وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همسر ملکه انگلیس درگذشت ( عکس و بیوگرافی )

همسر ملکه انگلیس درگذشت ( عکس و بیوگرافی )

همسر ملکه انگلیس درگذشت ( عکس و بیوگرافی )

 

به گزارش ایران ناز فیلیپ همسر وفادار ملکه انگلیس در سن 99 سالگی درگذشت . ملکه الیزابت به طور رسمی اعلام کرد که همسرش ، شاهزاده فیلیپ امروز درگذشت.

 

شاهزاده فیلیپ ، دوک ادینبورگ صبح امروز درگذشته است.

 

او ٩٩ سال داشت و ٧٠ سال پیش با ملکه انگلیس ازدواج کرده بود.

 

بیوگرافی پرنس فیلیپ همسر ملکه انگلستان 

 

پرنس فیلیپ همسر ملکه انگلستان امروز ۱۰ ژوئن ۹۹ ساله شد، آن هم در حالی که تمام ماه های اخیر را به خاطر شیوع ویروس کرونا به همراه همسرش ملکه الیزابت دوم در قلعه ویندزور که اقامتگاه محبوب ملکه است گذارنده.

 

همسر ملکه انگلیس درگذشت ( عکس و بیوگرافی )

 

کاخ باگینگهام به مناسبت تولد ۹۹ سالگی همسر ملکه تصویری از زوج سلطنتی منتشر کرده که هفته ی پیش در قلعه ی ویندزور در بارکشر گرفته شده. این عکس اولین تصویری است که ظرف شش ماه گذشته از پرنس فیلیپ منتشر می شود.

 

پرنس فیلیپ عمده ی دوران بازنشستگی خود را در خانه ی ییلاقی اش، وود فارم، در ملک سندرینگهام، ۱۶۰ کیلومتر دورتر از همسر خود، ملکه ی ۹۴ ساله ی انگلستان، گذارنده که معمولاً یا در کاخ باکینگهام بود یا در قلعه ی ویندزور.

 

همسر ملکه انگلیس درگذشت ( عکس و بیوگرافی )

 

حالا اما آن ها تصمیم گرفتند دوران شیوع ویروس کرونا را در کنار یکدیگر سپری کنند.در ادامه با پرنس فیلیپ همسر ملکه انگلستان بیشتر آشنا خواهیم شد .

 

پرنس فیلیپ ۱۰ ژوئن سال ۱۹۲۱ در جزیره کورفوی یونان به دنیا آمد. او تنها پسر پدر و مادرش، اندرو، پرنس یونان و پرنسس آلیس، بزرگ ترین دختر لویی الکساندر ماونتباتن بود. فیلیپ چهار خواهر بزرگ تر از خود هم دارد. 

 

فیلیپ تنها یک سال و نیم داشت که خانواده اش از یونان تبعید شدند و او سال های اولیه ی زندگی خود را در فرانسه گذارند و بعد از آن تحصیلات خود را در بریتانیا ادامه داد.

 

وقتی فیلیپ جوان چشم پرنسس الیزابت، همسر آینده اش را گرفت دانشجوی دانشکده ی افسری بود. آن ها با هم یک نسبت دور فامیلی هم دارند؛ در حقیقت پرنس فیلیپ یکی از نوادگان ملکه ویکتوریا است و از عموزاده های دور الیزابت دوم محسوب می شود.

 

همسر ملکه انگلیس درگذشت ( عکس و بیوگرافی )

 

آشنایی فیلیپ و الیزابت جوان به سال ۱۹۳۹ برمی گردد، زمانی که شاه جورج ششم و همسرش، الیزابت، ملکه ی مادر، برای بازدید به دانشکده ی سلطنتی نیروی دریایی، محل تحصیل فیلیپ رفته بودند. فیلیپ دختران آن ها، الیزابت و مارگارت را مشایعت می کرد. در جریان همین بازدید بود که الیزابت ۱۳ ساله به فیلیپ جوان دل باخت. الیزابت و فیلیپ شروع به نامه نگاری با یکدیگر کردند و این رویه تا چند سال بعد ادامه داشت.

 

در تابستان ۱۹۴۶ فیلیپ الیزابت را از پدرش، شاه جورج خواستگاری کرد. پادشاه هم پذیرفت، به این شرط که برای نامزدی رسمی تا تولد ۲۱ سالگی الیزابت صبر کنند . فیلیپ برای وصلت با خاندان سلطنتی بریتانیا از عناوین سلطنتی یونانی و دانمارکی خود دست کشید، نام خانوادگی ماونتباتن از خانواده ی مادری اش را برگزید . او مذهب انگلیکانیسم (شاخه‌ای از مسیحیت با مرجعیت کلیسای انگلیس) را پذیرفت و تابعیت بریتانیا را گرفت.

 

همسر ملکه انگلیس درگذشت ( عکس و بیوگرافی )

 

فیلیپ و الیزابت در ۲۰ نوامبر سال ۱۹۴۷ در کلیسای سلطنتی وست مینیستر، طی مراسمی که از طریق رادیو به طور زنده در سرتاسر دنیا پخش شد، با یکدیگر ازدواج کردند.

 

فیلیپ بعد از ازدواج با الیزابت دوم عنوان دوک ادینبورگ را گرفت. طبق قوانین سلطنتی انگلستان مردی که با ملکه ازدواج کند نه پادشاه، بلکه همسر ملکه محسوب و خطاب می شود.

 

الیزابت و فیلیپ ۶ سال اول زندگی مشترک شان را در کشور مالت، مجمع الجزایری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه سپری کردند که فیلیپ از طرف نیروی دریایی سلطنتی در آنجا مأموریت داشت. در آنجا الیزابت و فیلیپ زندگی مشترک شان را به عنوان یک زوج معمولی آغاز کردند.

 

شش روز قبل از اولین سالگرد ازدواج شان، اولین فرزند آن ها و جانشین سلطنت شان یعنی پرنس چارلز به دنیا آمد. دختر این زوج، آن، در سال ۱۹۵۰ و پسران شان، اندرو و ادوارد به ترتیب در سال های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۴ متولد شدند.

 

در سال ۱۹۵۲ شاه جورج درگذشت و الیزابت به جای او بر تخت سلطنت نشست. وقتی خبر مرگ شاه جورج به فیلیپ و الیزابت رسید، آن ها برای سفر به کنیا رفته بودند.

 

پرنس فیلیپ بیشتر از ۶ دهه همسر ملکه بوده و او را در انجام وظایف سلطنتی اش و حضور در مراسم های رسمی همراه کرده است . علاوه بر این ها، او با نهادهای زیادی به ویژه آن هایی که در زمینه ی محیط زیست، ورزش و آموزش فعالیت دارند همکاری داشته. فیلیپ در میانه ی دهه ی ۱۹۵۰ «جایزه دوک ادینبورگ» را با هدف پیشرفت جوانان به راه انداخت. او تا سال ۱۹۷۱ چوگان بازی می کرد و در مسابقات کالسکه رانی و قایق رانی هم شرکت داشته . خلبانی، نقاشی و جمع آوری آثار هنری از سرگرمی های پرنس فیلیپ هستند.

 

فیلیپ گرچه عمدتاً از جنجال دوری می کند اما به رک گویی ذاتی و اظهارات بحث برانگیزش مشهور است.

 

او مداخلاتی در روابط شخصی اعضای خانواده ی خود داشته که گاهی منجر به اختلاف شده. در سال ۱۹۸۱ او پسرش چارلز را تحت فشار گذاشته بود تا یا با پرنسس دایانا ازدواج یا او را رها کند. وقتی هم که معلوم شد ازدواج آن ها به مشکل برخورده، اینطور که گفته می شود فیلیپ و الیزابت دوم تلاش کردند چارلز و دایانا را آشتی دهند.

 

بعد از مرگ پرنسس دایانا در یک سانحه ی رانندگی در سال ۱۹۹۷، فیلیپ به همراه نوه هایش، ویلیام و هری در مراسم تدفین او شرکت کرد. چند ماه بعد محمد الفاید فیلیپ را به نژاد پرستی و دست داشتن در سانحه ی رانندگی ای که منجر به کشته شدن پسرش، دودی الفاید شد متهم کرد .

 

دودی الفاید مردی بود که دایانا بعد از جدایی از چارلز با او نامزد کرده بود. با این حال، در تحقیقات رسمی هیچ مدرکی دال بر وجود توطئه به دست نیامد و این سانحه تصادفی اعلام شد.

 

در ماه مه سال ۲۰۱۷ اعلام شد فیلیپ ۹۵ ساله که در میان همسران ملکه های تاریخ بریتانیا طولانی ترین مدت خدمتگزاری را داشته، در تابستان آن سال از وظایف سلطنتی خود بازنشسته می شود.

 

پرنس فیلیپ بعد از بازنشستگی اش در سال ۲۰۱۷، روزهای خود را به کار مطالعه و نقاشی می گذارند.

 

پرنس فیلیپ در تمام این سال ها همسری حمایتگر برای ملکه انگلستان بود. یک بار لرد چارتریس، منشی مخصوص سابق ملکه درباره ی او گفته بود: «پرنس فیلیپ تنها مردی در دنیا است که با ملکه فقط به عنوان یک انسان رفتار می کند. شاید عجیب به نظر برسد اما به اعتقاد من این برای ملکه ارزشمند است.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورگ به دلیل حمایت وفادارانه و همیشگی از ملکه بریتانیا مورد احترام بوده است.

 

ایفای چنین نقشی برای هر کسی بسیار دشوار است، چه رسد به مردی که از فرماندهان نیروی دریایی بوده و درباره مسائل مختلف، نظراتی بی‌پروا و مشخص داشته است.

 

این، شخصیت بسیار قوی شاهزاده فیلیپ بود که او را قادر ساخت مسئولیت‌هایی را که به عهده داشت، به گونه‌ای بسیار موثر عملی کند و حمایت صادقانه و متعهدانه‌ای از همسرش به عمل آورد تا او بتواند به عنوان ملکه بریتانیا به وظایفش عمل کند.

 

فیلیپ به عنوان همسر زنی که حکمران یک کشور است، طبق قانون اساسی غیر مدون بریتانیا هیچ مسند و جایگاه رسمی نداشت، هر چند هیچ‌کس به اندازه او به حکومت پادشاهی و از آن مهم‌تر به شخص ملکه بریتانیا نزدیک‌تر نبوده است.

 

همسر ملکه انگلیس درگذشت ( عکس و بیوگرافی )

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره