وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پیامد اختلال هورمون در خانم‌ها

پیامد اختلال هورمون در خانم‌ها

به گزارش ایران ناز  اگر عصبانی و کلافه هستید اما دلیلش را نمی‌دانید، باید فکری به حال هورمون‌ها کنید. افسردگی و عصبانیت مثل دوران بلوغ، بی‌نظمی و بهم ریختگی ذهن، بی میلی به روابط زناشویی، این‌ها شایع‌ترین شکایاتی هستند که در نزد پزشکان شنیده می‌شوند.

 

وجه مشترک این مشکلات گوناگون چیست؟ نوسان و بی ثبات بودن ترشح و اختلال هورمون‌ ها ! بدن شما یک سمفونی کامل از عملکرد منظم هورمون‌ها است. یک تغییر جزئی در ترشح هورمون‌ها می‌تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد.در بازه‌ی زمانی ورود به چهل سالگی در خانم‌ها بدن دچار تغییراتی می‌شود

 

و به سمت یائسگی پیش می‌رود. حتی در بسیاری از مواقع دیده شده این تغییرات در ۳۵ سالگی نیز نمود می‌کنند. فیزیولوژی بدن انسان‌ها متفاوت است اما در تحقیقات کلی نشان داده شده است که مکمل‌های غذایی و هورمون‌های یکسان، مؤثر واقع شده‌اند و تا حدی از پیامد های این دوران کاسته‌اند.

 

پیامد اختلال هورمون در خانم‌ها

 

متأسفانه آگاهی از وضعیت هورمون‌ها با یک‌بار آزمایش مشخص نخواهد شد و شما ملزم به تکرار منظم آزمایشات هستید تا بدن‌تان را تحت کنترل داشته باشید. هورمون‌ها به سرعت بالا و پایین می‌شوند و باید طی حداقل ۶ ماه آن‌ها را تحت نظر گرفت. ممکن است

 

هورمون‌های شما در آزمایش در رنج نرمال باشد اما هنوز احساس کلافگی کنید. در این صورت از پزشک معالج‌تان بخواهید خون را آزمایش کند و در صورتی که حال‌تان بهتر شد دوباره آزمایش دهید تا بدانید مشکل از ترشح کدام هورمون بوده است.

 

پروژسترون اولین هورمونی است که با افزایش سن کمتر ترشح می‌شود و در درمان اختلالات هورمونی جنسی در اولویت قرار دارد. پایین آمدن ترشح این هورمون می‌تواند سبب عصبی شدن بیش از حد، افسردگی، ناامیدی، کج خلقی و بی‌خوابی شود. پروژسترون نقش مهمی در چرخه قاعدگی زنان و توانایی آن‌ها در باروری دارد.

 

پیامد اختلال هورمون در خانم‌ها

 

از آنجایی که این هورمون به طور طبیعی اثر مدر دارد، کم شدن آن باعث می‌شود همیشه احساس پف کردگی داشته باشید. برای بهبود شرایط بهتر است هورمون تراپی کنید. گاهی مکمل‌های غذایی نیز کمک قابل توجهی می‌کنند. استفاده از ۷۵۰ میلی گرم ویتامین C در روز می‌تواند مفید باشد.

 

تستوسترون هورمون رشد است. نقش کلیدی در فعالیت جنسی و آمیزشی و همینطور عضله سازی را دارد. کاهش تستوسترون درصد عضله به چربی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بیشتر به سمت افزایش چربی متمایل خواهد شد چرا که با کم شدن عضله متابولیسم بدن پایین می‌آید.

 

کمبود تستوسترون می‌تواند یک عامل جدی و تأثیر گذار روی وضعیت و میل جنسی باشد.به دلیل اینکه میزان تستوسترون در بدن خانم‌ها بسیار کم است. یک افزایش کوچک می‌تواند تغییرات بسیاری را به همراه داشته باشد. مصرف ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم از جینسنگ هندی باعث افزایش ترشح تستوسترون و همینطور کمک به غدد آدرنال می‌شود.

 

پیامد اختلال هورمون در خانم‌ها

 

راه حل دیگر تغییر دادن حالت فیزیکی بدن و گرفتن ژست‌های قدرتمند است. ژست گرفتن روزانه به مدت ۲ دقیقه تا ۱۹ درصد  لحاظ روانی به افزایش هورمون کمک خواهد کرد. راه حل دیگر استفاده از کرم و ژل‌ها در دوزهای پایین تحت نظر پزشک است.استروژن کمک می‌کند

 

احساس دلسردی نکنید و سرحال باشید. استروژن تنظیم کننده سروتونین است و مانع افسردگی نیز می‌شود. پس اگر پریشان، ناامید و عصبی هستید ممکن است سطح استروژن شما پایین آمده باشد. استروژن‌ها در خانم‌های سالم باعث رشد و تکامل اندام‌های جنسی می‌شود.

 

همچنین حفظ عملکرد طبیعی ادراری و افزایش ثبات عروق خونی از وظایف استرودیول است که یک استروژن می‌باشد. استروژن‌ نه تنها به بهبود خلق و خو کمک می‌کند بلکه در کاهش وزن هم بسیار مؤثر است. پس اگرحتی درسنین ۳۵ سالگی دچار برخی از این علائم بودید برای آزمایش به پزشک مراجعه کنید و تمام داروها و مکمل‌ها را تحت  نظر پزشک مصرف کنید.