وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چهره اسکلت مرد 9500 ساله بازسازی شد +عکس

چهره اسکلت مرد 9500 ساله بازسازی شد +عکس

چهره اسکلت مرد 9500 ساله بازسازی شد +عکس

 

به گزارش ایران ناز محققان و باستان شناسان که اسکلت مردی متعلق به 9500 سال پیش را یافته بودند توانستند چهره این فرد را بازسازی کنند ! اکنون آنها در تلاشند تا با کشف دی ان ای این مرد رنگ مو و چشمایش را تشخیص بدهند ! این جمجمه در فلسطین کشف شده است . محققان توانستند بازسازی دقیقی از چهره این مرد انجام دهند

 

به گزارش ایران ناز دانشمندان و باستان‌شناسان بعد از تهیه سی‌تی‌‌اسکن از صورت یک مرد متعلق به دوران نوسنگی و کسب اطلاعات جزئی درباره جمجمه او، با استفاده از گچ اقدام به بازسازی صورت او کردند.

چهره اسکلت مرد 9500 ساله بازسازی شد +عکس

 

به گزارش ایران ناز محققان جمجمه این مرد را در سال ۱۹۵۳ و در منطقه‌ «آریکا»، واقع در حاشیه غربی فلسطین کشف کردند.هویت این مرد به درستی مشخص نیست اما گروهی ازدانشمندان بر این باورند به دلیل نوع نگهداری جمجمه و این که موقع دفن آن را با گچ پر کرده بودند، مشخص است که او در زمان خود فرد مهمی بوده است.

 

جمجمه‌ های گچی شکل اولیه مراسم تدفین بوده است. در این روش، جمجمه را از بدن جنازه جدا و آن را با گچ پر می‌کردند. سپس، آن را با افزودن لایه‌ای رنگ و وارد کردن صدف‌هایی به داخل فرورفتگی چشم‌ها، آن را تزیین می‌کردند. آنگاه این جمجمه را به نمایش می‌گذاشتند و مابقی جنازه را از زیر خانه خانواده آنها دفن می‌کردند. چنین سنتی در ۷۵۰۰ تا ۸۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح رواج داشته است.

 

دانشمندان این جمجمه را در کنار چند جمجمه گچ‌شده دیگر پیدا کردند اما به دلیل نوع نگهداری آن، معروف‌ترین جمجمه به شمار می‌رود. محققان معتقدند که قدمت این جمجمه به ۹۵۰۰ سال پیش می‌رسد. صاحب این جمجمه هنگام مرگ فرد بالغی بوده است اما باستان‌شناسان تاکنون دلیلی پیدا نکرده‌اند که نشان دهد دلیل انتخاب این جمجمه و جمجمه‌های دیگر برای پر شدن با گچ چه بوده است، پیدا نکرده‌اند.

 

چهره اسکلت مرد 9500 ساله بازسازی شد +عکس

 

محققان برای شناخت بهتر این جمجمه، در مرکز تجزیه و تحلیل در موزه تاریخ طبیعی، از آن تصویربرداری و سی‌تی‌اسکن گرفتند تا جزئیات تازه‌ای به دست آورند. آنها همچنین یک نمونه سه‌بعدی از جمجمه نیز تهیه کردند.گروه تحقیقاتی با تصویربرداری‌ها دریافتند که یکی از آرواره‌ها زیر گچ پنهان شده است. آنها چند دندان پوسیده نیز در قسمت بالایی دهان مشاهده کردند و بینی او نیز در زمان حیاتش شکسته بود.

 

در این جمجمه، علائمی از بستن سر صافی سر در او دیده می‌شد که در آن، سر را به گونه‌ای می‌بستند که سر تغییر شکل دهد. در این حالت، قسمت بالا و پشت سر به حالت کشیده درمی‌آمد.

چهره اسکلت مرد 9500 ساله بازسازی شد +عکس

 محققان با جزئیاتی که از جمجمه به دست آوردند توانستند بازسازی بسیار دقیقی از چهره او داشته باشند. اما هنوز محققان باید به مطالعات خود درباره شناخت فرهنگ این شخص تحقیقاتی انجام دهند.

 

یکی از راه‌های دستیابی به این اطلاعات، دستیابی به نمونه DNA این مرد است اما معمولا با روش‌های مرسوم ممکن است جمجمه دچار آسیب‌دیدگی شود و تضمینی برای رسیدن به اطلاعات مورد نظر وجود ندارد.

 

اگر محققان می‌توانستند نمونه DNA را از زیر گچ استخراج کنند، شانس بسیار کمی وجود دارد که بتوانند رنگ مو و رنگ چشم او را پیش‌بینی کنند.

 

 

مطالب مرتبط:

 

ماجرای کشف مومیایی 1500 ساله با کفش آدیداس (عکس)

 

جسد مومیایی شده این زن مانکن پشت ویترین مغازه (عکس)

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره