وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کارهای لازم برای بهبود زندگی

کارهای لازم برای بهبود زندگی
گاهی وقت ها احساس می کنم زندگی ام آن طور که دلم می خواهد پیش نمی رود. میان آنچه می خواهم باشم و آن چه هستم تفاوت وجود دارد. همیشه در انتظار معجزه ای هستم که اوضاع و شرایط، زندگی ام را تغییر دهد. از درجا زدن خسته ام و می خواهم زندگی ام را بهبود دهم ولی چگونه؟!

سارا هجری، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی- این شرایط نشان دهنده این است که زندگی شما نیاز به تغییر دارد. تغییر به شما کمک می کند به جایی که می خواهید برسید. بعضی افراد فکر می کنند که دیگران می توانند آن ها را تغییر دهند اما متاسفانه یا خوشبختانه این زندگی شماست و هیچ کسی نمی تواند در آن تغییر ایجاد کند مگر خود شما.

در ادامه برخی از راهکارها برای ایجاد تغییردر زندگی ارائه می شود:
۱ – افکار و باورهایتان را تغییر دهید. ما بر اساس افکار و باورهایمان رفتار می کنیم. فردی که باور دارد باهوش نیست و از عهده کاری برنمی آید، همان گونه رفتار می کند. اگر می خواهید زندگی خود را متحول کنید باورها و افکار غیر منطقی خود را به چالش بکشید. سود و زیان این افکار را برای خود مشخص کنید . به نظر شما عاقلانه است که به باورهایی بچسبید که مانع شما در رسیدن به اهداف تان می شود؟ انتخاب با شماست.

۲ – اولویت هایتان را در زندگی مشخص کنید.از خود بپرسید ارزشمندترین چیزهایی که در زندگی تان وجود دارد چیست؟ برای خود مشخص کنید به چه اهدافی می خواهید برسید و چرا این اهداف را انتخاب کرده اید. ویکتور فرانکل می گوید: "کسی که چرایی در زندگی دارد با هر چگونگی خواهد ساخت." زمانی که بدانید چرا چنین اهدافی را انتخاب کرده اید دلیل تراشی ها و بهانه جویی هایی که شما را از رسیدن به اهداف تان باز می دارد، دیگر برای شما معنایی ندارد.

۳ – برای رسیدن به اهداف تان راه های متعددی را در نظر بگیرید. به جای انتخاب راه های آسان ،کوتاه و همیشگی، تلاش بیشتری به کار بگیرید وچند روش را مد نظر قرار دهید تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید.

۴ – عادت های منفی خود را اصلاح کنید. عادت های منفی مانند خجالتی بودن، عصبانیت، پرخوری و…که سلامت جسمانی و روانی شما را به خطر می اندازد، تغییر دهیدو در نهایت رفتار مناسبی را به جای عادت های مخرب انتخاب کنید. برای مثال فردی که پرخاشگر است. می تواند رفتارهای مناسبی مانند شنیدن سخنان دیگران، ابراز وجود، تنش زدایی و … را جایگزین عصبانیت کند.

۵ – مهارت های جدیدی بیاموزید. اگر می خواهید تغییر کنید تنها با آموخته ها ، اطلاعات و توانایی های قبلی نمی توانید به اهداف تان برسید. برای این منظور استفاده از کتاب های آموزشی و مشورت گرفتن از متخصصان به شما در این زمینه کمک می کند.

۶ – مسئولیت زندگی تان را به عهده بگیرید. باید تصمیم بگیرید که خودتان و نه اوضاع و احوال اطراف تان را تغییر دهید. با این روش می توانید موثرتر عمل کنید. زمانی که مسئولیت زندگی تان را می پذیرید آنگاه ناخدای کشتی زندگی تان هستید،تنها شمایید که اهداف تان را انتخاب، برنامه ریزی و به برنامه هایتان عمل می کنید. خوبی و بدی موجود در زندگی، به طور مستقیم به عملکرد فردی شما بستگی دارد. زمانی که مسئولیت این موارد را پذیرفتید، آن گاه می توانید انتظار ایجاد تغییرات بزرگی را در زندگی خود داشته باشید.

۷ – مداومت و پشتکار داشته باشید.دکتر صاحبی می گوید:"بزرگترین فاصله در این جهان خاکی فاصله بین دانش و عمل است".از زمانی که برای تغییر، گام عملی برمی دارید وارد فرآیند تغییر شده اید. خود را متعهد کنید ، هر روز قدمی هر چند کوچک برای رسیدن به تغییرات مورد نظر خود بردارید. گام های کوچک بهتر از ایستادن و درجا زدن است.