وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ویتامین های مفید برای درمان آستیگماتیسم

ویتامین های مفید برای درمان آستیگماتیسم
اگرچه درمان قطعی برای این اختلال چشمی وجود ندارد اما بدون استفاده از لنز یا عینک، می توان بینایی را تقویت کرد تا بهتر دید. اما چگونه؟ با مصرف ویتامین ها، مواد مغذی خوب و انجام ورزش های مفید برای چشم این امر محقق می شود. یکی از ویتامین هایی که برای تقویت بینایی بسیار مفید است، ویتامین A می باشد. منبع طبیعی آن نیز سبزی هایی مانند اسفناج، هویج و کدو زمستانی است.
 
یک برنامه غذایی غنی از این سبزی ها، نیاز طبیعی بدن به ویتامین A را تأمین می کند. اما اگر از این ویتامین برای بهبود آستیگماتیسم استفاده می کنید لازم است وعده بیشتری از سبزیجات مصرف کنید. هم چنین می توانید با مشورت پزشک از مکمل هم استفاده کنید. ویتامین های B نیز برای رفع آستیگماتیسم مفید هستند؛ گوشت، ماهی سالمون، گوشت طیور، تخم مرغ، لبنیات، آواکادو و… منبع عالی این ویتامین ها به حساب می آیند. این مواد غذایی علاوه بر ویتامین B، سرشار از پروتئین نیز هستند و باید مصرف شود.

ویتامین C، ویتامین مفید دیگری برای درمان آستیگماتیسم است و در پرتقال، سبزی های سبز تیره، فلفل، توت فرنگی و… یافت می شود. علاوه بر آن، روی، منیزیم و کلسیم نیز برای تقویت دید چشم مفید هستند. روی در گوشت طیور و لوبیا، منیزیم در تخمه کدو، دانه سویا و تخمه آفتاب گردان و کلسیم در ماست، پنیر، شیر، لوبیا چشم بلبلی و… یافت می شود.