وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عجیب ترین حکم های قضایی تاریخ

همه منتظر بودند تا حکم قاضی را بشنوند، متهم، نگران و مضطراب به دهان قاضی چشم دوخته بود، وقتی حکم خوانده شد تعجب را می شد نه تنها در چهره متهم، که در چهره حضار و حتی هیات منصفه دید. حکم قاضی بسیار عجیب بود تا آن زمان هیچ کس چنین حکمی را نشنیده بود.

با الاغ قدم بزن

در پنسیلوانیای آمریکا، قاضی «میشل کیکانتی» به دلیل صدور حکم های عجیب و غریب بسیار مشهور است. در سال 2003، دو نوجوان در روز عید پاک از یک کلیسا، مجسمه ای را دزدیدند. پس از سرقت مجسمه، پلیس از ماجرا باخبر شد و طولی نکشید که دو نوجوان سارق دستگیر شدند.

پرونده این دو نوجوان، برای صدور رأی به قاضی کیکانتی سپرده شد، این در حالی بود که همه می دانستند این قاضی، احکم عجیبی را صادر می کند. در روز برگزاری جلسه محاکمه، همانطور که تصور می رفت قاضی پرونده حکم عجیبی را صادر کرد. طبق این حکم، دو نوجوان سارق باید در روستای محل زندگی شان با یک الاغ قدم می زدند، در حالی که کاغذی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «از کاری که کرده ایم شرمنده ایم.» جسیکا لانگ و بریان پاتریک 19 ساله، پس از برگرداندن مجسمه و اجرای حکمی که قاضی دستور داده بود، 45 روز نیز زندانی شدند.

موهایش را کوتاه کن

«کایتلین لوپان» 13 ساله و دوستش برای خوردن ناهار به رستورانی در ایالت اوتا رفته بودند. آنها مشغول غذا خوردن بودند که کودک نوپایی نزدیک میز غذایشان شد، کایتلین کودک را به خاطر شیطنت و گشتن دور میز، کتک زد و همین مسئله باعث شد تا والدین کودک از او شکایت کنند. خانواده کایتلین، همراه دخترشان به دادگاه احضار شدند و در این جلسه بود که قاضی دادگاهع، حکم عجیبی را صادر کرد.
قاضی دستور داد مادر کایتلین، موهای بلند دم اسبی دخترش را در همان جلسه دادگاه کوتاه کند. با وجود اینکه همه از صدور چنین حکمی شگفت زده شده بودند اما چاره ای جز اجرای آن وجود نداشت زیرا اگر والری، مادر کایلتین، موهای دخترش را کوتاه نمی کرد، کایتلین می بایست سی روز به ندامتگاه اطفال می رفت، در نتیجه، والری به دستور قاضی عمل کرد. البته موی کایتلین می بایست به سلیقه خانم و آقای جانسن – مادر و پدر کودکی که کتک خورده بود – کوتاه می شد، از این رو وقتی قیچی به والری داده شد، از خانم و آقای جانسن پرسیده شد که تا چه اندازه موهای دختر نوجوان باید کوتاه شود و به خواست آنها موهای کایتلین تا شانه هایش کوتاه شد.

از خانه برو بیرون!!

«آنتونیو نیوارا» 25 ساله وقتی از پدر و مادر خود شکایت کرد، همه شگفت زده شدند. او در جلسه دادگاه اعلام کرد که چون والدینش پول توجیبی او را قطع کرده اند، از آنها شکایت کرده است. آنتونیو اهل بارسلونای اسپانیا، پس از فارغ التحصیل شدن در رشته حقوق، به جای پیدا کردن شغل مناسب، بیکاری را پیشه خود کرد و با گرفتن پول توجیبی ماهیانه از مادر و پدرش، زندگی اش را می گذراند تا اینکه آنها از دست پسر تنبل و بیکار خود به ستوه آمدند و تصمیم گرفتند 400 یورویی که ماهیانه به او می دادند را قطع کنند. آنتونیو که از این کار والدینش به شدت عصبانی شده بود تصمیم گرفت از آنها شکایت کند اما قاضی دادگاه حکم نهایی را به نفع خانم و آقای نیوارا صادر کرد و به آنتونیو 30 روز مهلت داد تا خانه را ترک کند و با پیدا کردن شغلی مناسب، روی پاهای خود بایستد.

پنج کریسمس در زندان

یک قاضی در اوهایو دستور داد تا زنی به نام «بتینا یانگ»، پنج سال در هنگام کریسمس در زندان باشد ولی بقیه سال را آزادانه زندگی کند. بتینا یک جاعل اسناد بود که برای مهاجران غیرقانونی اسناد جعلی تهیه می کرد با دستگیری این زن جاعل، پرونده او به دادگاه فرستاده شد و قاضی دادگاه بعد از صدور این حکم اعلام کرد که اگر بتینا حتی یک روز از ایام جشن کریسمس در زندان نباشد، باید به جای آن، 15 سال را در زندان بگذراند.

به عقیده قاضی دیوید پتیکاس، صدور چنین حکم های غیرمعمولی باعث می شود تا مجرم بفهمد چه کسی با ادامه جرم و جنایت ضرر خواهد کرد.

در خدمت کلیسا

«تایلر آلرد» نوجوان هفده ساله اهل اوکلاهاما، پس از استفاده از نوشیدنی الکی، دست به کار احمقانه ای زد. او در حالی که در حیالت عادی به سر نمی برد، رانندگی کرد و در یک تصادف خونین، باعث مرگ یکی از دوستانش شد. قاضی پرونده، به جای اینکه او را به زندان محکوم کند به او دستور داد تا به خدمت کلیسا درآید.

قاضی مایک نورمان به آلرد گفت که اگر دوست دارد 10 سال به زندان نرود، باید این مدت را به خدمت کلیسا درآید و هر ساله آزمایش عدم اعتیاد به الکل بدهد.

تکلیف خانه برای مجرم

قاضی «جیمز لین» از اوهایو در یکی از جلسات محاکمه اش حکم عجیبی صادر کرد. او به متهمی به نام «متیو هرمان» که به یک سیاهپوست حمله کرده بود دستور داد تا درباره تاریخ آمریکا تحقیق کرده و خلاصه ای از آن تهیه کند. البته فقط ارائه خلاصه تاریخ آمریکا، تنها حکم عجیب قاضی نبود بلکه متیو می بایست در یک جلسه رسمی با حضور خانواده اش، از سیاهپوستی که کتک خورده بود، عذرخواهی می کرد.

جمع آوری گل پنبه

در کشور ازبکستان افرادی که از قوانین راهنمایی و رانندگی تخطی کنند، می بایست یک هفته به مزرعه پنبه بروند تا با جمع آوری وش پنبه، گواهی رانندگی خود را پس بگیرند. البته این افراد می بایست در کلاس های یکماهه ای که در طول فصل برداشت برپا می شود نیز شرکت کنند.

وقتی فرد قانون شکن به مزرعه می رود تا ساعت 7 شب که رستوران ها و قهوه خانه های محلی طبق قانون تعطیل می شوند، باید کار کند تا نتواند برای استراحت در این مکان ها مخفی شود.

20 ساعت گوش کردن به موسیقی

«آندرو واکتار» در ماه جولای سال 2013، به خاطر گوش کردن به موسیقی با صدای بلند، به پرداخت 150 دلار جریمه نقدی محکوم شد. قاضی به اندرو پیشنهاد کرد که اگر می خواهد این جریمه به 35 دلار کاهش یابد می بایست 20 ساعت به موسیقی کلاسیک، گوش کند. اندرو که از چنین سبک موسیقی اصلا خوشش نمی آمد، به اجبار این پیشنهاد را پذیرفت اما پانزده دقیقه بیشتر نتوانست این موسیقی را تحمل کند و ترجیح داد جریمه نقدی را پرداخت کند.

قاضی دادگاه درباره صدور چنین حکمی گفت که می خواست با این کار به اندرو بفهماند گوش کردن اجباری به موسیقی که لذتی از آن نمی برد چه احساسی دارد و این احساسی است که همسایه های آنها هنگامی که او موسیقی گوش می داد با آن روبرو بودند.

من احمقی هستم که …

صبح 17 آوریل 2012 «شینا هاردن» مثل همیشه سوار خودرواش شد تا به محل کارش برود. او بسیار عجله داشت برای همین وقتی به یک تقاطع رسید، به اتوبوس مدرسه که همزمان با او، از تقاطع می گذشت اجازه عبور نداد و به جای آن با سرعت زیادی که داشت از پیاده رو از اتوبوس سبقت گرفت. چند روز بعد، او به دلیل اینکه حق تقدم را رعایت نکرده بود به دادگاه احضار شد.

قاضی «پینکری کار» رسیدگی به پرونده او را برعهده داشت. مجازات قاضی برای هاردن این بود که او دو روز در ساعات شلوغی رفت و آمد می بایست مقوایی را که روی آن این جمله نوشته شده بود را در دست بگیجردو کنار خیابان بایستد «فقط یک احمق می تواند از اتوبوس مدرسه سبقت بگیرد.»

کتاب آیین نامه را بخوان

نوامبر سال، 2011 تالی اسپنسر در حالی که نوشیدنی الکلی مصرف کرده بود پشت فرمان خودرویش نشست و در یکی از خیابان های شلوغ کارولینای جنوبی شروع به رانندگی کرد. او که در حالت عادی به سر نمی برد در حال رانندگی از مسیر خود منحرف شد و به طرف پیاده روی سمت دیگر خیابان رفت، جایی که دو عابر در حال قدم زدن در آنجا بودند، به این ترتیب تالی با دو عابر تصادف کرد و آنها به شدت مصدوم شدند. پس از دستگیری تالی، پرونده او به قاضی مایکل نیتل سپرده شد. قاضی نیتل در جلسه محاکمه تالی، ضمن گناهکار شناختن وی دستور داد تا او کتاب آیین نامه رانندگی را یک درو بخواند و خلاصه آن را بنویسد، ضمن اینکه تالی به هشت سال زندان محکوم شد.