وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وظایف مهماندار هواپیما چیست؟

وظایف مهماندار هواپیما چیست؟

آیا میدانید وظایف مهماندار هواپیما چیست؟

 

بعد از خرید بلیط هواپیما و تحویل بار به کانتر پرواز، وارد هواپیما شده و آماده شروع یک سفر راحت می‌شویم.

 

در همان لحظه ورود به هواپیما، مهماندارها اولین کسانی هستند که خوش‌آمد گفته و ما را راهنمایی می‌کنند. در ادامه پرواز هم در موقعیت‌های مختلف، با مهماندار هواپیما ارتباط داریم.

 

شاید کمتر کسی تا به حال به وظایف یک مهماندار هواپیما فکر کرده باشد. به هر حال مهماندار بودن هم یک شغل است و مسئولیت‌های خاص خودش را دارد.

 

مهماندار هواپیما در هر بخش از پرواز، باید کارهایی را انجام بدهد. در ادامه بیشتر درباره وظایف مهماندارها در موقعیت‌های مختلف حرف می‌زنیم.

 

وظایف مهماندار هواپیما چیست؟

 

کارهایی که یک مهماندار قبل از سوار شدن مسافران باید انجام بدهد

قبل از اینکه مسافران به سمت هواپیما بیایند، بعضی موارد باید توسط مهماندارها چک شود. مثلا اینکه آیا جعبه کمک‌های اولیه به تعداد کافی هست؟ بسته‌های غذایی چه شرایطی دارند؟

 

آیا مهمان ویژه‌ای قرار است سوار هواپیما بشود؟ جعبه ابزار و لوازم کمکی در جای خودشان هستند؟

 

این موارد حتما قبل از هر پروازی باید کنترل شوند، چون هیچ کدام از سفرهای هوایی به طور کامل شبیه به هم نیستند.

 

وظایف مهماندار هواپیما در لحظه ورود مسافران

وقتی بلیط هواپیما می‌خرید و کارت پرواز دریافت می‌کنید، یک صندلی به نام شما ثبت می‌شود. هنگام ورود به هواپیما، مهماندار موظف است بعد از خوش‌آمد گویی، کارت پرواز را گرفته و شما را به سمت صندلی‌تان هدایت کند.

 

اگر ساک دستی داشته باشید، مهماندار باید در صورت نیاز به شما برای قرار دادن آن در محفظه مخصوص کمک کند.

 

بعد از آنکه همه مسافران در جای خود مستقر شدند، یکی از مهماندارها باید محظفه‌های بار را کنترل کند و مطمئن شود که همه آنها خوب بسته شده‌اند.

 

بعد از آن نوبت به چک کردن کمربند ایمنی می‌رسد. اگر مسافرها مشکلی با کمربند داشته باشند، مهماندار هواپیما به آنها کمک می‌کند.

 

یکی از مهماندارها هم همزمان با اشاره خلبان به مشخصات هواپیما، راه‌های خروج و نصب ماسک اکسیژن را به همه نشان می‌دهد.

 

اگر مسافرها به پتو یا بالش یا هر چیز دیگری نیاز داشته باشند، مهماندارها آنها را برایشان فراهم می‌کنند.

 

اگر به خواندن علاقه دارید، می‌توانید به مهماندارها بگویید تا برایتان روزنامه و مجله بیاورند.

 

به طور کلی مهماندارها باید قبل از شروع پرواز، تمام نیازهای مسافران را برطرف کرده و از آماده بودن همه چیز برای شروع سفر هوایی اطمینان حاصل کنند.

 

مهماندار هواپیما در طول پرواز چه کارهایی باید انجام دهد؟

 

وظایف مهماندار هواپیما چیست؟

 

بعد از آنکه هواپیما بلند شد، مهماندارها سر جای خود می‌نشینند یا به نیازهای مسافران مثل درخواست آب یا بالش رسیدگی می‌کنند. بعد از چند دقیقه، نوبت به توزیع بسته‌های غذایی می‌رسد.

 

معمولا چند مهماندار با کمک هم بسته‌های غذایی را به مسافرها تحویل می‌دهند.

 

یکی از آنها بسته را توزیع کرده و دیگری مسئول سرو کردن نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه یا چای است. این کار معمولا 10 دقیقه طول می‌کشد.

 

یکی از مهماندارها قبل از توزیع بسته‌ها، باز کردن میز مخصوص غذا را به مسافرها یادآوری می‌کند.

 

بعد از 10 تا 15 دقیقه، مهماندار هواپیما موظف است بسته‌های خالی و زباله‌ها را جم آوری کند. این فرآیند هم معمولا 5 دقیقه طول می‌کشد.

 

اگر در طول سفر، هواپیما با مشکل مواجه شود یا وضعیت اضطراری پیش بیاید، مهماندارها وظیفه دارند اول مسافران را آرام کرده و بعد به آنها برای استفاده از لوازم در نظر گرفته شده مثل ماسک، کمک کنند.

 

وقتی هواپیما می‌خواهد فرود بیاید، مهماندار باید بسته بودن محفظه‌های بار را کنترل کرده و از بسته بودن کمربندهای ایمنی اطمینان حاصل ‌کند. مهماندار هنگام نزدیک شدن به لحظه فرود، دمای هوا و رسیدن به مقصد را از بلندگو به مسافرها اعلام می‌کند.

 

وظایف مهمانداران هواپیما بعد از رسیدن به مقصد

بعد از فرود هواپیما، مهماندارها باید مطمئن شوند که مسافرها همه در سر جایشان نشسته‌اند. مسافران باید تا لحظه توقف کامل هواپیما، روی صندلی‌ها نشسته باشند.

 

مهماندارها باید به مسافران برای خارج کردن کیف دستی از کابین کمک کنند. وقتی پلکان مخصوص به هواپیما رسید، مهماندار باید درها را باز کرده و مسافران را برای خارج شدن از هواپیما راهنمایی کند.

 

وقتی تمام مسافرها خارج شدند، مهماندارها هواپیما را برای پیدا کردن اشیای جا مانده احتمالی، بررسی می‌کنند.

 

مقاله وسایل ضروری برای سفر هوایی با کودک را بخوانید

 

انتخاب درست بلیط هواپیما

زمانی که بلیط هواپیما را از علی بابا می‌خرید، مشخصات و ویژگی‌های بلیط را هنگام خرید مشاهده می‌کنید.

 

اینکه پرواز متعلق به کدام ایرلاین است، هم در این مرحله مشاهده خواهید کرد. اگر خواهان امکانات عالی و برخورد بسیار مناسب مهمانداران هستید، باید از ایرلاینی معتبر خرید کنید.

 

با خرید بلیط هواپیما، سفر هوایی به پایان نمی‌رسد. عوامل زیادی از جمله مهماندارها، در خوب انجام شدن یک سفر هوایی نقش دارند.

 

اگر هر کسی با وظایف خودش آشنا باشد و مسافران هم بدانند چه توقعاتی می‌توانند از مهماندارها داشته باشند، دیگر مشکل خاصی در طول پرواز رخ نمی‌دهد.