وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پشت پرده سقوط مرگبار کارمند سفارت سوئیس از برج آبشار در تهران

پشت پرده سقوط مرگبار کارمند سفارت سوئیس از برج آبشار در تهران

پشت پرده سقوط مرگبار کارمند سفارت سوئیس از برج آبشار در تهران

همزمان با پیدا شدن جسد دبیر اول سفارت سوئیس در تهران تحقیقات برای رمزگشایی از مرگ این زن ۵۱ ساله از سوی تیم جنایی پایتخت آغاز شد. 

 

به گزارش ایران ، ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت، نظافتچی برج آبشار در منطقه کامرانیه تهران، زمانی که در حال تمیز کردن محوطه حیاط برج بود، ناگهان با جسد زنی داخل باغچه مواجه شد.

 

وقتی به جسد نزدیک شد با دیدن وی موضوع را به نگهبان برج خبر داد و او با مشاهده زن میانسال بلافاصله او را شناخت و مشخص شد جسد متعلق به «سیلوی» دبیر اول سفارت سوئیس است که در طبقه هفدهم برج آبشار سکونت داشت. وی بلافاصله موضوع را به پلیس خبر داد و دقایقی بعد، مأموران کلانتری ۱۲۳ نیاوران موضوع را به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند. با حضور بازپرس محمد وهابی و تیم بررسی صحنه جرم در محل تحقیقات آغاز شد.

 

خانه‌ای بدون به‌هم ریختگی

در بازرسی از خانه زن میانسال، هیچ آثار و نشانی از درگیری، به‌هم‌ریختگی و حتی لکه خون به چشم نخورد. با توجه به محل افتادن جسد، مشخص شد که «سیلوی» از تراس طبقه هفدهم محل سکونتش که نرده‌ای حدود یک متر و ۱۰ سانتی داشت سقوط کرده است.

 

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد زن میانسال به تازگی به این برج نقل مکان کرده است. او طبق اطلاعات به‌دست آمده از همسرش جدا شده و تنها یک پسر ۲۱ ساله داشته که ساکن سوئیس است.

 

بازپرس محمد وهابی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و بازبینی دوربین‌های ورودی لابی برج و دوربین‌های پارکینگ را صادر کرد.

 

بیانیه وزارت خارجه سوئیس

وزارت خارجه سوئیس گزارش‌ها درباره درگذشت یکی از کارکنان سفارت این کشور در ایران را تأیید کرد و آن را یک حادثه خواند. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوئیس سه‌شنبه گزارش‌ها درباره فوت یکی از کارکنان سفارت این کشور در ایران را تأیید کرد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: دپارتمان فدرال امور خارجه سوئیس (وزارت خارجه) تأیید می‌کند که یکی از کارکنان سوئیسی سفارت سوئیس در تهران بر اثر یک حادثه مرگبار روز سه‌شنبه جان باخت. وزارتخانه و رئیس آن «ایگنازیو کاسیس» از این مرگ ناگوار شوکه شده و عمیقاً با خانواده او ابراز همدردی می‌کند.  به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه افزود در خصوص این حادثه با خانواده این زن و مقامات ایرانی در تماس است.

 

در پی انتشار خبر درگذشت یکی از کارکنان سفارت سوئیس در تهران (دبیر اول سفارت)، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در واکنش به این خبر ضمن ابراز تسلیت اعلام کرد: موضوع از طریق مراجع ذیصلاح در دست بررسی بوده و نتیجه تحقیقات اعلام خواهد شد.