وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کارهای هیجان انگیز در سفر به سبزوار

کارهای هیجان انگیز در سفر به سبزوار

کارهای هیجان انگیز در سفر به سبزوار

 

سفر به سبزوار از مقاصد جدید گردشگری محسوب می شود که شما را با جاذبه های منحصربفرد هیجان زده خواهد کرد. مقاصد ثابت سفر در حال تغییر است و گردشگران نسل جوان به دنبال مقاصد جدیدی هستند. 

 

به دیدن کویر مزینان بروید.

یکی از جاهای هیجان انگیز سبزوار، کویر مزینان است. مزینان روستای معروف زادگاه شریعتی است که تا شهر سبزوار فقط یک ساعت راه دارد.

 

این کویر که شاید نامش را هم نشنیده باشید، با زیبایی اش شما را غافلگیر می کند. شما می توانید در اقامتگاه بومگردی نرگس مزینان شب استراحت کنید و همراه با راهنمای محلی به دیدن کویر بروید.

 

مجاور روستا کاروانسرای بزرگ شاه عباس قرار دارد. زمانی نه چندان دور کاروانیان مسیر مشهد در این کاروانسرا اتراق می کردند. مسجد جامع و قنات قدیمی از دیگر جاهای دیدنی مزینان است.

 

پیاده روی در کویر، عکاسی هنگام غروب و خلوت کردن با آتش و باد را با آفرودسواری پر هیجان همراه کنید. برای رسیدن به کویر مزینان بهترین راه تهیه بلیط هواپیما سبزوار است.

 

شهر سبزوار در گذشته با نام بیهق شناخته می شد. این شهر زادگاه شخصیت های معروفی چون بیهقی بوده است. در زمان سربداران نیز به عنوان پایتخت انتخاب شد.

 

همچنین به خاطر قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ابریشم، رونق زیادی داشته است. آثار تاریخی سبزوار متنوع و فراوان است.

 

میل خسروگرد، بنایی 900 ساله به ارتفاع 38 متر است که در زمان خود برای نشان دادن راه به کاروانها استفاده شده است. شما می توانید در سفر به سبزوار از این مناره مرتفع دیدن کنید.

 

کارهای هیجان انگیز در سفر به سبزوار

کویر مزینان سبزوار از مقاصد گردشگری جدید ایران

 

بلندترین آبشار شرق ایران

دره بفره که رودخانه ای به همین نام از آن عبور می کند، نزدیک سبزوار است. آبشار بفره از مجموعه آبشارهای کوچک و یک آبشار اصلی به ارتفاع  95 متر تشکیل شده است.

 

دره در تابستان خنک است و برای طبیعت گردی دلچسب است. شما در طول مسیر از طبیعت بکر و هوای مطبوع سبزوار لذت خواهید برد. برای رسیدن به آبشار باید از شهر داورزن عبور کنید.

 

از اولین موزه نفت ایران دیدن کنید.

اولین جايگاه عرضه فرآورده های نفتی شهر سبزوار اواخر دهه 20 راه اندازی شد. این جایگاه توسط شركت نفت انگليس و ايران تهیه و خریداری گردید. تا اوایل دهه 70 جایگاه فعال بود و استفاده عمومی داشت.

 

با تعطیل شدن جایگاه، شرکت ملی نفت تصمیم گرفت این مکان را به موزه صنعت نفت تبدیل کند. موزه نفت سبزوار با مساحت 5 هزار متری دارای دو بخش داخلی و بیرونی است.

 

در قسمت بيرونی قطعات مكانيكی قديمی، پمپ های روغن، دكل حفاری و ماكت ها دیده می شود.

 

در قسمت داخلی موزه فعاليت های شرکت نفت از گذشته تا امروز، ابزارهای اندازه گيری و مراحل کشف، استخراج تا مصرف به صورت ماکت به نمایش گذاشته شده است. موزه نفت سبزوار از سال 82 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

 

کارهای هیجان انگیز در سفر به سبزوار

اولین موزه نفت ایران در سبزوار

 

قدیمی ترین آتشکده ایران را ببینید.

در زمان ساسانیان ایران سه اتشکده بزرگ داشت که هر کدام متعلق به یک طبقه اجتماعی بود. آتشکده آذرگشنسب مخصوص شاهان در آذربایجان، آتشکده آذرفرنبغ مخصوص موبدان در شیراز و آتشکده آذربرزین مهر متعلق به سرداران ارتش در ریوند سبزوار قرار داشت.

 

نام این آتشکده در اوستا هم ذکر شده است. برای دیدن این اثر باستانی باید اول به ریوند در نیم ساعتی سبزوار بیایید.

 

از ریوند به سمت خانه دیو یا همان آتشکده آذر برزین، جاده محلی دارد. آتشکده طبق گفته زرتشتیان بر روی کوه ریوند جای گرفته است. نزدیکی آتشکده نیز آبشار فصلی قرار دارد.

 

فصل بهار زمان مناسبی برای دیدن سبزوار و اطراف آن است. پس بلیط هواپیما تهران سبزوار را برای اواسط اردیبهشت بگیرید. انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به سبزوار را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید.

 

در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به سبزوار را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به سبزوار را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

 

سوغات سبزوار

معروفترین سوغات سبزوارکلوچه زنجبیلی یا زنجفیلی است که در خراسان به آن کلوچه سبزواری می گویند. قالی، گلیم و سفال از دیگر سوغاتی های سبزوار است.

 

امروزه خیلی از زنان روستایی به تولید صنایع دستی و هنرهای فراموش شده می پردازند. خرید سوغات از مناطق روستایی را در اولویت قرار دهید. شما می توانید بهترین دمنوش های گیاهی و ادویه ها را از سبزوار خریداری کنید.

 

کارهای هیجان انگیز در سفر به سبزوار

بهترین سوغات سبزوار،قالی دستبافت

 

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند تا به راحتی خرید بلیط چارتر را انجام دهید. شما در کمترین زمان نسبت به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید شد و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد.

 

بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره