وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چای سبز و تأثیر بی نظیر آن در رفع جوش و آکنه

چای سبز و تأثیر بی نظیر آن در رفع جوش و آکنه

بیشتر متخصصان ارتباط مستقیم بین تغذیه و آکنه را نفی می‌کنند؛ اما همه‌ی ما همیشه جوش‌های روی صورتمان را به شکلات و شیرینی‌هایی که خورده‌ایم نسبت می‌دهیم.

با وجود اینکه بعضی از متخصصان معتقدند مواد غذایی سرشار از قند می‌تواند یکی از عوامل ایجادکننده‌ی جوش باشد اما با این حال نتایج اکثر پژوهش‌ها حاکی از این است که تغذیه نمی‌تواند عامل اصلی جوش و آکنه باشد. محققان و متخصصان بر این باور هستند که عوامل وراثتی یا هورمونی و همچنین وجود التهاب و باکتری‌های آکنه جزو عوامل اصلی بروز جوش‌های مزاحم روی پوست می‌باشند.

در دوره‌ی بلوغ، هجوم هورمون‌های آندروژن، باعث تحریک ترشح سبوم و کراتین می‌شود که این دو ماده وظیفه‌ی حفظ رطوبت پوست و رویش موها را بر عهده دارند. زمانی که یکی از این دو ماده بیش از اندازه تولید شود، فولیکول‌های موها مسدود شده و سر و کله‌ی آکنه‌ها هم پیدا می‌شود. خوشبختانه مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و مواد غذایی دیگر به حفظ تعادل هورمون و مبارزه با التهاب کمک می‌کند. یکی از این مواد غذایی موثر همین چای سبز خودمان است. حتماً در خصوص خواص فوق‌العاده‌ی این نوشیدنی زیاد شنیده‌اید. در این مطلب به شما خواهیم گفت چای سبز با چه مکانیسمی با جوش‌های مزاحم مقابله و پوست شما را تمیز و زیبا می‌کند. لطفاً با ما باشید.

چه می‌کند این چای سبز؟

مزیت اصلی چای سبز نسبت به انواع دیگر چای‌ها این است که تخمیر شده نمی‌باشد. در واقع به چای سبز، چای تخمیر نشده یا چای اکسید نشده می‌گویند. چای سبز را بعد از برداشت به سرعت با گرما و یا با بخار خشک می‌کنند؛ یعنی از عمل تخمیر جلوگیری می‌کنند. با همین شیوه خواص آنتی‌اکسیدانی زیادی در چای انباشته می‌شود. مهم‌ترین و قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان چای سبز ترکیبی به نام اپی‌گالوکاتچین‌گالات موسوم به EGCG می‌باشد که خواص درمانی داشته و برای سلامتی فوق‌العاده است. چای سبز عطر و طعم دل‌چسبی دارد اما رنگ آن بسیار کم است.
در طب چینی توصیه می‌شده است که برای پیشگیری از پیدایش جوش، چای سبز نوشیده شود. توصیه می‌کنیم که روزانه یک فنجان چای سبز بنوشید تا هم وضعیت پوستتان بهتر شود، هم خوش‌اندام‌تر بمانید و هم اینکه به سلامت قلب و عروقتان کمک کنید

خواص چای سبز

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که چای سبز خواص ضدباکتریایی دارد که باعث کاهش التهاب شده و به تنظیم اختلالات هورمونی کمک می‌کند. علاوه بر این ترکیبات چای سبز نقش موثری در کاهش و رفع باکتری استافیلوکوکوس و همچنین باکتری مسئول آکنه(propioni bacterium acnes) که عامل اصلی آکنه می‌باشد ایفا می‌کنند.

نتایج پژوهش‌های محققان در گوشه کنار جهان

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز برای پیشگیری از آکنه بسیار موثرند. محققان آکادمی آمریکایی پوست در سال 2003 به این نتیجه رسیدند کرم‌هایی که از 3 درصد چای سبز تهیه شده‌اند برای رفع آکنه‌ها به اندازه‌ی محلول پراکسید بنزوئیل 4 درصد موثر عمل می‌کنند. اگر قبلاً از این محلول‌ها برای رفع جوش‌های صورتتان استفاده کرده‌اید حتماً از عوارض جانبی آن‌ها مانند خشکی و خارش پوست آگاه هستید؛ اما خوشبختانه چای سبز چنین عوارضی به جا نمی‌گذارد.
چای سبز

تأثیر چای سبز روی آکنه‌های مزاحم

احتمالاً این سۆال در ذهنتان ایجاد شده است که آیا می‌شود با مصرف چای سبز به طور کامل از شر جوش‌ها و آکنه‌ها خلاص شد یا نه؟ واقعیت این است که نمی‌شود به طور قطعی ادعا کرد که آکنه‌ها با نوشیدن منظم چای سبز به طور کامل محو می‌شوند؛ اما می‌توان گفت که نوشیدن مرتب چای سبز و رعایت بهداشت پوست تأثیر زیادی در بهبود وضعیت پوست داشته و به کاهش چشمگیر آکنه‌ها کمک زیادی می‌کند.

باید بدانید که در طب چینی توصیه می‌شده است که برای پیشگیری از پیدایش جوش، چای سبز نوشیده شود. توصیه می‌کنیم که روزانه یک فنجان چای سبز بنوشید تا هم وضعیت پوستتان بهتر شود، هم خوش‌اندام‌تر بمانید و هم اینکه به سلامت قلب و عروقتان کمک کنید.

توجه داشته باشید که کپسول‌های تهیه‌شده از چای سبز نیز در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. این کپسول‌ها از عصاره‌ی چای سبز با 95 درصد پولی‌فنول‌ها تهیه شده‌اند که 30 درصد آن از EGCG تشکیل شده است. باید بدانید که هر یک عدد کپسول آن به اندازه‌ی 4 فنجان چای سبز غیر تخمیر، پولی‌فنول و EGCG دارد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره