وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اگر صاحب این مشاغل هستید به کسی نگویید

اگر صاحب این مشاغل هستید به کسی نگویید

هرکسی شغلی دارد؛ یکی پزشک است و دیگری کارمند. نوع کار مهم نیست، مهم این است که انسان کار میکند و برای خود درآمدی دارد تا شرافتمندانه زندگی کند. خیلی از ما افراد بسیار راحت در مورد شغل خود حرف می زنیم و بعضی ها حتی شغلشان می شود مایه مباهات و فخرفروشی شان. اما برخی از مشاغل نیز هستند که نمی توان در مورد آنها حرف زد. مثلا فردی که جاسوس است نمی تواند به دیگران در مورد شغل خود چیزی بگوید.

برای آشنایی با مشاغلی که درباره آن ها نمی توان با کسی صحبت کرد، با ما همراه باشید.

جاسوسی

هیچ کس نمی تواند حتی به نزدیک ترین فرد به خود هم بگوید که «شغل من جاسوسی برای یک دولت بیگانه است».

ویلی برانت صدراعظم اسبق آلمان به همراه همسر و پسرش. گونتر گیوم دوست دیرینه و مشاور ویلی برانت که جاسوس آلمان شرقی بود و افشای هویت او باعث کناره گیری و سقوط دولت ویلی برانت شد.

قاتل حرفه ای

فیلم «خانم و آقای اسمیت» یادتان هست؟در فیلم این زن و شوهر هردو قاتل حرفه ای بودند، اما هیچ کدام از آن ها از شغل واقعی همسر خود خبر نداشت. هرچند این یک فیلم است، اما در دنیای واقعی افرادی هستند که در ازای دریافت پول «ماموریت» قتل دیگران را برعهده می گیرند. این شغلی است که در مورد آن «سکوت کامل”» حکم فرماست.

سخنرانی نویس

افرادی هستند که شغل آن ها نوشتن سخنرانی برای سیاستمداران است. کار آن ها نوشتن سخنرانی های انتخاباتی و یا نوشتن سخنرانی برای مناسبت های گوناگون است. هویت «سخنرانی نویس ها» هیچ گاه اعلام نمی شود و آن ها هیچ گاه نمی توانند ادعا کنند که این سخنان رئیس جمهور یا نخست وزیر را من برایش نوشته ام.

نویسنده ناشناس

شغل آن ها نوشتن کتاب است، اما نه به اسم خود، بلکه برای افراد مشهوری همچون ستارگان سینما، فوتبالیست ها و حتی سیاستمداران. این نویسندگان ناشناس برای نوشتن یک کتاب اطلاعات اولیه را از «صاحب کار» دریافت می کنند، کتاب را می نویسند، تغییرات و اصلاحات مورد نظر را وارد می کنند. پس از دریافت دستمزد و انتشار کتاب، نویسنده ناشناس نمی تواند ادعا کند این کتاب را او نوشته است.

حفظ اسرار

شغل یک وکیل بر همه آشکار است، اما او موظف به حفظ اسرار موکل خود است و اجازه ندارد اسرار موکل خود را فاش کند.

پایان نامه نویس

برایش فرق نمی کند در چه رشته دانشگاهی، او کارش پایان نامه نویسی است. پایان نامه نویسان در قبال دریافت پول برای دانشجویان و یا افرادی که نیاز به «مدرک» دارند پایان نامه می نویسند. این افراد هم در مقابل کار خود و هم در مقابل کسی که کار را می خرد، باید سکوت کند.

مجری حکم اعدام

این شغل را نیز به هیچکس، حتی اعضای خانواده اعلام کرد.

مشاور مالیاتی

مشاوران مالیاتی از همه اسرار مالی موکلان خود باخبر هستند، اما اجازه ندارند در مورد آن با کسی صحبت کنند. «اعتماد موکل» سرمایه اصلی مشاوران مالیاتی است.

نیروی ویژه

معمولا خودش می گویند که در نیروی انتظامی و یا ارتش شاغل است، اما حتی نزدیک ترین افراد به او نیز نمی دانند که او عضو «واحد کماندویی» و یا «نیروهای ویژه» است و وظیفه انجام ماموریت های بخصوصی را برعهده دارد.

غذاخور و مسافر حرفه ای

کسی از هویت واقعی آن ها اطلاعی ندارد. به رستوران می روند و غذا سفارش می دهند یا شب را در یک هتل می گذرانند. آن ها «آزمایش کنندگان حرفه ای ولی ناشناس» هستند که همه چیز را به طور نامحسوس ارزیابی می کنند. گزارش مثبت و یا منفی آن ها از وضعیت غذا، سرویس، تمیزی و نظافت برای یک رستوران و یا هتل تعیین کننده است.

پروژه های مخفی

«محرمانه، خیلی محرمانه، سری، کاملا سری» این ها چهار رده مکاتبات نظامی هستند. بسیاری از طرح ها و پروژه های نظامی مشمول یکی از این رده بندی ها هستند که تخطی از آن با احکام سنگین دادگاه های نظامی همراه است. در بسیاری از پروژه ها کسانی کار می کنند که اجازه ندارند کوچکترین اطلاعاتی از کارشان را با دیگران درمیان بگذارند. سخن گفتن برخی از آن ها می تواند دنیا را بهم بریزد.