وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جواب وزارت بهداشت به کلیپ چالش مانکن در اتاق عمل

جواب وزارت بهداشت به کلیپ چالش مانکن در اتاق عمل

جواب وزارت بهداشت به کلیپ چالش مانکن در اتاق عمل

 

بتازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که نشان میدهد یک تیم پزشکی و پرستاران همراه آنها در اتاق عمل حین عمل سزارین،چالش مانکن که این روزها در اینستاگرام بسیار مد شده است را اجرا میکنند ! این فیلم را میتوانید در اینجا ببینید :

 

جنجال چالش مانکن پزشکان در اتاق عمل +فیلم

 

زارع‌نژاد گفت: این فیلم، شبیه‌سازی شده است و حتی یک درصد نیز بیماری تحت عمل قرار ندارد. البته این امکان وجود دارد که اتاق عمل غیر فعال بوده و پرسنل وقت کافی برای انجام این گونه بازی‌ها را داشته‌اند که این کار مجازاتی در پی دارد و همان طور که گفتم در حال بررسی مکان هستیم تا در صورت احراز تخلف، به شدت برخورد کنیم.

 

در پی ادامه واکنش‌ها نسبت به انتشار فیلمی در فضای مجازی که اجرای نمایش چالش مانکن را در یک اتاق عمل نشان می‌دهد، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت توضیحاتی را در این‌باره ارائه داد عباس زارع‌نژاد گفت: این فیلم ساختگی است و در فضای مجازی و رسانه گفته شده جان بیمار و نوزاد به خطر افتاده،

 

در صورتی که نه بیماری و نه نوزادی در این فیلم وجود ندارد. بچه‌ای که در این فیلم مشاهده می‌شود نوزاد تازه‌متولد نیست چرا که نوزادی که در فیلم می‌بینید حدود ۱۰ کیلو وزن دارد و علاوه بر آن رنگ پوست نوزاد تازه متولدشده با رنگ پوست بچه‌ای که در فیلم است کاملا مغایرت دارد. همچنین روسری بر سر داشتن و پوشک‌بودن نوزاد غیرطبیعی است

 

زیرا نوزادی که تازه متولد می‌شود در یک پارچه سبزرنگ بدون روسری و پوشک پیچیده می‌شود بنابراین از تمامی موارد کاملا مشهود است که این فیلم ساختگی است. وی افزود:محیط‌های درمانی و بهداشتی به هیچ عنوان برای اینگونه کارها جایز نیست به جهت اینکه محیط‌های درمانی حریم خصوصی بیمار تلقی می‌شود و حرف اول را اعتماد بین درمانگر و بیمار می‌زند و حتما باید این اعتماد پایدار بماند و خدشه‌ای به آن وارد نشود، در صورتی که این‌گونه برنامه‌ها اعتمادها را سلب می‌کند و بر همین اساس، اصل ماجرا یک کج‌ سلیقگی بین کارگردان و عوامل بازیگران این فیلم است.

 

مشاور وزیر بهداشت در عین حال اظهار کرد: ما هنوز متوجه نشده‌ایم این مکان دقیقا کجاست. همچنین مطمئن نیستیم اصلا بیمارستانی وجود دارد یا خیر یا تنها یک لوکیشن اتاق عمل است. همان طور که می‌دانیم در کشور انواع فیلم‌های سینمایی ساخته می‌شود که در آن یک لوکیشن اتاق عمل ساخته شده و بازیگرانی در آن بازی می‌کنند بنابراین مشخص نیست این مکان، اتاق عمل واقعی باشد. علاوه بر آن، چنین برداشتی نیاز به یک کارگردان دارد تا بازیگران فیلم را در حالت‌های مشخص قرار دهد. این پروسه حداقل نیم ساعت زمان می‌برد در صورتی که در اتاق عمل فعال، حتی یک ثانیه هم تعیین‌کننده جان بیمار است و جزء معدود مکان‌هایی است که به تمرکز بسیار بالا نیاز دارد. زارع‌نژاد یادآور شد:

 

سوالی که در اینجا به وجود می‌آید این است که مردم چگونه آنقدر راحت می‌پندارند این فیلم واقعی است و یک پزشک، پرستار،تکنسین اتاق عمل و متخصص بیهوشی که بیمار زیر دستشان است، اجازه می‌دهند یک نفر برای انجام یک فیلم کوتاه هنری آنها را به بازی بگیرد و فرآیند عمل را برای چنین کاربیهوده‌ای متوقف کنند؟

 

ما در حال بررسی هستیم که متوجه شویم این مکان کجاست اما به یقین می‌گوییم در این مکان بیمار و نوزاد واقعی وجود نداشته و کسی تحت عمل نیست. لازم به ذکر است که تیم جراحی اتاق عمل بی‌شک می‌دانند که این کار در اتاق عمل غیرقانونی است و به هیچ عنوان زیر بار این مسئولیت سنگین برای یک فیلم کوتاه نمی‌روند.

 

وی در پایان عنوان کرد: باز هم تاکید می‌کنیم که این فیلم، شبیه‌سازی شده است و حتی یک درصد نیز بیماری تحت عمل قرار ندارد. البته این امکان وجود دارد که اتاق عمل غیر فعال بوده و پرسنل وقت کافی برای انجام این گونه بازی‌ها را داشته‌اند که این کار مجازاتی در پی دارد و همان طور که گفتم در حال بررسی مکان هستیم تا در صورت احراز تخلف، به شدت برخورد کنیم.

 

مطالب مرتبط:

 

جنجال چالش مانکن پزشکان در اتاق عمل +فیلم

 

اشتباه فجیع دکتر در زمان سزارین این زن (عکس)

 

چالش خوردن این همبرگر خوشمزه و مرگبار + تصاویر

 

پیرمرد 101 ساله ای که پزشکان را به چالش کشید (عکس)

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره