وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکات مهم رابطه جنسی در دوران کرونا

نکات مهم رابطه جنسی در دوران کرونا

نکات مهم رابطه جنسی در دوران کرونا

 

پس از شیوع جهانی ویروس کرونا , سوالات زیادی در مورد تاثیر این ویروس بر روی روابط افراد و سبک زندگی آدمها ایجاد شده است .با توجه به توصیه فاصله یک متر و نیمی از افراد چطور رابطه جنسی برقرار کنیم؟

 

آیا ویروس کرونا به از طریق روابط جنسی نیز منتقل می‌شود؟ شاید خیلی‌ها به این پرسش فکر کرده باشند، اما از طرح آن خجالت می‌کشند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا پرسش‌های شما را با کارشناسان مطرح کنیم و حقایق را در اختیارتان بگذاریم.

 

الکس جورج و الیکس فاکس به برخی از پرسش‌ها درباره روابط جنسی و ویروس کرونا پاسخ دادند.

 

نکات مهم رابطه جنسی در دوران کرونا

 

آیا داشتن روابط جنسی در هنگام شیوع کرونا بی‌خطر است؟

 

دکتر الکس جورج: اگر با کسی رابطه دارید و با او زندگی می‌کنید، و محیط مشترکی دارید، قاعدتا نباید تفاوتی ایجاد کند. اما اگر یکی از شما علائم کووید-۱۹ دارد باید فاصله اجتماعی را رعایت کنید و از یکدیگر دوری کنید، حتی در خانه خودتان. در شرایط ایده‌آل، بهتر است که همه فاصله دو متری را رعایت کنند – حتی در خانه خودشان، اما واقعیت این است که همیشه ممکن نیست.

 

الیکس فاکس: مساله مهم دیگر این است که شاید شما علائم خفیفی داشته باشید، اما ویروس کرونا می‌تواند برای شریکتان خطرناک باشد؛ لذا حتی اگر علائمتان بسیار خفیف است نیز سعی کنید از شریکتان فاصله بگیرید.

 

اما رابطه جنسی با افراد جدید چه؟

 

نکات مهم رابطه جنسی در دوران کرونا

 

دکتر جورج: راستش توصیه من این است که در شرایط فعلی بی‌خیال روابط جنسی جدید شوید، چرا که ممکن است ویروس را منتقل کنید.

 

خانم فاکس: مساله مهم دیگر این است که بعضی‌ها ممکن است ناقل ویروس باشند، اما هیچ علامت خاصی از خود بروز ندهند. برای همین حتی اگر هیچ مشکلی هم نداشته باشید، ممکن است بیماری را به شخص دیگری منتقل کنید و او هم به خاطر تماس نزدیک با دیگران بیماری را به آن‌ها منتقل کند.

 

اگر یا با کسی تماس داشته‌اید و فکر می‌کنید که حالا علائم بیماری در آن‌ها دیده می‌شود، قطعا باید خود را قرنطینه کنید.

 

مراقب سلامت خود باشید. اگر علائم در شما نیز بروز کرد، بیش از پیش مواظب باشید و اگر حالتان خیلی بد شد خود را به مراکز درمانی معرفی کنید.

 

نکات مهم رابطه جنسی در دوران کرونا

 

خانم فاکس: ما باید نسبت به خودمان و شریکمان احساس مسئولیت کنیم. اگر علائم این بیماری را دارید و اخیرا نیز با کسی در تماس بوده‌‎اید، باید حتما او را در جریان بگذارید؛ و اگر با کسی در تماس بوده‌اید که علائم دارد و خودتان هیچ علائمی ندارید، باز هم باید خود را قرنطینه کنید.

 

ما در رابطه جنسی خود از کاندوم استفاده نمی‌کردیم، ایرادی دارد؟

 

خانم فاکس: پاسخ این سوال به دلایل استفاده نکردن از کاندوم بستگی دارد.

 

اگر دلیلش این باشد که هر دو نفر آزمایش داده‌اید و می‌دانید که به بیماری‌های مقاربتی مبتلا نیستید، یا برای جلوگیری از حاملگی ناخواسته از روش‌های پیشگیری دیگری استفاده می‌کنید، مشکلی نیست. اما اگر از کاندوم استفاده نمی‌کنید، استفاده از کاندوم حالا از همیشه مهمتر است.

 

نکات مهم رابطه جنسی در دوران کرونا

 

در این شرایط چطور می‌توان رابطه را حفظ کرد؟ من نمی‌خواهم در این زمان مجرد باشم.

 

خانم فاکس: این همه‌گیری باعث شده است که خیلی‌ها از نو به معیار‌های یک رابطه جنسی خوب و مؤلفه‌های یک تعامل جذاب و لذت‌بخش فکر کنند. زوج‌هایی هستند که در یک محل زندگی نمی‌کنند و حالا دارند از این زمان و فاصله ایجاد شده برای کار‌های دیگر استفاده می‌کنند. خیلی‌ها به خلاقیت روی آورده‌اند.

 

مساله دیگری که در حال حاضر اهمیت دارد این است که بعضی‌ها شاید برای بار اول باشد که متوجه تفاوت امیال جنسی خود و شریکشان می‌شوند. شاید تا پیش از این فقط هفته‌ای یک بار همدیگر را می‌دیدید و حالا خیلی ناگهانی دارید زیر یک سقف زندگی می‌کنید. شاید متوجه شوید که شریکتان لزوما همزمان با شما دلش رابطه جنسی نمی‌خواهد. زندگی زیر یک سقف به این معنی نیست که شما می‌توانید هر وقت که دلتان خواست رابطه جنسی داشته باشید؛ و اگر حس می‌کنید که به اجبار باید تن به رابطه جنسی بدهید، بهتر است از مراجع ذی صلاح کمک بگیرید.

 

آیا ویروس کرونا راحتتر به بیماران مبتلا به ایدز منتقل می‌شود؟

 

خانم فاکس: دکتر مایکل بردی، عضو خیریه ایدز ترنس هیگینز، توصیه‌های بسیار خوبی در این باره کرده است. اگر برای کنترل اچ‌آی‌وی دارو مصرف می‌کنید، و تعداد گلبول‌های سفید خونتان نیز خوب است و میزان ویروس اچ‌آی‌وی موجود در خونتان نیز کم است، شما جزو کسانی نیستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند؛ لذا در این زمنیه فرق خاصی با دیگران ندارید. مبتلایان به اچ‌آی‌وی باید مثل همیشه دارو‌های خود را مصرف کنند و مثل بقیه افراد قواعد مربوط به قرنطینه و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 

نکات مهم رابطه جنسی در دوران کرونا

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره