وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پتاسیمی برای قلب و نکاتی درباره ی آن

پتاسیمی برای قلب و نکاتی درباره ی آن

برای بسیاری از افراد سوال است که پتاسیمی برای قلب چه میکند؟افزون بر این، مصرف مواد غذایی سرشار از پتاسیم به میزان کافی در رژیم غذایی روزانه به کاهش فشار خود نیز کمک می‌کند.وجود مواد غذایی سرشار از پتاسیم در رژیم غذایی روزانه برای تنظیم ریتم قلب باثبات نیز اهمیت دارد.

 

یکی از عوامل خطر آفرین ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی – ریتم قلب نامنظم – عدم دریافت به اندازه یا دریافت بیش از اندازه پتاسیم است. بنا بر توصیه وزارت کشاورزی آمریکا، حداقل ۴/۷۰۰ میلی گرم پتاسیم باید در رژیم غذایی روزانه شما وجود داشته باشد. این میزان ممکن است بیش از آن چیزی باشد

 

که روزانه مصرف می کنید زیرا بنا بر نتایج یک بررسی ملی در آمریکا مشخص شده است شهروندان این کشور به طور میانگین ۲/۶۴۰ میلی گرم پتاسیم در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند.توصیه های رژیم غذایی مناسب به ویژه اگر شامل مواد غذایی سرشار از پتاسیم باشند می توانند به بهبود شرایط سلامت از جمله زیر کنترل درآوردن فشار خون بالا کمک کنند.

 

پتاسیمی برای قلب و نکاتی درباره ی آن

 

رویکردهای رژیمی برای توقف فشار خون بالا یا رژیم غذایی DASH به عنوان روشی کارآمد و موثر برای کاهش فشار خون به واسطه انتخاب هوشمندانه مواد غذایی از محبوبیت زیادی در جهان برخوردار شده است.رژیم غذایی DASH بر خوردن هرچه بیشتر میوه ها و سبزیجات و کاهش مصرف چربی و سدیم متمرکز شده است.

 

این رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی با میزان پتاسیم بالاست.بنابر نتایج مطالعه صورت گرفته توسط انجمن قلب آمریکا، احتمال بروز سکته مغزی در بانوانی که پس از یائسگی به میزان کافی پتاسیم از رژیم غذایی روزانه خود دریافت می کنند، کمتر است. نرخ پایین‌تر سکته مغزی در میان این افراد می تواند

 

ناشی از مزایای سلامت قلب یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم مانند کنترل فشار خون و تثبیت ریتم قلب باشد.با بررسی رژیم غذایی بیش از ۹۰ هزار زن، پژوهشگران دریافتند آنهایی که بیشترین میزان پتاسیم را از رژیم غذایی خود دریافت می کردند ۱۲ تا ۱۶ درصد احتمال کمتری داشته تا دچار سکته مغزی شوند.

 

پتاسیمی برای قلب و نکاتی درباره ی آن

 

بانوان حاضر در این مطالعه بین ۵۰ تا ۷۹ سال سن داشتند.به گفته مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهند تعداد شهروندان آمریکایی مبتلا به فشار خون بالا حدود ۷۵ میلیون نفر است که ۳۲ درصد از کل جمعیت این کشور را شامل شده و این آمار همچنان رو به افزایش است.

 

فشار خون بالا عامل خطر آفرینی محسوب می شود که می تواند به حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی منجر شود که در حال حاضر از عوامل اصلی مرگ و میر در آمریکا محسوب می شوند. این بیماری همچنین یکی از دلایل فیبریلاسیون دهلیزی نیز است. از این رو، کنترل فشار خون یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر فردی باید برای انجام آن در هر روز تلاش کند.

 

اگر یک رژیم غذایی به خوبی متعادل شده و سرشار از میوه و سبزیجات را دنبال می کنید، جای نگرانی از این که پتاسیم بیش از اندازه دریافت کنید، وجود ندارد. اما چالش اصلی این است که بیشتر مردم از رژیم غذایی خود به میزان کافی پتاسیم دریافت نمی کنند. اگر ورزش های سنگین و مقاومتی انجام می دهید و یا در روزهای گرم تابستان تمرین می کنید، در حقیقت مقادیر زیادی از پتاسیم بدن خود را به واسطه عرق کردن از دست می دهید.