وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پاسخ به سوالات جنسی در مورد آب منی و بارداری

پاسخ به سوالات جنسی در مورد آب منی و بارداری

پاسخ به سوالات جنسی در مورد آب منی و بارداری

 

یکی از نگرانی های مهم خانمها در رابطه جنسی ،پیشگیری و جلوگیری از بارداری های ناخواسته است . در این مطلب از ایران ناز به سوالاتی که در مورد رابطه جنسی کنترل نشده و بارداری احتمالی پرسیده میشود پاسخ میدهیم. بارداري با دست آغشته به اسپرم، مدت زنده ماندن اسپرم در مجاورت هوا و يا بارداري با مني خشک شده همه سوالاتي هستند که مي توانيد در اين مقاله به پاسخشان برسيد.

 

آيا اسپرم در مجاورت هوا مي ميرد؟

 

شايد تا به حال از خودتان پرسيده باشيد که آيا اسپرم در برخورد با هوا از بين مي رود يا چه مدت بعد از خروج از بدن زنده مي ماند؟ اين مقاله طول عمر اسپرم در شرايط مختلف را مورد بررسي قرار داده و به تمام سوالات شما در مورد آن پاسخ مي دهد.

 

اگر اسپرم با هوا روبرو شود، رطوبتش را به سرعت از دست مي دهد و زماني که خشک شود ميميرد و ديگر هيچ تاثيري روي تخمک ندارد. اسپرم خشک شده حتي اگر دوباره مرطوب شود نمي تواند فعال گردد! با اين حال در يک محيط با گرما و رطوبت مناسب ممکن است 3 تا 5 روز هم خارج ازبدن زنده بماند.

 

آيا مني خشک شده مي تواند باعث بارداري شود؟

 

بسياري از افراد تصور مي کنند که مايع مني خشک شده مي تواند باعث بارداري شود. اين باور غلط به دليل ناآگاهي عمومي گسترش پيدا کرده است. مني خشک شده منجر به بارداري نمي شود زيرا اسپرم ها نيمه عمر بسيار کوتاهي داشته و در محيط هاي خشک زنده نمي مانند.

 

آيا دست آغشته به اسپرم باعث بارداري مي شود؟

 

برخي زنان نگرانند که شايد مايع مني روي دستشان بوده باشد و در اثر تماس بعدي دست به واژن موجب بارداريشان شود. بله اگر درست بعد از انزال دستتان که به مني آغشته شده را به واژن بکشيد احتمال باردار شدن وجود دارد ولي اين مايع به سرعت خشک شده و با گذشت زمان اسپرم ها ناپايدار شده و از بين مي روند.

 

آيا ريختن اسپرم روي واژن باعث بارداري مي شود؟

 

بايد بگويم بله احتمالش وجود دارد حتي اگر باکره باشيد هم احتمال بارداري به اين روش وجود دارد بنابراين حتما از يک روش مناسب پيشگيري از بارداري مثل استفاده از قرص يا کاندوم استفاده نماييد.

 

اسپرم ها چه مدت در سيستم توليد مثل مردان زنده مي مانند؟

 

اسپرم ها در سلول هاي بيضه مردان توليد مي شوند و مدت زمان بلوغ آن ها 2 تا 3 هفته به طول ميانجامد. اسپرم ها قبل از انزال در کيسه بيضه ذخيره مي شوند.

 

طول عمر اسپرم در بدن مرد حدود 74 روز است و اگر در اين دوره آزاد نشوند به صورت خود به خود در بدن مرد تحليل مي روند. البته عوامل متعددي در تعيين ميزان بقا و توانايي نفوذ اسپرم در هر شخصي، دخيل هستند.

 

اسپرم چه مدت در بدن زن زنده مي ماند؟

 

نگران کننده ترين سوال براي زنان اين است که مي خواهند بدانند چه مدت اسپرم در بدن زن زنده ميماند؟ مدت زمان زنده ماندن اسپرم در بدن زن به عوامل خاصي بستگي دارد. هنگام دخول و انزال در واژن از بين ميليون ها اسپرم تنها تعداد کمي از آن ها مي توانند با موفقيت وارد دهانه رحم شوند.

 

اگراسپرم ها نتوانند خودشان را به رحم برسانند به دليل محيط اسيدي واژن نمي توانند مدت زمان زيادي  زنده بمانند. اگر اسپرم با موفقيت از دهانه رحم عبور کند مي تواند 3-4 روز زنده بماند. گاهي اوقات اسپرم ها تا 7 روز هم به زندگي در محيط رحم ادامه مي دهند. چطور؟ در زمان تخمک گذاري، بدن زن ترشحاتي در دهانه رحم توليد مي کند که شرايطي ايده آل و مطلوب براي حرکت اسپرم به سمت لوله هاي فالوپ fallopian tubes ( لوله هايي که تخمدان را به رحم متصل ميکنند ) را فراهم مي کند.

 

پاسخ به سوالات جنسی در مورد آب منی و بارداری

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره