وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه از بور شدن لباس تیره جلوگیری کنیم؟

چگونه از بور شدن لباس تیره جلوگیری کنیم؟

چگونه از بور شدن لباس تیره جلوگیری کنیم؟

 

لباس تیره طرفدار بسیاری در میان آقایان و خانم‌ها دارد. چرا که نه تنها ظاهر و استایل را زیبا و جذاب می‌کند، بلکه تاثیر بسیاری در زیبایی و باریک شدن اندام دارد. با این حال شستشوی لباس تیره کمی دشوار است.

 

چرا که لباس تیره در معرض کمرنگ یا به به اصطلاح بور شدن قرار می‌گیرند. از این جهت باید توجه خاصی در شستشوی آن داشته باشید.

 

چگونه از بور شدن لباس تیره جلوگیری کنیم؟

 

با این حال اگر لباس تیره‌تان قیمت بالایی دارد یا در شستشوی آن تردید دارید، به یک خشکشویی آنلاین یا آفلاین مراجعه کنید.

 

کارشناسان خشکشویی روش شستشوی لباس تیره را بهتر می‌دانند. در این صورت رنگ لباس تیره، پس از شستشوی سالم باقی می‌ماند.

 

1. لباس‌ها را از یکدیگر تفکیک کنید:

پیش از هر چیز باید به این موضوع توجه کنید که آیا می‌توانید لباستان را در خانه بشویید یا باید آن را به یک خشکشویی اینترنتی یا آفلاین ماهر تحویل بدهید.

 

چرا که بسیاری از لباس‌های تیره رنگ، همچون کت و شلوار یا پیراهن زنانه را نمی‌توان در خانه شست. در این صورت توصیه می‌کنیم آن را به یک خشکشویی بسپارید.

 

در مرحله دوم به یاد داشته باشید که لباس‌های روشن را از لباس‌های تیره رنگ جدا کنید. چرا که نه تنها رنگ لباس تیره‌تان از بین می‌رود، بلکه لباس‌های رنگی و سفیدتان نیز رنگ می‌گیرند.

 

2. دمای ماشین لباسشویی را تنظیم کنید:

برای حفظ رنگ لباس تیره، دمای ماشین لباسشویی را تنظیم کنید. آب داغ یکی از دلایلی است که رنگ لباس را از بین می‌برد.

 

علاوه براین آب داغ باعث پس دادن رنگ لباس نیز می‌گردد. در این صورت توصیه می‌کنیم از آب ولرم یا آب سرد برای شستن لباس‌های تیره رنگ استفاده کنید تا رنگ لباس ثابت باقی بماند.

 

3. ماده شوینده مناسب لباس تیره انتخاب کنید:

شما نمی‌توانید از هر نوع ماده شوینده‌ای برای شستشوی لباس تیره استفاده کنید. بعضی از مواد شوینده حاوی سفید کننده است که کاملا رنگ لباس تیره را از بین می‌برند.

 

در این صورت اگر می‌خواهید لباس مشکی را بشویید از ماده شوینده مخصوص لباس مشکی و اگر می‌خواهید لباس تیره بشویید، از ماده شوینده مخصوص لباس‌های تیره استفاده کنید.

 

با این حال نیازی نیست که از مقدار ماده شوینده زیادی مصرف کنید. تنها یک قاشق چای خوری ماده شوینده مناسب لباس تیره کافی است. چرا که ممکن است مقدار ماده شوینده زیاد روی تغییر رنگ لباس نیز تاثیر بگذارد.

 

4. سیستم ماشین لباسشویی را تنظیم کنید:

 

چگونه از بور شدن لباس تیره جلوگیری کنیم؟

 

به یاد داشته باشید، حتی اگر لباس‌تان کثیف است، بهتر است سیستم ماشین لباسشویی را روی درجه چرخش ملایم تنظیم کنید. چرخش تند ماشین لباسشویی، روی بافت لباس تاثیر منفی دارد و ممکن است رنگ لباس تیره از بین برود.

 

5. ماشین لباسشویی را پر نکنید:

به منظور حفظ رنگ لباس تیره، ماشین لباسشویی را پر از لباس نکنید. چرا که ممکن است لباس‌ها به خوبی شسته نشوند یا لباس تیره با لباس‌های دیگر ساییده شود و در نهایت کمرنگ شود. در واقع این روش مناسبی برای حفظ رنگ لباس‌ها است.

 

6. لباس تیره را پشت و رو کنید:

این نکته از اهمیت بسیاری برخوردار است. در واقع بهترین روش حفظ رنگ لباس تیره این است که هنگام شستشو، لباس را پشت و رو کنید. با این روش نه تنها لباستان تمیز می‌شود، بلکه رنگ لباس نیز حفظ می‌گردد.

 

در واقع بخش داخلی لباس در تماس با پوست مرده و چربی بدن است و نیاز به شستشوی بیشتری نسبت به لایه خارجی لباس دارد. از این رو با یک تیر دو نشان می‌زنید.

 

7. لباس تیره را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید:

پس از شستشو، یکی از مواردی که رنگ لباس تیره را از بین می‌برد آن است که لباس در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

 

نور خورشید باعث رنگ و رو رفتگی لباس، به‌خصوص لباس تیره و مشکی می‌گردد. در این صورت توصیه می‌کنیم لباس تیره را با روش‌های دیگر خشک کنید.

 

8. لباس تیره را به خشکشویی بسپارید:

در صورتی که در شستشوی لباس تیره تردید دارید یا تصور می‌کنید که بافت یا پارچه لباستان حساس است و ممکن است پس از شستشو بور شود، آن را به یک خشکشویی قابل اعتماد بسپارید.

 

کارشناسان خشکشویی طی چندین سال تجربه، روش شستشوی لباس را بهتر می‌دانند و کمک می‌کنند تا رنگ لباس ثابت باقی بماند و تمیز شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره