وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا ناخن در اثر ضربه سیاه می‌شود؟آیا شما می دانید؟

چرا ناخن در اثر ضربه سیاه می‌شود؟آیا شما می دانید؟
هنگامی که ناخن در اثر ضربه و فشار آسیب می بیند، خونریزی از رگ ها و تجمع خون در زیر ناخن به رنگ سیاه دیده می شود. پس می توان گفت سیاهی زیر ناخن در اثر خونریزی می باشد.
 
به علت آسیب ناخن، عروق خونی زیر آن پاره می شوند و خون در بین شیارهای ناخن ظاهر می شود. خونریزی زیر ناخن می تواند به رنگ سیاه، قرمز و یا قهوه ای باشد.

علل خونریزی زیر ناخن


– آسیب ناخن مثل برخورد ضربه : در این حالت، خونریزی بسیار شبیه به کبودی می باشد.- آندوکاردیت قلب: آندوکاردیت، عفونت دریچه قلب است که باعث التهاب در غشای داخلی قلب می شود.
 
میکروب ها از طریق برخی اندام ها از قبیل دهان وارد بدن می شوند و قلب را دچار عفونت می کنند. آندوکاردیت معمولا در بیماران قلبی و یا در جراحی های دندان مشاهده می شود.- اسکوربوت (کمبود ویتامین C)- سیروز کبدی زیاد خوب نیست

– واسکولیت (التهاب رگ های خونی) : واسکولیت می تواند از طریق واکنش های آلرژیک، رگ های خونی را تخریب کند و باعث شود خطوط زیر ناخن قرمز رنگ شوند.- میکرو آمبولی : لخته خون کوچکی که مویرگ های خونی زیر ناخن را تخریب می کند.

– اگر تمام ناخن درگیر شده باشد، ممکن است به دلیل آلودگی با تریشین و یا کرم گوشت خوک باشد.- تزریق مواد مخدر و داروها نیز می توانند باعث خونریزی زیر ناخن شوند.