وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دستور پخت ماکارونی با گوشت قلقلی

دستور پخت ماکارونی با گوشت قلقلی

دستور پخت ماکارونی با گوشت قلقلی

 

در این بخش از ایران ناز دستور پخت ماکارونی با گوشت های قلقلی را برای شما قرار داده ایم. با پخت این غذا خانواده و خصوصا کودکان خود را مهمان طعمی دلنشین کنید با ما در ایران ناز همراه باشید.امیدوارم لذت ببرید.

مواد لازم

 

اسپاگتي 250 گرم
گوشت چرخ کرده 250 گرم
پياز 1 عدد
سير 2 حبه
تخم مرغ 1 عدد
پنير رنده شده 2 قاشق غذاخوري
آرد سوخاري 3 قاشق غذاخوري
آبليمو 2 قاشق غذاخوري
رب گوجه فرنگي 3 قاشق غذاخوري
جعفري و ريحان به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهيه : درون قابلمه اي آب و مقداري نمک بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا به جوش بيايد.اسپاگتي ها را درون آب جوش بريزيد و پس از 10 دقيقه ( بسته به مدت زمان پخت روي بسته بندي ) اسپاگتي ها را آبکشي کنيد و کناري بگذاريد.

 

درون کاسه اي گوشت چرخ کرده ، تخم مرغ ، سير و پياز رنده شده ، آرد سوخاري ، جعفري و ريحان خرد شده ، نمک و فلفل بريزيد و با دست خوب ورز دهيد تا تمام مواد خوب مخلوط شوند. سپس تکه هايي به اندازه يک گردو از مواد درست کنيد.

 

درون تابه مقداري روغن بريزيد و پس از داغ شدن قلقلي ها را درون روغن سرخ کنيد ، رب گوجه فرنگي را با 1 ليوان آب ، آبليمو ، نمک و فلفل مخلوط کنيد تا رقيق شود. سپس اين سس را به گوشت هاي قلقلي سرخ شده اضافه کنيد ، حرارت را کم کنيد و در تابه را بگذاريد تا با حرارت کم گوشت ها مغز پخت شوند و سس غليظ شود.

 

دستور پخت ماکارونی با گوشت قلقلی

درون تابه اي ديگر 1 قاشق غذاخوري روغن بريزيد و بگذاريد تا داغ شود. سپس اسپاگتي هايي که آبکشي کرده ايد را درون  تابه بريزيد و با حرارت بالا براي 2 دقيقه تفت دهيد تا رطوبت اضافي اش بخار شود. براي سرو اين غذا ، اسپاگتي ها را در ظرف ريخته و روي آن سس و گوشت هاي قلقلي اماده شده بريزيد و با کمي جعفري و ريحان خرد شده و پنير رنده شده تزئين کنيد.

 

نکته ها : مي توانيد در صورت تمايل به جاي رب گوجه از خود گوجه فرنگي بصورت خرد شده استفاده کنيد ، اگر در زمان تهيه سس گوجه کمي غلظت سس زياد شد ميتوانيد از نصف پيمانه آب جوش درون سس استفاده کنيد ، در صورتي که پنير در دسترس نداريد از سس هاي اماده استفاده کنيد.

 

براي: 3 نفر
حاضر است در : 30 دقيقه
وعده: شام, نهار

 

مطالب مرتبط:

 

اسپاگتی به سبک مدرن و جدید

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی آسیایی