وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ویتامینه کردن موها چگونه است؟

ویتامینه کردن موها چگونه است؟
یک متخصص پوست و مو گفت: اکستنشن باعث ریزش شدید موها می‌شود، میزان آسیب‌ دیدگی موها، بسته به تعداد دفعات اکستنشن کردن و جنس موها متفاوت است.دکتر ریحانه مهرگان اظهار کرد: به افزایش طول و حجم مو با کمک گرفتن از موی طبیعی یا مصنوعی که به صورت خارجی به موها وصل می‌شوند اصطلاحا اکستنشن مو می گویند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر استفاده از انواع بافت مو در میان دختران جوان رایج شده است، گفت: سفت بستن موها از عوامل فیزیکی است که به فولیکول و رشد آنها آسیب می رساند.وی گفت: اکستنشن مو باعث می شود، فولیکول‌ها تحت کشش قرار گرفته و به ریشه مو آسیب زده و موجب ریزش مو می‌شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه رشد موها پس از 6 سالگی به حالت طبیعی درمی آید، گفت: بستن موی دختر بچه‌ها به صورت دم خرگوشی باعث ایجاد آسیب در ریشه مو شده، عوارض آن پس از سن 20 تا 30 سالگی به صورت کاهش حجم موها نمایان می شود.

دکتر مهرگان خاطرنشان کرد: اکستنشن باعث ریزش شدید موها می‌شود و در نهایت ممکن است به طاسی منجر شود، یکی از علل مهم ریزش موها بستن زیاد آنهاست. این نوع ریزش را ترکشن آلوپسیا (ریزش موی کششی) می‌گویند که در آن، موهای بخش‌هایی از سر که بیشتر تحت فشار و کشیده شدن بوده‌اند می‌ریزد و بتدریج سر طاس می‌شود. این نوع ریزش موها در زن‌هایی که همیشه موهایشان را دم اسبی می‌کنند یا محکم می‌بافند بسیار شایع است.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از عوارض اکستنشن هم ریزش موی کششی است، چون در اکستنشن نیز موها به شدت کشیده می‌شود و به همین دلیل پس از مدتی شروع به ریزش می‌کند و گرچه شاید در دفعات اول و دوم موها چندان کم نشود، اما در دفعات بعدی کاهش آنها کاملا مشهود است.

دکتر مهرگان تصریح کرد: میزان آسیب‌دیدگی موها، بسته به تعداد دفعات اکستنشن کردن و جنس موها متفاوت است. اگر ریشه موها آسیب ببیند ممکن است طاسی همیشگی شود و موها دیگر در نقاطی که زیاد تحت کشیده‌ شدن بوده ‌است رشد نکند و استفاده از نرم‌ کننده و دارو به بهبود وضعشان کمکی نکند.

وی تاکید کرد: استفاده از شامپوهای ویتامینه و ویتامینه کردن موها تنها جنبه تبلیغاتی دارد. مصرف این مواد به دلیل دارا بودن مواد نرم کننده تنها بر روی ساقه مو اثر می گذارد و هیچ تاثیری بر ریشه مو و تقویت فولیکول‌ها ندارد اری واقعا ندارد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره