وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گراتین کدو حلوایی (آموزش تصویری)

گراتین کدو حلوایی (آموزش تصویری)

در این بخش طرز تهیه گراتین کدو حلوایی همراه با آموزش تصویری در این بخش قرار داده ایم. گراتین (Gratin) یه واژه فرانسوی است و به آن دسته از غذاهایی گفته می شود که داخل فر پخته و روی آنها که عموماً با پودر سوخاری، پنیر، تخم مرغ یا کره پوشیده شده، گریل و طلایی می شود. گراتین هم می تواند به صورت گیاهی یعنی تنها با سبزیجات درست شود و هم می تواند از ترکیب انواع گوشت و سبزیجات تهیه شود که ما اینجا از مرغ استفاده کردیم.

 

مواد لازم:

 

    سینه مرغ ٥٠٠ گرم
    کدو حلوایی ٤٠٠
    سیب زمینی ٤ – ٣ عدد
    پودر سوخاری ١ پیمانه
    کره ٥٠ گرم
    پنیر موزرلا ١/٢ پیمانه
    سیر له شده ١ قاشق چای خوری
    زنجبیل له شده ١ قاشق چای خوری
    نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه دلخواه به میزان لازم

 

برای مزه دار کردن پودر سوخاری:

 

    نمک ١ قاشق چای خوری
    پاپریکا ١ قاشق چای خوری
    ادویه دلخواه ١/٢ قاشق چای خوری

 

برای سس سفید:

 

    کره ٥٠ گرم
    آرد ٢ قاشق غذاخوری
    شیر ١ لیوان
    آب مرغ ١ لیوان یا ١ عدد قرص عصاره مرغ
    نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 

طرز تهیه:

 

(در صورتی که از قرص عصاره استفاده کردید احتیاجی به اضافه کردن نمک نیست).ابتدا کدو و سیب زمینی را باریک برش می دهیم.مرغ را به تکه های متوسط خرد می کنیم و با نمک، فلفل، ادویه و سیر و زنجبیل له شده مزه دار می کنیم و کنار می گذاریم.

 

آرد سوخاری رو هم با نمک، پاپریکا و ادویه مزه دار می کنیم و کنار می گذاریم.حالا سس سفید رو درست می کنیم، به این شکل که اول کره را روی حرارت آب می کنیم، آرد را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و در نهایت شیر و آب مرغ رو هم اضافه می کنیم

 

و اونقدر می زنیم تا کمی غلظت پیدا کند.بعد ته یه ظرف مقاوم در برابر حرارت مثل پیرکس را چرب می کنیم و مطابق تصاویر زیر آن را لایه لایه از سیب زمینی، مرغ، دوباره سیب زمینی و نهایتاً کدو حلوایی پر می کنیم.سس سفید رو که خیلی نگذاشته ایم سفت شود رو روی آنها می دهیم.بعد با پودر سوخاری مزه دار شده

 

روی مواد رو کامل می پوشانیم و برشهای کره را روی آن پخش می کنیم. با فویل روی ظرف را می پوشانیم، با چنگال چند سوراخ روی سطح آن ایجاد می کنیم و داخل فر با حرارت ٣٥٠ درجه فارنهایت قرار می دهیم. بعد از حدوداً ٤٥ دقیقه ظرف را از فر در آورده و پنیر را روی آن می پاشیم و دوباره داخل فر می گذاریم تا وقتی که روی پودر سوخاری و پنیر کاملاً طلایی و برشته شود.

گراتین کدو حلوایی (آموزش تصویری)

گراتین کدو حلوایی (آموزش تصویری)

گراتین کدو حلوایی (آموزش تصویری)

گراتین کدو حلوایی (آموزش تصویری)

گراتین کدو حلوایی (آموزش تصویری)گراتین کدو حلوایی (آموزش تصویری)

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره