وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پرنده های گینسی را بشناسید!! (عکس)

پرنده های گینسی را بشناسید!! (عکس)

به گزارش ایران ناز هر روز پرنده ها را در آسمان می بینیم که آزادانه در آسمان می چرخند. این موجودات شگفت انگیز سیستم بدنی جالبی دارند به طوری که سال ها انسان ها آرزو داشتند دقایقی مانند پرندگان در آسمان پرواز کنند اما دنیای این موجودات شگفت انگیز پیچیده تر از آن چیزی است که ما می توانیم حدس بزنیم.

 

دسته های مختلفی از پرندگان در آسمان پرواز می کنند و هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. پرندگان به مانند انسان ها رکوردهای خاصی را در اختیار دارند که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. این رکوردها گاهی جالب و گاهی عجیب هستند. دانستن برخی از رکوردهای جالب و شگفت انگیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

** بدلکارترین پرنده

 

پرنده های گینسی را بشناسید!! (عکس)

 

بدلکاری با هواپیما را حتما دیده اید که در طی آن خلبان پرواز های حیرت آوری انجام میدهد و چندین بار با جانش بازی می کند اما شاید این نکته را ندانید که تمام این کارها از روی پرنده ای به نام “رولر اروپایی” گرفته شده است. این پرنده به عنوان بدلکارترین پرنده دنیا شناخته می شود. حرکات جالب این پرنده از دورهای 360 درجه در حال پرواز تشکیل می شود همچنین در جنگل سعی می کند با سرعت از میان شاخه های درختان عبور کند. این پرنده قادر است هر مانور خاص و خطرناکی را انجام دهد.

 

**قوی ترین پرنده

 

پرنده های گینسی را بشناسید!! (عکس)

 

با توجه به اینکه پرنده های قدرتمند بسیاری در دنیا زندگی می کنند اما “عقاب هارپی” لقب قوی‌ترین را به خود اختصاص داده است. این عقاب اهل آمریکای جنوبی بوده و در سن بلوغ نزدیک به 10 کیلوگرم وزن دارد. این عقاب می تواند فشاری معادل با 200 کیلوگرم بر متر مربع را با پنجه هایش وارد کند. این نیرو به تنهایی می تواند بازوی انسان را مانند چوب خشک خرد کند. “عقاب هارپی” همچنین توانایی کشتن حیوانات بزرگی مانند میمون را نیز دارد. کارشناسان می گویند این پرنده از گونه های مختلف پرندگان کوچک تر از حفاظت می کند.

 

** قدیمی ترین گونه پرندگان زنده

 

پرنده های گینسی را بشناسید!! (عکس)

 

معمولا با شنیدن کلمه ابتدایی ترین به یاد موجوداتی می افتیم که چهره ای به مانند دایناسورها داشته باشند اما در میان پرندگان “هوآتزین” قدیمی‌ترین گونه پرنده ای است که هنوز هم بر روی زمین زندگی می کند. این پرندگان از اقوام دایناسورهای پرنده هستند که در زمان دایناسورها منقرض شدند. “هوآتزین” دارای چهره ای به مانند دایناسورهاست و نکته جالب در مورد آن این است که دستگاه گوارشی به مانند گاوها دارد.

 

** کوچکترین پرنده

 

پرنده های گینسی را بشناسید!! (عکس)

 

از دل جنگل های کوبا پرنده ای به نام “هامنگبرد” بیرون آمده است که سال هاست رکورد کوچکترین پرنده دنیا را در اختیار دارد. این پرنده تنها 2 سانتی متر طول دارد و به راحتی بر روی شاخه ای به باریکی مداد زندگی کند.  از جمله نکات جالب در مورد این پرنده رکورد بال زدن آن در ثانیه است. این پرنده توانایی ان را دارد که 80 بار در ثانیه بال های خود را تکان دهد. این پرنده با توجه به جثه کوچکی که دارد خیلی کم شکار می شود و معمولا به عنوان دوست تمام پرنده ها شناخته میشود.

 

** عمیقترین شناگر

 

پرنده های گینسی را بشناسید!! (عکس)

 

پنگوئن‌ها به خاطر ظاهری که مشابه با انسان ها در خارج از آب دارند و البته سبک بامزه راه رفتنشان بسیار محبوب هستند. این پرنده ها در آب کمی متفاوت اند زیرا برخلاف انسان ها توانایی های بسیار عجیبی دارند. بیشترین عمقی که انسان ها توانسته اندبدون دستگاه به آن برسند بیش از 70 متر نیست ولی پنگوئن ها به طور شگفت انگیزی می توانند تا عمق 500 متری از اقیانوس ها پایین بروند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره