وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکات کلیدی درباره ی نحوه ی رفتار با کودکان

نکات کلیدی درباره ی نحوه ی رفتار با کودکان

برای بسیاری از افراد سوال است که چگونه با کودکان رفتار کنیم؟به نام یگانه عالم 1-هرگز کودک خود را بابت تاخیر در رشد گفتاری، سرزنش نکنید و طی مراحل درمان و آموزش صبور باشید 2-هیچگاه از صحبت های کودکانه او تقلید نکنید 3-سعی نمائید وقت بیشتری را با کودک خود صرف کنید

 

و او را در امر صحبت کردن صحیح تشویق نمائید 4-سعی نمائید به عنوان یک الگو کلمات و عبارات را واضح و صحیح بیان نمائید 5-هیچگاه فرزند خود را با دیگران مقایسه نکنید و سعی کنید وضعیت اورا پذیرا باشید تا بتوانید راحتتر به او کمک کنید.بهانه گیری کودکان واقعا آزار دهنده است.

 

علاوه بر جیغ زدن و غرغر کردن شاید کودک لگدپراکنی کند یا پاهایش را به زمین بکوبد، اشیا را به اطراف پرت کند، دیگران را کتک بزند یا حتی نفس خود را حبس کند تا کبود شود. تحمل و کنترل این رفتارها واقعا طاقت فرسا است اما والدین باید مطمئن باشند که حبس نفس تا مرحله کبودی نیز نوعی بهانه گیری و کج خلقی کودکانه است.

 

نکات کلیدی درباره ی نحوه ی رفتار با کودکان

 

هنگامی که کودک در حال جیغ و داد کردن است به حرف ها و دلیل های شما گوش نمی دهد و با حالتی منفی به فریادها و تهدیدهای شما پاسخ می دهد. هرچه بیشتر سر او داد بزنید که آرام تر شود، او با صدای بلندتری جیغ می زند. در این مواقع شاید بهترین کار این است که کنار او بنشینید و چیزی نگویید.

 

به طور کلی، بودن در کنار کودک هنگام بدرفتاری هایش روش خوبی است. کودکان خودشان هم از خشمی که دامن آنها را گرفته است می ترسند و بودن شما در کنار آنها موجب آرامششان می شود.اگر تحمل بهانه گیری های او را ندارید چند دقیقه کوتاه بیرون بروید

 

و وقتی کودک دست از گریه و جیغ برداشت دوباره به اتاق بازگردید. اگر شما آرامش خود را حفظ کنید او نیز سریع تر آرام می شود.وعده یا رشوه دادن به کودک در این شرایط نتایج خوبی در پی ندارد. بنابراین فکر این چیزها را از سر بیرون کنید.

 

نکات کلیدی درباره ی نحوه ی رفتار با کودکان

 

تا حد امکان به بهانه گیری های بی مورد او عتنا نکنید تا خودش خسته و ساکت شود.مهم نیست بهانه گیری های کودک شما چقدر طول می کشد، خواسته های غیرمنطقی او را پاسخ ندهید و به هیچ وجه با او بحث نکنید. به نگاه ها و تفکرات اطرافیان نیز خیلی بها ندهید.

 

همه آنها روزی چنین تجربیاتی داشته اند. اگر در نتیجه بهانه گیری های کودک به او چیزهایی که می خواهید را بدهید در واقع به او می آموزید داد و فریاد کردن بهترین روش برای به دست آوردن خواسته هاست.

 

این طرزفکر برای کودک شما در بزرگسالی ایجاد مشکل خواهد کرد. سعی کنید کودک به هیچ عنوان متوجه نشود که شما خودتان هم روی رفتارهایتان هنگام عصبانیت کنترل ندارید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره