وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز درباره دوجنسه ها و حکم ازدواج با دوجنسه چیست؟

همه چیز درباره دوجنسه ها و حکم ازدواج با دوجنسه چیست؟

همه چیز درباره دوجنسه ها و حکم ازدواج با دوجنسه چیست؟

احکام شرعی ازدواج با دوجنسه ها را در این مطلب از سایت ایران ناز خواهید خواند. دوجنسه به افرادی گفته می شود که در هنگام تولد دارای آناتومی جنسی غیرمعمول هستند و متفاوت از افرادی هستند که آناتومی جنسی خودشان را از طریق جراحی، هورمون یا سایر روش های درمانی تغییر می دهند.

 

دوجنسه کیست؟ و ازدواج با آن ها چه حکمی دارد؟

تعریفی از دوجنسه:

عبارت دوجنسه برای افرادی به کار می رود که در هنگام تولد دارای آناتومی جنسی غیرمعمول هستند و متفاوت از افرادی هستند که آناتومی جنسی خودشان را از طریق جراحی، هورمون یا سایر روش های درمانی تغییر می دهند.

 

افراد دوجنسه مانند انسان های دیگر حق زندگی دارند آن ها فقط تفاوتی در ناحیه تناسلی دارند که گاهی با جراحی تناسلی و دیگر اقدامات روانشناسی، مشکل شان برطرف می شود.

 

ویژگی های رایج افراد دوجنسه یا ترانس یا خنثی 

افراد دو جنسه یا همان ترانس ها در قسمت ناحیه تناسلی مشکلاتی دارند. برخی از حالت هایی که افراد تحت تاثیر دوجنسگی قرار می گیرند، شامل داشتن آلت تناسلی مردانه کوچک (افراد دارای آلت تناسلی مردانه کوچک) – هم در دختران و هم پسران، همراه با یک چوچوله بزرگتر از حد معمولی می باشد.

 

علاوه بر این، ممکن است که فرد دارای کیسه بیضه ای باشد که به دو بخش تقسیم شده است و همانند لبهای فرج یا یک لب فرج می باشد که فاقد سوراخ واژنی است.

 

سوراخ ادرار می تواند در جای معمولی خود قرار نگرفته باشد و یا به صورت طبیعی رشد پیدا نکرده باشد و ممکن است بیضه ها پایین نیامده باشند و به جای اینکه در داخل کیسه بیضه قرار بگیرند، در داخل بدن قرار گرفته باشند.

 

این مورد می تواند بر روی افرادی که ظاهر مردانه و زنانه دارند، تاثیرگذار باشند.

 

همچنین بر اساس جنسیت فرض شده برای فرد، امکان رشد کردن یا رشد نکردن سینه ها به صورت موردی وجود دارد.

 

همه چیز درباره دوجنسه ها و حکم ازدواج با دوجنسه چیست؟

سوالاتی درمورد ازدواج با دوجنسه

 

پرسش و پاسخ هایی درباره ی ازدواج با دوجنسه :

پرسش :

اگر زنی تمام اندام جنسی زنانه را دارا باشد اما دارای آلت جنسی مردانه هم باشد به چه صورت باید ازدواج کند؟

 

پاسخ :

فردی که هم آلت مردانه و هم آلت زنانه دارد، در اصطلاح فقهی به آن خنثی مشکل می گویند. باید توجه شود که چنین شخصی علائم مذکر بودن را دارد یا علائم مونث و زن بودن را، اگر علائم مذکر را داشت حکم مرد و مذکر را دارد و می تواند با زنی ازدواج کند.

 

و اگر علائم مونث و زن بودن را داشت می تواند با مردی ازدواج کند.

 

بنابراین در صورت بروز علائم مرد، بر او واجب است که خود را مرد بنامد و تمام ویژگی های مرد را در خود اعمال کند و در صورت دارا بودن علائم زن، واجب است که خود را زن بنامد و ویژگی های زنانه را در خود پیاده کند و به هیچ عنوان جایز نیست که لباس جنس مخالف را بپوشد.

همه چیز درباره دوجنسه ها و حکم ازدواج با دوجنسه چیست؟

و اگر غیر از این بود یعنی بین مرد بودن و زن بودن برابری می کرد در این صورت طبق فتوای علما اجازه دارد که نسبت به درمان خود به منظور تغییر از این وضعیت اقدام کند و خود را به هر کدام از جنسیت هایی که نزدیک تر هست، تغییر بدهد و سپس ازدواج کند و با وضعیت فعلی یعنی تا زمانی که خود را درمان نکرده است ازدواج نکند.

 

پرسش :

یک دختری که جسمش دختر است اما دارای روحیات و احساسات پسرانه می باشد. ارتباط یک دختر با این دختر چه حکمی دارد؟ ارتباط یک پسر با آن چه حکمی دارد؟ تکلیف این دختر با روحیات پسرانه درباره ی ازدواج چیست؟ در کل حکم ارتباط و ازدواج با دو جنسیتی ها و ترنس ها و خنثی ها چییست؟

 

پاسخ آیت الله وحید خراسانی : در فرض سوال دختر است و احکام بانوان را دارد.

 

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی : این شخص باید به پزشک متخصص مراجعه کند تا درمان شود، ان شاالله مشکلی نخواهد داشت و در مورد ارتباط این دختر با سایر دختران در حد معمولی و بدون مفسده اشکالی ندارد و ارتباط با نامحرم جایز نیست.

 

همه چیز درباره دوجنسه ها و حکم ازدواج با دوجنسه چیست؟

فرد دوجنسه یا خنثی یا ترانس کیست ؟

 

پرسش :

فرد متأهلی بعد از تعیین جنسیت مرد یا زن بودنش، ازدواج او چگونه خواهد بود؟

 

پاسخ :

از نظر حقوقی نیز فرد ترانس سکشوال در صورتی که متأهل باشد، بلافاصله پس از تغییر و به عبارتی تعیین جنسیت، ازدواجش از نظر شرعی باطل و رابطه زوجیت وی با همسر سابقش منحل می شود؛ زیرا در حقوق ایران، ازدواج بین دو جنس مخالف، شرعی و قانونی است و ازدواج افراد هم جنس با یکدیگر امکان پذیر نیست.

 

با این حال اگر زن و شوهری به صورت هم زمان تغییر جنسیت دهند و هرکدام جای آن یکی را از نظر جنسیت بگیرد، در این صورت اگر چه بقای نکاحشان بعید نیست و می توان حکم بر تداوم رابطه زوجیت داد ولی بهتر هست که مجددا بین این دو فرد، صیغه عقد نکاح جاری شود تا شبهه ای باقی نماند.

 

پرسش :

در صورتی که پزشک قانونى بر اساس وضعیت کروموزمى شخص، خنثى را خنثاى مذکر یا مؤنث معرفى کند، آیا براى طرفى که با او ازدواج کرده، جزء عیوب حساب می آید و حق فسخ دارد؟

 

پاسخ :

اگر در ظاهر علامت خلافى مشخص نیست، سبب فسخ نمى شود.

 

پرسش :

اگر بعد از عقد و نزدیکى مشخص شود که یکى از طرفین خنثاى مشکل است، عقد چه حکمى دارد؟ آیا بهتر است طلاق داده شود، یا این که از اول باطل بوده، یا طرف حق فسخ دارد؟

 

پاسخ :

اگر یکى از آن دو، یا هر دو خنثاى مشکل باشند، نکاح باطل است.

 

پرسش :

افراد دوجنسه، در حالی که هم حالات مرد را دارند و هم حالات زن چگونه ازدواج می کنند؟

 

پاسخ :

اگر دو جنسه ای مرد يا زن بودن آن قابل تشخيص نباشد نمی تواند ازدواج کند اما دو جنسه هايی که در ظاهر دو جنسه هستند اما واقعا مشخص است زن هستند یا مرد و فقط ظاهر آن ها فریبنده است اين افراد باید با جنس مخالف خود ازدواج کنند.

 

پرسش :

آیا ازدواج خنثاى مشکل و غیر مشکل جایز است؟

 

پاسخ :

در مورد خنثاى مشکل جایز نیست و غیر مشکل اگر وضع او روشن شود جایز است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره