وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

 

خیلی از تصورات و باورهای غلطل درمورد دوقلوها هست اما.. دوقلوهای همسان به دنیایی دیگر تعلق دارند و اگر باور ندارید کمی به افرادی که کپی ژنتیکی هم بوده، در یک زمان شکل گرفته و حتی دی ان ای مشابهی دارند فکر کنید. دوقلوهای همسان دنیای پیچیده ای دارند حتی برخی از آن ها حس مشابهی داشته و حالات روحی همدیگر را درک می کنند.

 

اما باید بدانید که دنیای دوقلوها تنها به شباهت ظاهری و اخلاقیات یکسان و دیگر شباهت های خیره کننده خلاصه نمی شود. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ویژگی هایی باورنکردنی در مورد دوقلوها آشنا کنیم که بدون شک تاکنون اطلاعات زیادی در مورد آن ها نداشته اید.

 

۱. دوقلوهای همسان اثر انگشت متفاوتی دارند

وقتی می گوییم دوقلوهای همسان یعنی این که از هر نظر که فکر کنید نسخه کپی شده هم هستند. اما علی رغم این شباهت باورنکردنی و غیرقابل تشخیص ظاهری باید بدانید که اثر انگشت آن ها کاملاً متفاوت است.

 

اما چطور چنین اتفاقی با توجه به این همه شباهت ممکن است؟ جواب شما این است که این برجستگی های کج و معوج روی انگشتان ما که به آن ها اثر انگشت می گوییم در درون رحم مادر شکل می گیرند. در واقع این برجستگی های ریز و پرپیچ و خم در اثر تماس دست جنین با دیواره رحم که اطرافش را فرا گرفته ایجاد می شود.

 

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

 

بر اساس مطالعات این اثرات پرپیچ و خم بر اساس موقعیت جنین و محل قرار گرفتن آن در درون رحم ایجاد می شوند و علاوه بر این به تراکم ماده آمنیوتی که در زمان های مختلف در اطراف دستان جنین در حرکت است نیز وابستگی دارد. دوقلوهای همسان نیز در رحم مادر جایگاه های متفاوتی را اشغال کرده اند و دستهایشان مسلماً نقاط متفاوتی را روی دیواره رحم فشار داده و با آن در تماس خواهند بود.

 

۲. دوقلوهای همسان با دوقلوهای دو تخمکی کاملاً متفاوت هستند

شاید شما هم تاکنون با خانواده ها و دوستانی که دوقلو بوده و یا دارای دوقلو هستند مواجه شده باشید اما چیزی که بسیاری آن را نمی دانند این است که دو نوع دوقلو در درون رحم مادر به دو روش کاملاً متفاوت شکل می گیرند.

 

از ترکیب اسپرم و تخمک یک زیگوت شکل می گیرد که بعدها به جنین تبدیل می شود. اما گاهی این زیگوت به دو جنین تقسیم می شود که در نهایت دوقلوهای همسان را تولید خواهد کرد. به همین دلیل است که این دوقلوهای تک زیگوتی دی ان ای یکسانی دارند.

 

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

 

اما در مورد دوقلوهای دو تخمکی زمانی شکل می گیرند که مادر دو تخمک دارد و هر دو این تخمک ها توسط دو اسپرم مجزا بارور می شوند. از این رو دوقلوهای دو تخمکی ظاهر متفاوتی دارند و دی ان ای آن ها نیز کاملاً متفاوت است. در واقع آن‌ها دو خواهر یا برادر هستند که یک رحم مشترک را به مدت نه ماه اجاره کرده اند.

 

۳. گاهی اوقات یک از دوقلوها در رحم مادر غیب می‌شود

یکی از ترسناک ترین چیزها در مورد دوقلوها این است که گاهی اوقات در دوران بارداری پدیده ای به نام بازجذب جنین رخ می دهد که به عبارت ساده به سندروم غیب شدن دوقلوها مشهور است. این حالت زمانی رخ می دهد که مادری باردار به پزشک مراجعه کرده و بعد از سونوگرافی مشخص می شود که دوقلویی در شکم دارد اما پس از مدتی در می یابد که یکی از این دوقلوها غیب شده است، انگار که اصلاً از همان ابتدا وجود نداشته است و بدین ترتیب او تنها باید به داشتن یک فرزند قانع باشد.

 

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

 

اما چه اتفاقی رخ می دهد که یکی از دوقلوها ناگهان غیب می شود؟ بر اساس مطالعات صورت گرفته یکی از این دوقلوها در هفته های ابتدایی بارداری می میرد و علت این مرگ نیز اغلب به دلیل ناهنجاری های کروموزومی است. بافت هایی که از این جنین مرده باقی می ماند توسط جنین دیگر جذب شده و باعث می شود که همه فکر کنند یکی از دوقلوها غیب شده است.

 

بر اساس محاسبات در ۲۱ تا ۳۰ درصد موارد چند جنینی این اتفاق رخ می‌دهد. معمولاً نفر دومی که در این نوع از بارداری به دنیا می‌آید کاملاً سالم است هر چند در شرایط بسیار عجیبی رشد کرده است. این چنین جنینی دارای قدرت‌های خارق العاده یا شخصیت‌های متفاوت و متنوع نیست، اما گاهی جنین زنده دارای دو دسته دی ان‌ای است.

 

۴. دوقلوهایی که هنگام تولد از هم جدا می شوند زندگی های مشابهی دارند

دعوای بین طبیعت و ذات انسان و نوع تربیت و پرورش همیشه وجود داشته است اما همه می دانیم که هم فاکتورهای ژنتیکی و هم فاکتورهای محیطی نقش مهمی در رشد انسان دارند. اما در مورد دوقلوها مشخص شده که طبیعت نقش بسیار مهم تر و بیشتری دارد.

 

دوقلو‌هایی که در هنگام تولد از هم جدا می‌شوند و از وجود همدیگر کاملاً بی‌خبر هستند، در کمال ناباوری زندگی بزرگسالی به شدت مشابهی دارند. در دهه‌ی ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ تحقیقاتی در این زمینه انجام گرفت و دوقلو‌هایی به نم پائولا و الیس از همان بدو تولد از هم جدا شدند.

 

این دو در دهه چهارم زندگیشان به هم معرفی شدند. علاوه بر عجیب بودن ملاقات با کسی که ظاهر و صدای مشابهی دارد این دو دریافتند که هر دو نویسنده بوده و شخصیت‌های تحلیلی، دیدگاه‌های سیاسی و حتی سلیقه‌ی یکسانی در انتخاب فیلم دارند.

 

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

 

هر دوی آن ها در دوران نوجوانی از مشکلات غذایی و گوارشی رنج می بردند و در زمینه ی ساخت روزنامه دیواری مدارسشان فعالیت داشتند و از همه جالب تر این که در رشته ی فیلم در دانشگاه درس خوانده بودند.

 

در مطالعه ای دیگر دوقلوهایی که برای هر دو اسم جیم انتخاب شده بود در بدو تولد از هم جدا شده و وقتی در بزرگسالی به هم پیوستند اسم اولین زن آن ها لیندا بود و زن دومشان نیز بتی نام داشت. هر دوی آن ها در اوهایو بزر شده و هر دو سیگار می کشیدند و البته ماشین مورد علاقه آن ها نیز یکسان بود.

 

5. دوقلوها حتی قبل از بدنیا آمدن نیز با هم تعامل دارند

رحم مادر مانند اولین آپارتمانی است که برای سکونت اجاره می کنیم. بسیار کوچک، بهم ریخته و شلوغ است و باید مدت زمان زیادی را در آن مشغول مکیدن یک نوشیدنی عجیب و غریب از یک نی عجیب و غریب تر که به نافمان وصل شده باشیم.

 

اما این آپارتمان کوچک متعلق به ماست و می توانیم از آن لذت ببریم. از همه بهتر این است که یک هم اتاقی دوست داشتنی هم داشته باشیم که کاملاً شبیه خودمان باشد. و این همان حسی است که دوقلوها دارند و از هر دوقلویی بپرسید به شما خواهد گفت که با جفتش ارتباط نزدیک و عمیقی دارد.

 

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

 

برخی از آن‌ها طاقت یک لحظه دوری از هم را ندارند. مطالعات اخیر نشان داده که دوقلو‌ها از همان روز‌های اقامت در آپارتمان کوچک مشترکشان با هم دوست صمیمی می‌شوند. در هفته چهاردهم بارداری آن‌ها دست زدن به همسایه خود را آغاز می‌کنند.

 

۱۸ هفته پس از بارداری آن‌ها خیلی بیشتر از اینکه به دیواره‌های رحم یا خودشان دست بزنند، بدن هم اتاقی شان را لمس می‌کنند و البته این کار را به عمد و با صبر و تمرکز بیشتری انجام می‌دهند. آن‌ها حتی هنگام لمس کردن قسمت مربوط به چشم‌های جفت خود با مراقبت بیشتری عمل می‌کنند. از همان مراحل ابتدایی این دوقلو‌ها نزدیک بودن و علاقه به همدیگر، مراقبت کردن از هم و مراوده و تعامل با هم را یاد می‌گیرند.

 

۶. دوقلوهای آینه ای دارای ویژگی های متضادی هستند

در واقع دوقلوهای آینه ای نوعی از دوقلوها هستند که دارای تفاوت های خاصی هستند که دوقلوهایی همسان ندارند. این دوقلوها از نظر ظاهری شبیه هم هستند اما ویژگی های متفاوتی دارند. ژن های آن ها صد در صد یکسان است اما ویژگی های شخصیتی آن ها درست در نقطه مقابل هم قرار دارد. برای مثال یکی از آن ها چپ دست و دیگری راست دست است. یکی از آن ها نشانه ای روی پای چپش دارد و دیگری دقیقاً همان نشانه را در همان محل اما روی پای راستش دارد.

 

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

 

اما گاهی این تفاوت‌های شکلی باورنکردنی‌تر گرفته است. برای مثال دیده شده که یکی از این دوقلو‌های همسان آینه‌ای به سرطان ریه چپ مبتلا شده و دیگری دقیقا به همان نوع سرطان، اما در ریه راست مبتلا شده است. چنین شرایطی معمولاً در ۲۵ درصد از دوقلو‌های همسان رخ می‌دهد و نمی‌توان این شرایط را نادر و کمیاب دانست.

 

۷. دوقلوهای بهم چسبیده ممکن است مغز و ذهن مشترکی داشته باشند

بررسی ها نشان داده که بسیاری از دوقلوهای بهم چسبیده نه تنها بدن و سر به هم چسبیده ای دارند بلکه تفکرات و احساساتشان نیز یکسان و مشترک است. دو دختر جوان به نام های تاتیانا و کریستا هوگان دوقلوهایی بهم چسبیده هستند که جمجمه مشترکی نیز دارند.

 

زنده ماندن آن ها خود یک معجزه است زیرا بسیاری از دوقلوهایی که شرایط مشابهی دارند حتی برای زنده ماندن نیز نیاز به مراقبت های ویژه دارند. اما مورد مهم تر و عجیب تر در مورد آن ها که هیچ کس تاکنون ندیده این است که بین ذهن این دو یک ارتباط فیزیکی وجود دارد که به آن ها اجازه داده احساسات نفر مقابل را درک کنند.

 

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

 

بین مغزهای جدای این دو یک ارتباط فیزیکی وجود دارد که به هر کدام از آن ها این امکان را می دهد که احساس خواهرش در مواجهه با یک محرک را درک نماید. برای مثال اگر یکی از این دختران یک بستنی سرد را خیلی سریع قورت دهد مغز دختر دیگر احساس سرما خواهد کرد.

 

هر جیزی که یکی از آن ها بخورد دیگری نیز مزه آن را درک خواهد کرد. هر کدام از آن ها دردی داشته باشد دیگری نیز کاملاً آن را حس می کند. حتی گفته شده که هر کدام تصویری که از دریچه چشم دیگری دیده می شود را نیز می بیند.

 

۸. دوقلوهای می توانند زبان خاص خود را داشته باشند

همه می دانیم که نوزدان از همان ابتدا به صدای اطراف خود گوش می دهند و رفته رفته این صداها و اصوات برایشان معنی دار شده و در نهایت حرف زدن را می آموزند اما در مورد دوقلوها یک برتری فوق العاده وجود دارد.

 

در حالی که آن ها صداهای نامفهوم اطرافشان را شنیده و سعی در فهمیدن آن ها دارند به دلیل این که یک نوزاد آشنا در کنار آن هاست سعی می کنند با هم ارتباط برقرار نمایند. بدین ترتیب زبانی خاص بین آن ها شکل می گیرد که تنها خودشان معنای آن را می فهمند.

 

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

 

به همین دلیل آن ها برخلاف تصور ما معنای اصوات در هم و برهم و بی معنی که ادا می کنند را به خوبی درک می نمایند. وقتی که این دو بزرگ شده و زمان والدینشان را یاد می گیرند دیگر آن زبان ساختگی مشترک فراموش می شود.

 

اما این اتفاق همیشه رخ نمی دهد زیرا مایکل و متیو یولدن دوقلوهایی بزرگسال هستند که زبان دوران نوزادی خود را فراموش نکرده و تا سن هفت سالگی به استفاده از آن ادامه دادند و رفته رفته آن را به یک زبان ساختار یافته تبدیل کردند که الفبا و قوانین گرامری خاص خود را دارد. آن ها این زبان را «اومری» نامیده اند و کسی جز خودشان معنای آن را نمی داند.

 

۹. ژن دوقلو بودن در بدن مادر است نه پدر

شاید تاکنون متوجه شده اید که مردان یا زنانی که دوقلو بوده اند ضرورتا خود صاحب فرزندان دوقلو نمی شوند. علت این است که دوقلو شدن نوزدان به یک ژن خاص وابسته است که تنها در بدن زنان وجود دارد. وقتی زنی دو تخمک تولید می کند این موضوع دلیلی ژنتیکی دارد. بر اساس مطالعات انجام گرفته اغلب زنان چنین توانایی ندارند و دوقلوهای دو تخمکی تنها در زنانی دیده می شود که ژن مربوط به تولید دو تخمک را دارند.

 

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

 

پس اگر زن هستید و مادر یا مادربزرگتان دوقلوهای دو تخمکی به دنیا آورده است، شما نیز شانس زیادی برای بدنیا آوردن فرزندان دو قلو دارید. ژن دو قلویی تنها در مادران وجود دارد به همین دلیل اگر مردی به دنبال دوقلو داشتن است باید زنی را پیدا کند که این ژن در بدن او وجود داشته باشد.

 

۱۰. دوقلوها در حال زیاد شدن هستند

مطالعات نشان می‌دهد که امروزه بیشتر از هر زمان دیگری دوقلو وجود دارد. بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت میزان دوقلو بودن نوزادان با ۳۳ مورد در هر ۱.۰۰۰ مورد تولد در این سال از هر سالی از سه دهه پیش بیشتر بود و مشخص شد که درصد دوقلو‌ها نسبت به سال ۱۹۸۰ بیش از ۷۶ درصد افزایش یافته است؛ بنابراین شاید دنیا بزودی به تسخیر دوقلو‌ها درآید. اما دلیل این طغیان دوقلو‌ها چیست؟ دلیل اول این است که زنان امروزی برای بچه دار شدن صبر بیشتری داشته و در سنین بالاتر بچه دار می‌شوند.

 

واقعیت هایی عجیب و باورنکردنی در مورد دوقلوها

 

مطالعات نیز نشان می دهد که زنانی که در دهه چهارم زندگی خود به سر می برند به دلیل تغییرات هورمونی و بالا رفتن شانس تولید دو تخمک، احتمال دوقلوآوری بیشتری دارند. فاکتور موثر دیگر علم است که با روش های لقاح مصنوعی شانس بارور شدن را به زوج های نازا داده و این موضوع با توجه به استفاده از بیش از یک تخمک منجر به بدنیا آمدن دوقلوها و یا حتی چند قلوها شده است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره