وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه پف زیر چشم را درمان کنیم؟

چگونه پف زیر چشم را درمان کنیم؟

به گزارش ایران ناز از لحاظ علم پزشکی، همه ی ما در اطراف کره ی چشممان مقداری بافت چربی داریم که مثل یک بالش یا سرسره عمل کرده و باعث میشود کره ی چشم راحت تر حرکت کند و هنگام چرخش چشم برای دیدن اطراف در استخوان جمجمه گیر نکند.

 

این بافت چربی، با افزایش سن، کم کم رو به بیرون شروع به حرکت میکند و همین امر باعث تشکیل پف زیر چشم میشود. متاسفانه این اتفاق در سنین حدود 40 سالگی شروع میشود، و حتی در برخی موارد به علت زمینه ی ژنتیکی افراد ممکن است در سنین پایین تر نیز دیده شود.

 

این مشکل با تحلیل چربی های ناحیه ی گونه و در نتیجه گود شدن زیر این برآمدگی، بیشتر هم به چشم می آید، که به آن اصطلاح اشتباه تغار اشکی هم اطلاق میشود (بهتر است اصطلاح تغار یا همان trough فقط برای ظروف مخصوص غذای دام استفاده شود).بیشتر پف های زیر چشم هیچ ربطی به وضعیتی سلامتی فرد ندارند و فقط یک حالت طبیعی هستند.

 

اما از طرفی هم ممکن است مربوط به بیماری چشمی تیروئید، مصرف طولانی مدت سیگار و سایر مشکلات پزشکی باشند که به نحوی موجب ایجاد تورم در صورت یا احتباس آب در بدن میشوند. Eye bag ها معمولا به صورت نامتقارن ایجاد میشوند، زیر یکی از چشم ها برآمدگی بیشتری از دیگری دارد.

 

اگر چشم ها و ابروها زیباترین بخش صورت محسوب شوند، پف زیر چشم این زیبایی را خراب میکند. وقتی ما با فردی ارتباط چشمی برقرار میکنیم، معمولا بیشترین تمرکز هر دو طرف روی چشم ها است و از طریق همین نگاه است که ما منظور و احساس طرف مقابل را متوجه میشویم.

 

چگونه پف زیر چشم را درمان کنیم؟

 

اگر زیر چشم ها پف داشته باشد، حس خستگی را به طرف مقابل القا میکند و این معمولا حس اشتباهی است که القا میشود. اینکه ما پف زیر چشم را با کم خوابی مرتبط میدانیم معمولا حدس اشتباهی است. اگر بخواهیم بین خواب و پف زیر چشم ربطی قائل باشیم، میتوانیم بگوییم که با خوابیدن در حالت افقی،

 

به صورت موقت صورت ورم کرده، که این ورم کم کم در طول روز و با حالت عمودی بدن از بین میرود.رواج گوشی های هوشمند دوربین دار در بین مردم، باعث شده است که ما بیشتر به پف زیر چشممان دقت کنیم. زیرا عکس های متعددی هر روز در دنیای مجازی و در صفحه های اجتماعی ما به اشتراک گذاشته میشوند.

 

عکس العمل بیشتر افراد به این عکس ها این است که به دنبال یک راه حل برای از بین بردن برآمدگی زیر چشمشان میگردند. بعضی ها این مشکل را نشانه ای برای افزایش سن و یا ژنتیک میدانند، اما بیشتر افراد به دنبال روشی برای از بین بردن آن میگردند.در عکس ها، پف زیر چشم با تنظیم نور و فیلتر قابل تصحیح هستند.

 

نور پردازی از بالای سر، سایه ی چشم روی برجستگی موجود زیر چشم را تشدید میکند. تابش نور از روبه رو باعث میشود که چشمان شما براق تر بنظر برسند. علاوه بر این، وقتی شما لبخند میزنید، چون چشم های شما باریک میشود و با انقباض عضلات دور چشم چربی های زیر چشم صاف میشوند،

 

چگونه پف زیر چشم را درمان کنیم؟

 

این مشکل کمتر در عکس نمود پیدا میکند. پیتر هارلی، عکاس NYC، به این تاثیر لبخند squinch میگوید و اضافه میکند که لبخند زدن باعث گرم تر شدن و واقعی تر شدن چهره ی شما میشود. استفاده از کانسلر های دور چشم و کرم پودر هم میتواند ظاهری یکدست تر به چشم شما بدهد.

 

موثرترین و قطعی ترین راه درمان پف زیر چشم، جراحی توسط یک متخصص است. یک روش کم تهاجمی تر، استفاده از درمان فیلتری (filler treatment) است. یک ژل نرم سازگار با پوست، توسط سوزنی به اسم کانول، زیر پوست تزریق میشود. این کار با پرکردن فرورفتگی های زیر چشم،

 

باعث کاهش سایه شده و برای یک سال دوام دارد. جراحی eye bag با خارج کردن و یا جابه جایی چربی های اضافه ی زیر چشم عمل میکند و به آن lower blepharoplasty میگویند که برای مدت طولانی دوام دارد. اگر eye-bag را به حال خود رها کنید، ممکن است.

 

با گذشت زمان بدتر شود و یا اصلا هیچ تغییری نکند. حتی احساس خود ما نسبت به ظاهر چشم هایمان هم ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. من بسیاری از مردم را میبینم که بعد از یک سری اتفاقات در زندگیشان، مثل اخراج شدن از کار، قطع شدن یک رابطه یا شروع دوره ی بازنشستگی،

 

ناگهان به فکر تغییر در ظاهر (مثلا درمان پف زیر چشم) می افتند. من همیشه احساس میکنم که علاوه بر وظیفه ی یک جراح، بار مسئولیت یک مشاور را هم به دوش دارم و به همین دلیل همیشه از بیمارانم این سوال را میپرسم که: پف زیر چشمتان چه معنی برای شما دارد؟

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره