وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز درباره میخچه و راه های خانگی از بین بردن آن

همه چیز درباره میخچه و راه های خانگی از بین بردن آن

همه چیز درباره میخچه و راه های خانگی از بین بردن آن

 

 

میخچه، برجستگی های سخت در پاسخ به فشار و اصطکاک روی پوست به طور معمول روی پا ایجاد می شود. استحمام و تراشیدن ساده به نرم شدن میخچه و از بین بردن لایه های اضافی پوست کمک می کند.

 

وجود میخچه در دست وپا ناراحت کننده و دردناک هستند، بخصوص اگر تصمیم دارید پیاده‌روی روزانه انجام دهید. این مشکلی است که برای هرکسی می‌تواند به وجود بیاید.

 

در ادامه ضمن تعریف این مشکل به درمان‌های خانگی برای درمان میخچه هم خواهیم پرداخت.

 

در بسیاری از موارد بهترین راه حل استفاده از نکات ساده برای جلوگیری از میخچه است. اصطکاک حاصل از کفش باعث سفت شدن پوست ناحیه به مرور زمان می شود.

 

پوست برای محافظت از بافت های ظریف موجود سفت می شود. افرادی که کفش نامناسب می پوشند ممکن است به دفعات دچار میخچه شوند.

 

میخچه شبیه پینه است، اما پینه به طور کلی درد و حساسیت ایجاد نمی کند. میخچه هیچ خطری ندارد اگرچه ممکن است بسیار ناخوشایند و باعث تحریک شود.

 

خوشبختانه بسیاری از روش های طبیعی برای درمان میخچه وجود دارد. مرطوب کننده های دارویی نیز به نرم شدن پوست در کاهش میخچه کمک می کنند.

 

اگر میخچه به ویژه آزار دهنده یا دردناک باشد فرد باید برای برداشتن به یک متخصص غدد پا مراجعه کند. در بخش های زیر برخی از روش هایی که فرد برای خلاص شدن از شر میخچه در خانه معرفی شده است.

 

 

همه چیز درباره میخچه و راه های خانگی از بین بردن آن

 

*منبع اصطکاک را حذف کنید

از بین بردن منبع اصطکاک مهمترین و آسانترین راه خلاص شدن از شر میخچه است که این کار به مرور زمان به حذف میخچه کمک می کند.

 

اگر اصطکاک ناشی از پوشیدن یک جفت کفش خاص باشد به عنوان مثال تعویض کفش می تواند کافی باشد. با این حال، استفاده از روش های دیگر علاوه بر این به تسریع روند درمان کمک می کند.

 

 

*پاکسازی میخچه

میخچه لایه هایی از پوست مرده است، بنابراین پاک کردن ملایم لایه های پوست مرده به از بین بردن میخچه کمک می کند به ویژه اگر فرد منبع اصطکاک ناحیه را نیز از بین ببرد.

 

 

همه چیز درباره میخچه و راه های خانگی از بین بردن آن

 

 

*آیا میدانید چگونه می توان میخچه را حذف کرد؟

حذف میخچه یک فرآیند دو مرحله ای است، نخست میخچه را برای مدت 10 الی 15 دقیقه در آب گرم خیس کنید، این کار باعث لطافت پوست می شود.

 

دوم لایه های پوست مرده را از روی میخچه از بین ببرید، محصولات زیادی وجود دارد که مردم برای انجام این کار استفاده می کنند، از جمله:

-سنگ پا

-برس پا

-سوهان مخصوص

در برخی موارد پوست به اندازه کافی نرم شود که استفاده از پارچه شستشو به از بین بردن لایه های پوست مرده کمک کند.
چیز هایی برای به یادآوری

 

از بین بردن بیش از حد پوست لایه های حساس پوست را در زیر نشان می دهد که باعث تحریک بیشتر می شود.

 

علاوه بر این، لایه های داخلی پوست حساس تر هستند که در نتیجه آن خطر خونریزی و عفونت را افزایش می دهد.

 

-محصولات بدون نسخه

همچنین محصولات بدون نسخه ای (OTC) موجود است که به حذف لایه های میخچه کمک می کنند.

 

حتی هنگام استفاده از محصولات بدون نسخه، خیساندن و تراشیدن پا نیز ایده خوبی است زیرا تراشیدن پوست مرده را آسان می کند. یکی از محصولات قابل توجه بدون نسخه سالیسیلیک اسید است.

 

 

*درباره سالیسیلیک اسید چه میدانید؟

بسیاری از اسکراب ها، لوسیون ها و پمادهای لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید هستند، همچنین گزینه های درمانی مستقیم از جمله لنت میخچه حاوی سالیسیلیک اسید است که می توان به صورت مستقیم روی میخچه استفاده کرد.

سالیسیلیک اسید ضمن کمک به تجزیه سلول های پوستی تراشیدن آنها را بسیار آسان می کند.

 

 

*آیا میدانید سالیسیلیک اسید چقدر برای میخچه موثر است؟

محققان خاطرنشان کردند استفاده از محصولات سالیسیلیک اسید منجر به حل شدن میخچه، درد کمتر و کاهش اندازه آن در مقایسه با تراشیدن ساده می شود.

 

 

*نکاتی که باید درباره میخچه بدانید و رعایت کنید:

افرادی که دارای پوست حساس یا مشکل دیگری هستند باید قبل از استفاده از سالیسیلیک اسید با پزشک صحبت کنند زیرا میزان آن در برخی محصولات زیاد است.

 

افرادی که از این محصولات استفاده می کنند باید نسبت به دنبال علائم تحریک یا سوزش روی پوست باشند، بنابراین در صورت بروز یکی از این علائم استفاده از آنها را متوقف کنید.

 

افرادی که نسبت به سالیسیلیک اسید حساس هستند می توانند محصولات حاوی مواد دیگر مانند اوره یا آمونیوم لاکتات را امتحان کنند.

 

آكادمی پوست آمریكا خاطرنشان كرده است محصولات حاوی این مواد به نرم شدن تدریجی پوست میخچه نیز كمك می كنند.

 

 

*درمان ها و راه های پزشکی که وجود دارد:

اگر میخچه پس از آزمایش این داروهای خانگی از بین نرود چند روش درمانی پزشکی وجود دارد که می تواند به شما در از بین بردن آن کمک کند.

سورس تراست خاطرنشان می کند پزشکان نخست با استفاده از چاقوی جراحی یا لیزر هرچه بیشتر پوست مرده را از بین می برند، همچنین فرد با استفاده از محصولات موضعی حاوی داروهای مختلف به تجزیه سلول های پوست کمک می کند، از جمله:

-سالیسیلیک اسید

-اوره

-نقره نیترات

-هیدروکلوئید

-اگر میخچه در حال فشار آوردن روی عصب باشد پزشکان با جراحی آن را جهت کاهش فشار خارج می کنند.

 

 

*نکاتی که باید بدانید تا بتوانید پیشگیری کنید:

 

-کفش راحت پوشیدن

اصطکاک روی میخچه تاثیر مستقیم دارد و احتمال بروز آن را بسیار بیشتر می کند، بنابراین اجتناب از پوشیدن کفش های خیلی تنگ یا قرار دادن پا در وضعیت غیر طبیعی به جلوگیری از آنها کمک می کند.

 

 

-استفاده از بالشتک

استفاده از بالشتک هایی مانند باند یا پد میخچه برای محافظت از ناحیه حساس نیز به کاهش علائم کمک می کند. برخی از افراد برای محافظت از پا هنگام استفاده از کفش های به ویژه آزاردهنده از باند یا پد در نقاط فشار استفاده می کنند.

 

-پا را تمیز کنید

تمیز کردن و مالش مرتب پا به کاهش سلول های مرده پوست در ناحیه ای که تشکیل میخچه می دهند کمک می کند.

 

 

-ناخن های پا را کوتاه کنید

کوتاه کردن ناخن ها مانع از فشار انگشتان به انتهای کفش و ایجاد اصطکاک می شود.

 

 

-از لوسیون های حاوی الکل اجتناب کنید

مرطوب سازی پا مهم است، اما استفاده از مرطوب کننده های حاوی الکل باعث ایجاد خشکی بیشتر در ناحیه می شود.

 

همه چیز درباره میخچه و راه های خانگی از بین بردن آن

 

*چه رمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

هنگامی که میخچه به ویژه بزرگ، حساس یا دردناک باشد بهتر است به پزشک یا متخصص غدد پا مراجعه کنید، همچنین افراد می توانند برای هرگونه مشکل در مورد میخچه پاها به پزشک متخصص خود مراجعه کنند.

 

این شامل افرادی می شود که مشکلات گردش خون، دیابت یا پوست بسیار حساس یا شکننده دارند زیرا همه اینها باعث ایجاد یک سری مشکلات در ناحیه پا می شود.

 

پزشک پاها را برای تشخیص میخچه معاینه می کند. علاوه براین، وی درباره کفش و سبک زندگی از فرد سوالاتی می پرسد سپس وی پوست مرده را تراشیده و پماد روی ناحیه می مالد، همچنین توصیه هایی را در مورد تغییر در کفش یا شیوه زندگی ارائه می دهد.

 

توجه داشته باشید که حتی اگر میخچه خطری برای سلامتی نداشته باشد، اما بسیار آزار دهنده است.

 

داروهای خانگی در بسیاری از موارد به کنترل یا حذف موثر میخچه کمک می کنند. در برخی موارد شدید نیز درمان های پزشکی برای میخچه موثر است.

 

اگرچه روش های درمانی میخچه را از بین می برند، اما مسئله اساسی یعنی اصطکاک پوست را برطرف نمی کنند. ایجاد تغییر در کفش، روش راه رفتن یا شیوه زندگی به کاهش اصطکاک در پا کمک کرده و از عود میخچه جلوگیری می کند.