وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز در مورد رابطه جنسی از مقعد

همه چیز در مورد رابطه جنسی از مقعد

همه چیز در مورد رابطه جنسی از مقعد

 

بسیاری از مردم در مورد رابطه جنسی داشنن از مقعد ، و ضررهای احتمالی آن سوالات زیادی دارند.

 

برخی آقایان تمایل جنسی زیادی برای برقراری رابطه جنسی و دخول از طریق مقعد را دارند اما به گزارش ایران ناز این عمل برای زن بسیار دردناک و آسیب زا است .

 

رابطه مقعدي نه تنها عوارضي براي زنان بلکه براي مردان نيز مشکلاتي ايجاد مي کند‎.

 

رابطه مقعدي توسط بسياري از زوجين انجام مي شود، اما رابطه مقعدي داراي خطراتي است و نه تنها عوارضي براي زنان بلکه براي مردان نيز مشکلاتي ايجاد مي کند که در ادامه به آنها اشاره مي کنيم.

 

متاسفانه در سال هاي اخير برقراري رابطه جنسي از راه مقعد بيشتر از قبل شده است که پزشکان و متخصصان توصيه نمي کنند. اين نوع رابطه جنسي داراي خطرات و عوارضي است که در ادامه به تمام اين موارد اشاره مي کنيم.

 

در اين باره با دکتر لارن استرچر Lauren F. Streicher، مدير مرکز پزشکي بيماري هاي جنسي و يائسگي در دانشگاه فينبرگ Feinberg صحبت کرده ايم.

 

دکتر استرچر معتقد است برقراري رابطه مقعدي داراي خطراتي است که بهتر است خانم ها از آنها مطلع باشند.

 

اجازه بدهيد واضح صحبت کنيم مقعد براي برقراري رابطه جنسي ساخته نشده است. مقعد يک مسير يک طرفه است.

 

از طرف ديگر واژن داراي يک پوشش ضخيم و ارتجاعي است و داراي پوششي مانند آکاردئون است و طوري طراحي شده که با دخول آلت تناسلي مردانه يا خروج نوزاد هماهنگ مي شود.

 

دکتر استرچر مي گويد : بافت مقعد نازک تر است و داراي قابليت ارتجاعي مشابه با واژن نيست، بنابراين احتمال پارگي آن زياد است. پارگي مقعد نيز احتمال انتقال عفونت هاي جنسي و مقاربتي را افزايش مي دهد.

 

گونوره رکتال يا مقعدي* Rectal gonorrhea و کلاميديا* chlamydi و HIV خطرات جدي رابطه مقعدي هستند.

 

طبق اعلام مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري ها در امريکا رابطه مقعدي يکي از پرخطرترين رفتارها و مهم ترين عامل عفونت HIV محسوب مي شود.

 

*گونوره يا سوزاک gonorrhea : يکي از شايع ترين بيماري هاي منتقل شونده از راه تماس جنسي است.

 

در اثر باکتري به نام گونوره ايجاد مي شود و از راه واژن، دهان و يا تماس مقعدي منتقل مي شود. شريک جنسي فرد در صورت نداشتن علائم هم ممکن است اين بيماري را انتقال دهد.

 

اما رابطه مقعدي احتمالا يکي از مهم ترين راه هاي انتقال ويروس انساني پاپيلوم papillomavirus يا HPV است. تعداد کمي از مردان دگر جنس گرا مبتلا به HIV هستند، اما نيمي از مردان به HPV مبتلا هستند.

 

بنابراين رابطه مقعدي براي مردان هم خطرناک است. HPV باعث بروز زگيل هاي مقعد و سرطان مقعد مي شود.

 

*کلاميديا chlamydia : بيماري کلاميديا نام بيماري مقاربتي است که توسط باکتري کلاميديا تراکوماتيس ايجاد مي‌شود. بسياري از مبتلايان به اين بيماري نشانه‌اي ندارند. ايجاد علايم ممکن است چند هفته پس از ايجاد عفونت رخ دهد.

 

علايم در زنان شامل ترشحات واژن و سوزش ادرار مي‌باشد. در مردان نيز ترشحات اندام جنسي، سوزش ادرار و تورم و درد يک يا هر دو بيضه است.

 

دکتر استرچر همچنين بيان کرد که احتمالا آزمايشات غربالگري براي عفونت هاي منتقله از طريق رابطه مقعدي توسط پزشک انجام نمي شوند، مگر اينکه پزشک به طور خاص از شما در مورد رابطه مقعدي سوال بپرسد يا اينکه شما خودتان درخواست چنين آزمايشاتي را داشته باشيد.

 

به علاوه رابطه مقعدي باعث بروز درد، خونريزي و بي اختياري مدفوع مي شود.

 

طبق بررسي هايي که در دانشگاه Northwestern انجام شد، زناني که رابطه مقعدي را بخشي از رابطه جنسي معمول خود قرار مي دهند، بيش از ديگران تغييراتي را در تحمل مدفوع مشاهده کرده اند و دچار بي اختياري ادرار و مدفوع شده اند.

 

اما اگر تمايل داريد رابطه مقعدي را تجربه کنيد، سالم ترين راه چيست؟

 

حتما از محافظ استفاده کنيد. حتي اگر يک شريک جنسي داريد، لازم است در زمان رابطه مقعدي از کاندوم استفاده کنيد و اگر بعد از رابطه مقعدي تصميم به دخول از طريق واژن داريد، حتما کاندوم را عوض کنيد تا از بروز عفونت مجاري ادرار پيشگيري کنيد.

 

 

همه چیز در مورد رابطه جنسی از مقعد

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره