وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هر نوع کفش طبی برای شما مناسب نیست

هر نوع کفش طبی برای شما مناسب نیست
خوب میدانیم که پا یكی از مهم ترین ارگان های بدن می باشد كه نقش اساسی در سلامت كل بدن دارد. در طول روز فشارها و نیروهای زیادی از زمین به پاها، مفاصل و ستون فقرات وارد می شود. پای سالم موجب تحرك بیشتر، شادابی و نشاط فرد شده، می تواند سلامت قلب، ریه و سایر اعضای بدن را به همراه داشته باشد.
 
پای مصدوم باعث ایجاد درد، انتقال نامناسب فشار روی مفاصل زانو- لگن، ستون فقرات و لنگیدن می شود. این موضوع موجب كاهش فعالیت روزانه و متعاقب آن، افزایش وزن و در نهایت بروز بیماری های قلبی، عروقی و آسیب رسانی به اندام ها خواهد شد.

شكل ظاهری پاها نقش زیادی در سلامت و زیبائی پا ایفا می نماید، بنابراین ناهنجاری های انگشتان و غیر طبیعی بودن قوس های كف پا می تواند باعث وارد آمدن فشارهای غیر قرینه به قسمت هایی از پا شود. در نتیجه، زخم، تاول، میخچه، اختلال در راه رفتن و ساییدگی های غیرطبیعی كفش را به همراه خواهد داشت.

انواع كفی طبی
دو دسته كلی از انواع كفی ها وجود دارند، نوع اول كفی های پیش ساخته ای هستند كه به صورت عمومی، برای افراد مختلف فقط با توجه به سایز پا ساخته می شوند. این نوع كفی ها در اغلب داروخانه ها و فروشگاه های كفش طبی یافت می شوند.نوع دوم كه نسبت به كفی های پیش ساخته علمی تر و البته كمی گران تر هستند، كفی های اختصاصی ساخته شده وی‍‍‍‍ژه پای هر فرد است كه توسط متخصص ارتوپدی فنی به صورت سفارشی ساخته می شود.

نقش كفی در سلامت
كفی های طبی ناهنجاری های موجود در كف و ‌مچ پا را اصلاح می كنند. این كفی ها با حمایت از قوس های كف پا و تقسیم نیروهای وارده از زمین به پاشنه و پنجه می توانند در تسكین درد و خستگی در كف پا، مچ پا،‌ زانوها، ‌لگن و ستون فقرات نقش تاثیرگذاری ایفا كنند.

چرخش پاشنه یكی از عوارض صافی كف پا است كه بسته به سن و وزن فرد شدت می یابد. وقتی كه مچ پا چرخش پیدا می كند در عملكرد طبیعی عضلات، تاندون ها، لیگامان ها، استخوان ها و مفاصل پایین تنه اختلال ایجاد می كند،‌ كه این اختلال می تواند به احساس ناراحتی و درد در این نواحی منجر شود.

كفی های طبی با حمایت و اصلاح وضعیت پاشنه پا، از چرخش بیش از اندازه مچ پا جلوگیری نموده و در نتیجه از ناراحتی اسكلتی عضلانی جلوگیری می نمایند.كفی های اختصاصی ساخته شده برای افراد، نسبت به كفی های عمومی تاثیر بیشتری در اصلاح و درمان عارضه موجود داشته و ‌احساس بهتری در فرد ایجاد می كنند.

روش های اندازه گیری و طراحی كفی اختصاصی
چنانچه پیش تر اشاره شد،‌ كفی های طبی اختصاصی، به طور وی‍‍ژه با توجه به خصوصیات كف پای هر فرد طراحی می گردند. برای این منظور دو روش وجود دارد. یكی از این روش ها قالب گیری و دیگری استفاده از دستگاه های اندازه گیری نیرو و فشار کف پا به صورت ایستا و پویا می باشد.

روش قالب گیری
از بین روش های مختلف برای قالب گیری، روش قالب گیری با باند گچی در كلینیك های ارتوپدی فنی عمومیت بیشتری دارد. متخصص می تواند در سه حالت مختلف از پای فرد قالب تهیه كند. این سه حالت به ترتیب درحالت تحمل وزن، نیمه تحمل وزن، بدون تحمل وزن می باشند. بعد از تهیه قالب از پای فرد،‌ بسته به نیاز فرد كفی هایی از جنس های متفاوت (سیلیكونی-چرمی-ترموپلاستیك و فومی) به صورت دستی تهیه می گردد.

انواع روش های اسكن
اسكن ایستا : تهیه اسكن از پا در در حالت ایستاده،‌ تصویری از كف پا در حال تحمل وزن بدن به دست می دهد.
اسكن دینامیك : مزیت اسكن (اندازه گیری فشاركف پا بصورت پویا) درحال حركت این است كه اندازه گیری فشار كف پا در حین راه رفتن اطلاعات علمی و دقیق تری از نحوه توزیع فشار در هنگام راه رفتن بدست می دهد و قابلیت نمایش حركت پاها را به صورت لحظه ای و در طول سیكل راه رفتن دارد.

 
از این رو و در حال راه رفتن اطلاعات دقیق تری از كف پای فرد برای طراحی كفی مناسب در اختیار می گذارد.بعد از تهیه اسكن از كف پا، كفی اختصاصی با نرم افزار طراحی كفی طبی به طور دقیق توسط متخصص ارتوپد فنی طراحی شده و كفی با دستگاه CNC ،‌ تراش داده می شود.

توصیه ما به افرادی كه به دنبال پیشگیری از آسیب، حذف درد و اصلاح انحرافات ساختاری اندام خود هستند؛ استفاده از کفی های طبی اختصاصی است که برای هر بیمار به صورت جداگانه طراحی و تولید می شود.پوشیدن كفش طبی و یا استفاده از كفی طبی اختصاصی كه توسط كارشناس ارتوپدی فنی وی‍ژه هر فرد ساخته می شود و استفاده صحیح از آن می تواند باعث كنترل فشارهای غیر قرینه روی پا شود و در نهایت از درد، خستگی، زخم و مشكلات بعدی جلوگیری نماید.