وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز در مورد سوال های جنسی خاص شما

همه چیز در مورد سوال های جنسی خاص شما

همه چیز در مورد سوال های جنسی خاص شما

 

اگر شما هم در مورد روابط جنسی و ارگاسم زنان و مردان سوالات جنسی دارید که خجالت میکشید از کسی بپرسید , با ما در این مطلب از ایران ناز همراه باشید تا به جواب سوالاتتان برسید . رابطه جنسی پدیده‌ای کاملا طبیعی و البته هیجان انگیز است که باید بدون خجالت و با آگاهی صورت بگیرد. هر چند حرف زدن درباره مسائل جنسی معمولا عجیب و خجالت آور است، اما موضوعی است که باید سعی کنیم راحت‌تر با آن برخورد کنیم. زیرا درک درست مسائل جنسی اهمیت زیادی دارد و آگاهی نیز به ما قدرت می‌دهد، خصوصا وقتی صحبت از بدن و روح و روان‌مان می‌شود.

 

همه چیز در مورد سوال های جنسی خاص شما

 

به احتمال زیاد شما هم جزو افرادی هستید که وقتی برای اولین بار کسی در مورد مسائل جنسی با شما حرف زد، در انتها از شما پرسید: «سوالی نداری؟»، و شما هم احتمالا با چشم‌های گشاد شده، هر چند اشتیاق و کنجکاوی‌های زیادی داشته‌اید، اما سرتان را به چپ و راست تکان داده و گفته‌اید: «نه!». اما واقعیت این است که ذهن‌تان پُر از سوال بوده، ولی می‌ترسید‌ه‌اید یا خجالت می‌کشیده‌اید که آن‌ها را مطرح کنید.

 

ما معمولا در مورد بیشتر موضوعات سوال‌هایی می‌پرسیم و از نشان دادن کنجکاوی خود ابایی نداریم. اما موضوعات جنسی همیشه باعث خجالت یا تابو بوده و هستند. به همین دلیل، پرسیدن بیشتر سوال‌های جنسی می‌تواند بسیار سخت باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به رایج‌ترین سوال‌های جنسی شما و بیشتر افراد که احتمالا خجالت می‌کشید بپرسید جواب بدهیم.

 

همه چیز در مورد سوال های جنسی خاص شما

 

سوال: چرا برای خانم‌ها سخت است که فقط با دخول به اوج لذت جنسی برسند؟

 

مطمئنا این سوال را از خود پرسیده‌اید و این طبیعی است. این اتفاقی است که برای اکثر خانم‌ها می‌افتد. بیش از ۶۵ درصد از خانم‌ها نیاز به تحریک مستقیم کلیتوریس دارند تا به اوج لذت جنسی برسند. ضمنا مغز خانم‌ها نقش بسیار مهمی در رسیدن‌شان به اوج لذت جنسی دارد. فقط در کلیتوریس به تنهایی بیش از ۸۰۰۰ پایانه‌ی عصبی وجود دارد و تحریک این عصب‌ها، مغز را با فورانی از احساس مواجه می‌کند که می‌تواند عاملی برای تجربه‌ی اوج لذت جنسی باشد.

 

به همین دلیل، برای رسیدن به اوج لذت جنسی نه تنها مهم است که کلیتوریس تحریک شود، بلکه بودن زن در یک شرایط آرام و راحت و به دور از استرس و تنش نیز می‌تواند در رسیدن او به اوج لذت جنسی تاثیر مستقیم داشته باشد.

 

سوال: آیا واژن یک زن به دلیل روابط جنسی زیاد، گشاد می‌شود؟

 

یکی از شایع‌ترین باور‌های جنسی نادرست این است که واژن یک زن با روابط جنسی زیاد، گشاد و شُل می‌شود. به همین دلیل یکی از متداول‌ترین سوال‌های جنسی همین است. اما این باور اشتباه فقط راهی است برای دامن زدن به حس شرمساری در زنانی که تمایلات جنسی بیشتری دارند.

 

 

همه چیز در مورد سوال های جنسی خاص شما

 

واقعیت این است که واژن کاملا این توانایی را دارد که خودش را با اندازه‌ی آلت تناسلی مرد تطبیق بدهد. یعنی می‌تواند متقبض یا منبسط بشود، زیرا دیواره‌های واژن بسیار منعطف بوده و قادر به سازگاری با فشار هستند. فقط به این فکر کنید که واژن یک زن، حین زایمان تا چه اندازه می‌تواند باز و گشاد شود؛ بنابراین این درست نیست که واژن با روابط جنسی زیاد، گشاد می‌شود. سن نیز در این مسئله نقشی ندارد. در واقع رابطه جنسی، خاصیت کشسانی دیواره‌های واژن را افزایش می‌دهد. همچنین، ارگاسم، عضلات کف لگن را تقویت می‌کند، چون مانند ورزشی برای این عضلات است.

 

سوال: آیا درآوردن آلت قبل از انزال، شیوه‌ی موثری برای پیشگیری از بارداری است؟

 

درآوردن آلت پیش از انزال (coitus interruptus) شیوه‌ای برای جلوگیری از بارداری است که در آن مرد، پیش از انزال، آلت خود را از واژن زن خارج می‌کند.

 

همه چیز در مورد سوال های جنسی خاص شما

 

یکی از شایع‌ترین سوال‌های جنسی این است که آیا این روش پیشگیری از بارداری واقعا موثر است؟ باید بدانید که این شیوه، درصد اطمینانی به اندازه‌ی ۷۲ درصد دارد، یعنی ۷۲ درصد احتمال دارد از بارداری ناخواسته پیشگیری نماید. دلیل پایین بودن میزان اطمینان این شیوه این است که خیلی وقت‌ها مرد، به موقع آلت خود را از واژن بیرون نمی‌کشد، و ضمنا در مایعات ترشحی پیش از انزال نیز اسپرم وجود دارد.

 

اما مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که روش درآوردن آلت پیش از انزال، هیچ گونه محافظتی از جهت بیماری‌های منتقله از راه جنسی ایجاد نمی‌کند، چون شامل تماس مستقیم شده و برای همین بدن به طور کامل در معرض هر گونه بیماری منتقله از راه جنسی قرار خواهد گرفت.

 

سوال: رابطه جنسی چقدر باید طول بکشد؟

 

یک رابطه جنسی رضایت بخش باید چیزی بین ۷ تا ۱۳ دقیقه طول بکشد و این چیزی است که پژوهش‌های علمی در این مورد به آن رسیده‌اند. یعنی این ایده که رابطه جنسی باید ساعت‌ها طول بکشد، فقط یک خیال پردازی و آرمان گرایی جنسی است که می‌تواند سبب ایجاد توقعات نادرست شده و عدم رضایت جنسی، استرس و اضطراب را به دنبال داشته باشد.

 

در واقع، طبق مطالعه‌ای، رابطه جنسی که بین ۷ تا ۱۳ دقیقه طول بکشد، مطلوب و ایده آل است. به طور مختصر، اگر رابطه جنسی کمتر از دو دقیقه باشد، بسیار کوتاه و سریع و اگر ۱۰ تا ۳۰ دقیقه باشد، بسیار طولانی خواهد بود. به هر صورت مهم این است که فعالیت جنسی باید تا مدت زمانی باشد که هر دو طرف دوست دارند و به آن مایل‌اند. زن و مرد هر دو باید از رابطه جنسی احساس رضایت و لذت کنند، حالا هر چقدر که طول می‌کشد!

 

سوال: آیا ممکن است آلت تناسلی مرد بشکند؟

 

همه چیز در مورد سوال های جنسی خاص شما

 

آیا شکستگی آلت تناسلی واقعا وجود دارد؟ از نظر فنی خیر! زیرا آلت تناسلی مرد، اندامی است که هیچ استخوانی ندارد. اما اتفاقی که می‌تواند بیفتد، پارگی تونیکا آلبوژینه (لایه پوشاننده‌ی بیضه) است که دور کورپورا کاورنوزا (دو کانال بزرگ عروقی در آلت تناسلی) را پوشانده است. این نوع تروما می‌تواند برای یک آلت در حال نعوظ روی بدهد؛ بنابراین مثلا یک ضربه یا تروما روی یک آلت در حالت نعوظ در صوری که باعث خم شدن ناگهانی آلت شود، می‌تواند منجر به پارگی پوشش روی کورپورا کاورنوزا گردد.

 

این اصطلاحا شکستگی بسیار دردناک است و حتی می‌تواند صدایی مشابه شکستگی یک استخوان یا خونریزی در ناحیه ایجاد کند. لازم است بدانید که شکستگی آلت تناسلی باید هر چه سریع‌تر توسط پزشک درمان شود که این درمان می‌تواند عمل جراحی باشد. اگر این عارضه درمان نشود، می‌تواند باعث بدفرمی آلت شده یا نوعی اختلال جنسی (ناتوانی در نعوظ) ایجاد نماید.

 

سوال: «رابطه جنسی سالم و درست» دقیقا یعنی چه؟

 

رابطه جنسی می‌تواند برای هر کسی و برای هر زوجی متفاوت باشد، زیرا هر رابطه‌ای شرایط و نیاز‌های بسیار گوناگون و خاص خودش را دارد، اما به هر حال استاندارد‌هایی وجود دارد که اگر خواهان رابطه‌ای سالم و لذتبخش هستید باید از آن‌ها تابعیت کنید. اول اینکه نیاز‌ها باید جواب داده شوند. یعنی هر دو طرف باید احساس راحتی، مورد احترام بودن و رضایت از بابت آنچه روی می‌دهد داشته باشند. اعتماد بنفس فرد نباید حین رابطه جنسی لطمه‌ای بخورد. یعنی هر یک از طرفین این حق را دارند که هر زمانی و به هر دلیلی، «نه» بگویند و طرف مقابل هم باید به این انتخاب احترام بگذارد.

 

ضمنا در یک رابطه جنسی سالم، مولفه‌ای به نام «صداقت» نیز ارزشمند و ضروریست. اگر شما قرار است با کسی رابطه جنسی داشته باشید، مهم است هر دوی شما روراست باشید و در مورد احساسات، سوابق شخصی و هر موضوعی که به شما و رابطه‌تان مربوط می‌شود، شک و شبهه‌ای باقی نگذارید.

 

همه چیز در مورد سوال های جنسی خاص شما

 

سوال: من نمی‌توانم به ارگاسم برسم، آیا مشکلی دارم؟

 

تنها ۳۰ درصد از خانم‌ها می‌توانند بدون تحریک کلیتوریس به ارگاسم برسند. این رقم می‌تواند توجیه کننده‌ی این باشد که چرا شما نمی‌توانید به اوج لذت جنسی برسید. غدد کلیتورال، دو سانتیمتر بالاتر از دهانه‌ی واژن قرار دارند، بنابراین در بیشتر موارد رابطه جنسی، کلیتوریس لمس و تحریک نمی‌شود و به همین دلیل خیلی از خانم‌ها طی رابطه به اوج لذت جنسی نمی‌رسند. به عبارتی دیگر، شما و همسرتان باید اطلاعات خود را در مورد کلیتوریس بالا ببرید.

 

صبر و تحمل نیز در خیلی از موارد کاساز است. اگر تازگی روابط جنسی خود را شروع کرده‌اید، شاید به یک ساعت زمان برای تحریک نیاز داشته باشید تا بتوانید اوج لذت جنسی را تجربه کنید. همچنین ممکن است مدت‌ها زمان لازم باشد تا با همسرتان احساس راحت‌تری پیدا کرده و ارتباطی صمیمی‌تر برقرار نمایید که لازمه‌ی یک رابطه جنسی لذتبخش است. ضمنا لازم است بدانید مشکلات سلامتی نیز وجود دارند که می‌توانند توانایی به ارگاسم رسیدن را تحت تاثیر قرار بدهند. دیابت، افسردگی، تغییرات هورمونی، استرس، دارو‌های ضد افسردگی، عدم اعتماد بنفس نسبت به اندام خود، و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌توانند بر میل جنسی و در نهایت، تجربه‌ی لذت حین رابطه اثر بگذارند.

 

سوال: آیا ورزش خاصی وجود دارد که کمکم کند رابطه جنسی بهتری داشته باشم؟

 

به طور کلی ورزش برای سلامتی مهم است، اما به بهبود زندگی جنسی‌تان نیز کمک می‌کند. مثلا تمرینات قدرتی می‌توانند عضله بسازند، تمرینات کششی می‌توانند انعطاف بدنی‌تان را افزایش بدهند و ورزش‌های هوازی نیز استقامت‌تان را بالا می‌برند. شاید در مورد تمرینات کگل نیز شنیده باشید؛ این نوع تمرینات می‌توانند عضلات کف لگن را که حامی واژن، رحم، مثانه، مقعد و میزنای هستند تقویت نمایند. مطالعات نشان داده‌اند تقویت عضلات کف لگن به شدیدتر کردن ارگاسم‌ها نیز کمک می‌کند.

 

سوال: نقطه‌ی G چیست و دقیقا کجا قرار دارد؟

 

نقطه‌ی G، نقطه‌ای بسیار حساس در بدن زن است که مستقیما به ارگاسم مربوط می‌شود. هر چند بحث‌های زیادی پیرامون این ناحیه وجود دارد، اما خیلی‌ها عقیده دارند که نقطه‌ی G در پشت دیواره‌ی مثانه واقع شده است. این قسمت از بدن توسط غدد اسکِن یا شبه پروستاتی احاطه شده است که در بافتی که شامل بخشی از کلیتوریس می‌شود پوشش داده شده‌اند. این غدد در میزنای تخلیه می‌شوند، اما وقتی تحریک شوند نیز متورم می‌شوند. از همه مهم‌تر اینکه همه‌ی افراد غدد اسکن ندارند و اگر داشته باشند، ممکن است محل قرار گرفتن آن در افراد، کاملا با هم متفاوت باشد.

 

سوال: مایعی که از واژن زن خارج می‌شود چیست؟

 

در بدن یک زن، مایعی در اطراف مجرای ادرارش ترشح می‌شود که مشابه ادرار یا چیزی شبیه مایع منی مردان است. این مسئله نیز زیاد مورد بحث است. عده‌ای می‌گویند این مایعی که ترشح می‌شود با تحریک شدید نقطه‌ی G مرتبط است. ضمنا باید بدانید که این اتفاق نیز برای همه‌ی خانم‌ها روی نمی‌دهد. ضمنا میان انزال مردانه و ترشح مایعات زنانه، تفاوت وجود دارد. اندام‌ها و مکانیسم‌هایی که این دو را تولید می‌کنند با هم متفاوت‌اند.

 

انزال واقعی زنانه، ترشح مایعی بسیار غلیظ و متراکم و سفید رنگ از پروستات زنانه است، در حالی که مایعی که هنگام تحریک جنسی از واژن خارج می‌شود، دفع مایعی رقیق از مجاری ادراری است. طبق پژوهش‌ها می‌توان این طور فرض کرد که حین تحریک کلیتوریس یا ارگاسم، پروستات زنانه گاهی ترشحات خود را جاری کرده و این ترشحات و با مایع رقیقی که از مثانه می‌آید ترکیب می‌شود.

 

سوال: آیا وقتی پریود هستم می‌توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

 

همه چیز در مورد سوال های جنسی خاص شما

 

اگر هر دو طرف به رابطه جنسی در دوره پریود مایل باشند، هیچ مانعی وجود ندارد و هر دو طرف می‌توانند از این رابطه لذت ببرند. رابطه جنسی در پریود، هم برای مرد و هم برای زن، طبیعی و بی‌خطر است

 

همه چیز در مورد سوال های جنسی خاص شما

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره