وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چهارمین رمان نسرین قربانی

چهارمین رمان نسرین قربانی
چهارمین رمان نسرین قربانی با عنوان «نیمه‌ ‌ناتمام» حول شخصیتی به نام مهناز روایت می شود. وی که در طبقه متوسط جامعه زمان زندگی خود قرار می‌گیرد و پدر وی نیز با وجود کاسب بودن از نظر طرز تفکر بالاتر از هم نسلان زمان خودش قرار گرفته که این موضوع در ادامه منجر به ایجاد فاصله میان وی و همسر و خانواده‌اش نیز می‌شود زیاد خوب نبود.

این رمان در طول داستان خود به روایت‌هایی مختلف از سرنوشت اعضای این خانواده می‌پردازد و پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطف این اثر، منجر به ایجاد تحولات زیادی در شخصیت‌های داستان می‌شود و پس از این رویداد است که برخی از آنها از پوستین روایی صرف راوی داستان بیرون آمده و جبهه‌بندی ‌هایی تازه‌ای را پیش روی خود و مخاطبشان خلق می‌کنند.

بخشی از این رمان اینگونه روایت می‌شود: خبر مثل بمبی منفجر شد: «دایی رضا را از سر کلاس بردند.» انگار شیئی سنگین توی سرم خورد و چیزی توی مغزم ترکید. گیج و ناهوشیار به دهان آقاجون نگاه کردم. چنگ انداختم به بازوی صبا. زمین زیر پایم تاب می‌خورد. چشمانم می‌جوشید. حلقه‌های اشک روی صورتم سر می‌خوردند. عزیز از پشت پرده، دو بامبی توی سرش کوبید: «یا ابوالفضل، خودت رحم کن» پشتش روی دیوار سر خورد و مثل کیسه بزرگی با صدا روی زمین نشست. نگاه مات و مه گرفته‌اش یک دور از همه گذشت. مثل معلمی که بچه‌ها را به صف می‌کند و قرار است خبر رفوزگی را از دم بدهد. صبا تکانم می‌دهد: «به خاطر عزیزت هم شده باید سرپا باشی»

نسرین قربانی، داستان‌نویس، با اشاره به تجدید چاپ «نیمه ناتمام» گفت: جدیدترین کتابم با نام «تصویری در مه» این روزها مراحل اداری پیش از انتشار را طی می‌کند. قربانی گفت: آخرین کتابم با عنوان «تصویری در مه»، مجموعه داستانی‌ دربرگیرنده 11 داستان کوتاه است.  وی افزود: محور داستان‌های این مجموعه، مسایل و معضلات اجتماعی، دغدغه‌های اجتماعی زنان و موضوعاتی چون زندگی، مرگ و پذیرش روح است.

قربانی، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار است. از وی پیش‌تر سه کتاب به نام‌های «خانه پدری»، «منم انسانم» و «فخرالزمان» منتشر شده است.چاپ دوم «نیمه ناتمام» در 360 صفحه و با قیمت پانزده هزار تومان منتشر شده است.همچنین رمان «سوگ مغان» نوشته محمدعلی علومی که روایتی از رنج انسان ساکن کویر و سرگشتکی‌های او در مواجهه با طبیعت و جامعه است و در سال‌های اخیر نامزد دریافت جایزه ادبی کتاب فصل و جلال‌آل احمد بوده است.

داستان «سوگ مغان» این‌گونه آغاز شده است: «چه بگویم و برای که بگویم؟ این گفته‌های دردآلود زهرناک و مرثیه‌وار، آیا به چه درد جماعتی می‌خورد که اگر خوب بخورند و مزاجشان خوب کار بکند و اگر سرد مزاج نباشند، ‌خود را مهم‌ترین و خوشبخت‌ترین موجودات جهان می‌دانند. تمام زندگی، ‌تمام اندیشه‌ها و همه هدفشان را در خدمت همین حرف‌ها گذاشته اند،‌ آن وقت این گفته‌های زهرآلود، ‌این خاطره‌های پر از مصیبت و کابوس‌وار به چه دردشان می‌خورد؟…»

محمدعلی علومی، متولد 1340 در بم است. از علومی آثاری می‌توان به نام‌هایی چون «آذرستان»، «شاهنشاه در کوچه دلگشا»، «اندوهگرد»، «من نوکر صدامم»، «طنز در آمریکا»، «وقایع‌نگاری بن ‌لادن»، «خانه‌ کوچک» و «پریباد» اشاره کرد.چاپ دوم «سوگ مغان» به قیمت 13 هزار و 500 تومان منتشر شده است.انتشارات آموت، ثبت و خرید تلفنی کتاب همراه با ارسال رایگان به سراسر کشور را نیز آغاز کرده است.