وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هنرپیشه ای که صاحب یک موزه است

هنرپیشه ای که صاحب یک موزه است

انتظامی درباره طولانی شدن پروژه این موزه فرهنگی و هنری  گفت: به نظرم کارها در این مدت دو سه ساله طبق روال و برنامه پیش رفته است و آماده سازی مجموعه برای بهره برداری نیاز به زمان مناسبی داشت. من هم همیشه پیگیر این مساله بودم تا زودتر به سرانجام برسد.

«آقای بازیگر» تعداد مکان های فرهنگی و هنری کشور را در مقایسه با ظرفیت و نیاز متقاضیان و علاقه مندان به این حوزه ها ناکافی دانست و افزود: با این حال افتتاح همین موزه در منطقه شمیران تهران می تواند کار قشنگی باشد و به نوعی خلأ این مساله را در این منطقه پر کند. چون ما پیش از این در این منطقه چنین فضای فرهنگی و هنری نداشتیم.

انتظامی در ادامه درباره ویژگی های این موزه توضیح داد: وجود سالن تئاتر، گالری، شهر فرنگ و امکانات دیگر این مکان را به فضای مناسبی برای جوانان و دوستداران هنرهای نمایشی تبدیل خواهد کرد. شهرداری هم که حالا دیگر مسئولیت این مجموعه را به عهده دارد، علاقه مند است این حرکت بازخورد و اطلاع رسانی مناسبی داشته باشد تا به نیازهای بخشی از جوانان هنرمند و هنردوست پاسخ داده شود.

بازیگر فیلم های خاطره انگیز «گاو» و «اجاره نشین ها» درخصوص این که آیا چنین اقداماتی می تواند منجر به الگوسازی و ترویج این فرهنگ شود، گفت: واقعا نمی دانم، اما امیدوارم این حرکت مقدمات تکرار چنین کارهایی را فراهم کند.

به هرحال انجام این قبیل کارها نیاز به گذشت دارد. مثلا به من پیشنهاد شده بود که همین خانه ام را که چهل سال در آن زندگی کرده ام تبدیل به آپارتمانی ده طبقه کنند، پنج طبقه آن را اجاره می دادند و پنج طبقه هرکدام صدوپنجاه و پنج متر را هم دراختیار من می گذاشتند که من قبول نکردم و گفتم می خواهم اینجا را به فضایی فرهنگی و هنری برای هنرمندان و جوانان تبدیل کنم. چون دوست داشتم و واقعا دلم می خواست این کار را انجام دهم، اما واقعا همه این کار را انجام نمی دهند. خیلی ها ملک خود را می فروشند و پولشان را می گیرند و راحت زندگی شان را می کنند.

انتظامی درباره وضع جسمی خود نیز اشاره کر د و گفت: بد نیست، اما هر شرایطی هم که داشته باشم دیگر اقتضای سن و سالم است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا در کار جدیدی به عنوان بازیگر حضور دارد یا نه، خندید و گفت: نه آقا، ما نفس نمی توانیم بکشیم، چه برسد به این که در کار جدید بازی کنیم! بازیگر سریال به یادماندنی «هزاردستان» درخصوص آخرین شرایط فیلم «قطار زمستانی» خسرو سینایی نیز که مدت هاست بحث تولید آن به درازا کشیده است، توضیح داد: گویا طرف ایرانی برای ساخت این فیلم اعلام آمادگی کرده است و طرف لهستانی هم تمایل زیادی برای تولید این اثر دارد. امیدوارم مشکلات و موانع پیش روی این مساله برداشته شود و این فیلم خوب و ارزشمند که تولید آن اعتباری برای کشورمان محسوب خواهد شد، بزودی ساخته شود.

عزت الله انتظامی در پایان سخنانش برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی کرد و گفت: امیدوارم امسال شرایط طوری باشد که هنرمندان هیچ گاه بیکار نباشند و بتوانند در آرامش کار و فعالیت کنند.

کار استاد انتظامی برای همیشه ماندگار است

در همین حال مدیر روابط عمومی و مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران هم که مسئولیت افتتاح این خانه موزه را برعهده دارد، در گفت وگو با جام جم توضیحاتی درباره این خانه موزه داد و گفت: سعی کرده ایم ساختار خانه عوض نشود، اما با طراحی های فوق العاده ای تغییراتی در مجموعه اعمال شد.

خاتمی که خود از کارگردانان صحنه نمایش است، اردیبهشت تئاتر ایران را بهترین و مناسب ترین زمان برای افتتاح این موزه دانست و گفت: قصد داریم در اردیبهشت ماه که مصادف با جشن های تئاتر است این مجموعه فرهنگی و هنری را به بهره برداری برسانیم.

این مقام مسئول اعلام بودجه اجرای این طرح را به آینده نزدیک موکول کرد و افزود: پس از پیشنهاد ارزشمند استاد انتظامی، این فضا توسط شهرداری از ایشان خریداری شد و با هزینه های بعدی اکنون در آستانه بهره برداری قرار گرفته است. ارزش این مکان فقط به عنوان خانه استاد انتظامی نیست، بلکه به گفته خود این بازیگر پیشکسوت طی سال ها محل رفت و آمد و نشست و برخاست و جلسات بزرگانی چون علی حاتمی، ناصر تقوایی، جمشید مشایخی و چهره های ماندگار دیگر هنرهای نمایشی ایران بوده و باعث شکل گیری جرقه های اولیه بسیاری از فیلم ها و مجموعه های ماندگار کشور شده است. بنابراین نیاز بود با چنین حرکتی این مکان ماندگار شود.

گفتنی است، خانه موزه استاد عزت الله انتظامی در بلوار اندرزگو منطقه شمیران تهران واقع شده و در زیربنایی معادل 538 مترمربع قرار دارد و شامل بخش های جذابی از جمله موزه استاد انتظامی، سالن بلک باکس تئاتر با ظرفیت 120 نفر، شهر فرنگ، اتاق آینه، تماشاخانه، کافی شاپ، گالری و تابلوی ثبت امضا و یادگاری ویژه هنرمندان صاحب نام است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره