیسرین اضافه كنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا مواد با هم تركیب شوند. این محلول را بعد از هر بار بخور دادن با كمك پنبه روی صورت بمالید. 10دقیقه صبر كنید و صورت را با آب سرد بشویید. یادتان باشد،‌ شیشه این محلول را از نور به‌ویژه نور آفتاب دور نگه دارید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره