وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کووید زبان چیست و چه علائمی دارد؟

کووید زبان چیست و چه علائمی دارد؟

کووید زبان چیست و چه علائمی دارد؟

 

آیا چیزی درباره کووید زبان شنیده اید؟اگر نمیدانید که این کوید دقیقا چیست و از کجا آمده بهتر است با ما همراه باشید تا آگاه شوید.

ویروس ایجاد کننده کووید-19 از بسیاری جهات بر افراد تاثیر می گذارد از اثر عمیق بر عملکرد حیاتی گرفته تا مواردی که کمتر شنیده می شوند، همچنین واکنش های ناخوشایند و غریبی وجود دارد که مقابله با آنها سخت است و عملکردهای اصلی بدن را از جمله نحوه خوردن، نوشیدن یا جویدن مختل می کند.

 

کووید زبان چیست و چه علائمی دارد؟

 

*آیا میدانید که علت ایجاد بدنامی کووید زبان چیست؟

کووید زبان، واکنشی بدنام است که وضعیت زبان را تغییر می دهد مشکلی است که توسط بسیاری از بیماران مبتلا به ویروس کرونا گزارش می شود.

اگرچه عوامل اساسی بسیاری سلامت زبان را تحت تاثیر قرار می دهد شناسایی علائم کووید زبان می تواند کمی پیچیده باشد.

در حال حاضر مشخص نیست آیا کووید زبان تاثیر مستقیم ویروس است یا پاسخ کلی به بیماری. با این وجود، شناسایی علائم عفونت کلید تشخیص آسان تر است برخی از علائم که باید جستجو کنید عبارتند از:

 

 

1-ضایعات و برجستگی ها روی زبان

 

کووید زبان چیست و چه علائمی دارد؟

 

اگر در بدن عفونت فعال داشته باشید یکی از علائم دردناکی که احتمال می رود تجربه کنید شامل ضایعات و برجستگی های روی زبان و لثه است، همچنین در برخی موارد بیماران زخم های وحشتناکی را روی سطح زبان تجربه می کنند همه اینها نشانه تحریک یا آلرژی در حال رشد است.

اگرچه گفته می شود بعد از مدتی از بین می روند با این وجود یک حس سخت و دردناک است که می تواند از بین برود و بر الگوی غذایی شما نیز تاثیر بگذارد.

 

 

2-دهان خشک یا خشکی دهان

 

کووید زبان چیست و چه علائمی دارد؟

 

احساس خشکی دهان یا زبان به طور معمول نشانه این است که دهان در انجام کار اصلی خود یعنی همان ترشح بزاق دچار مشکل می شود.

در صورت ابتلا به عفونت ویروسی یا احتمال شعله ور شدن خودایمنی برخی اوقات خشکی دهان ایجاد می شود. کمبود آب بدن، استفاده از داروها یا عادت های بد غذایی که همگی می توانند با عفونت ویروسی رخ دهند باعث خشکی دهان می شوند.

جدا از این، خشکی دهان منجر به شکاف (ترک خوردن) لب ها، خشکی، زخم زبان، عفونت لثه و پوسیدگی دندان می شود، بنابراین در صوت مشاهده یکی از علائم بلافاصله با پزشک مشورت کنید.

 

 

3-دشچشایی یا تغییر ذائقه

دشچشایی یا اختلال در چشای مزه یک احساس رایج است که توسط بیماران مبتلا به ویروس کرونا تجربه می شود که برخی اوقات تا هفته ها طول می کشد تا به طور کامل به حالت طبیعی برگردد.

بر اساس مطالعات موردی ویروس کرونا فقط بر حس بویایی تاثیر نمی گذارد بلکه مبتلا بودن به دشچشایی نیز مشاهده شده است.

بیماران طعم مبهم و فلزی مانند را در دهان خود تجربه می کنند که هضم غذا و خوردن روزمره را سخت می کند.

در موارد خاص کاهش حساسیت چشایی نیز می تواند بر سایر علائم کلاسیک عفونت ویروسی مقدم باشد، بنابراین اگر مورد غیرمعمولی را با توجه به ذائقه خود تشخیص دادید بررسی کنید.

 

 

4-تغییر در احساس زبان

 

کووید زبان چیست و چه علائمی دارد؟

 

سوزش دهان، تورم و تکثیر عامل بیماری زا در نزدیکی حفره های دهان احساس غریبی در زبان ایجاد می کند، همچنین باعث تحریک دهان می شود.

لب ها و زبان شما را سوزن سوزن می کند یا احساس تحریک بیش از حد معمول را تجربه می کنید.

 

 

5-تغییر رنگ زبان

 

کووید زبان چیست و چه علائمی دارد؟

 

یکی از شدیدترین علائم زبان ناسالم تغییر آشکار رنگ زبان است، زبان سالم صورتی مایل به قرمز روشن است.

عفونت ویروسی، آلرژی و التهاب باعث ایجاد برجستگی ها و تغییر رنگ در بافت می شود، همچنین بیماران برخی اوقات لکه هایی روی زبان ببینند که ممکن سفید، سیاه یا تیره رنگ باشد.

 

6-درد عضلانی هنگام جویدن غذا را تجربه کنید

 

کووید زبان چیست و چه علائمی دارد؟

 

درد عضلانی یا میالژی به طور فزاینده ای علامت شایع عفونت است. هنگامی که ویروس به فیبرهای عضلانی و پوشش آنها آسیب برساند میالژی ایجاد می شود.

برای برخی این علامت باعث درد و بی حوصلگی هنگام غذا خوردن می شود و التهاب عضلات اطراف دهان نیز تجربه می شود که می تواند دردناک باشد و شما را از خوردن غذا به طور منظم منصرف کند.

 

 

7-تورم

 

کووید زبان چیست و چه علائمی دارد؟

 

باز هم تورم و التهاب از علائم انتشار سریع ویروس در بدن است. با ادامه روند انتشار و تکثیر ویروس در بدن می تواند باعث تورم دردناک در زبان و اطراف زبان شود. کمبود آب بدن و تغذیه ناسالم نیز مبارزه با تورم را برای شما سخت می کند.