وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا سرکه لاغر میکند؟ (سرکه برای کاهش وزن)

آیا سرکه لاغر میکند؟ (سرکه برای کاهش وزن)

آیا سرکه لاغر میکند؟ (سرکه برای کاهش وزن)

 

وقتی تصمیم می‌گیریم برای رسیدن به وزن ایده‌آل‌مان از هیچ كوششی فروگذار نباشیم، هر توصیه‌ای از سوی دوستان و آشنایان را به‌جان پذیرفته، شده برای چند روز آن‌‌ها را امتحان می‌كنیم!

 

اما خیلی وقت‌ها دست بالا، تنها برای یك هفته به آن عمل می‌كنیم، و آن ‌را به‌دست فراموشی می‌سپریم.

 

در میان انواع و اقسام این سفارش‌ها، خوردن مرتب سركه، به‌خصوص سركه سیب به‌چشم می‌خورد.

 

این‌كه اگر این چاشنی را در حجم بیشتر، دركنار آب مصرفی روزانه، یا با غذا و سالاد و وعده‌های اصلی میل كنیم، زودتر و بیشتر وزن‌مان كم خواهد شد… اما واقعیت كمی با این صحبت‌ها فرق می‌كند.

 

به این دلیل، ما نیز می‌خواهیم حقایقی را در این باره از سوی دكتر سیدضیالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی برایتان بازگو كنیم؛ ایشان می‌گوید:

 

بطور‌كلی، سركه از چاشنی‌هاست و به‌نظر می‌رسد با افزایش اسید معده به هضم غذا، به‌خصوص غذاهای سنگین و پرچرب كمك می‌كند.

 

قبل از هرچیز فراموش نكنید كه لاغری با كاهش وزن فرق می‌كند.

 

آیا سرکه لاغر میکند؟ (سرکه برای کاهش وزن)

 

لاغری زمانی به وقوع می‌پیوندد كه بافت چربی بدن می‌سوزد و كاهش پیدا می‌كند، اما كاهش‌وزن ممكن است بر اثر دفع آب بدن نیز به‌وجود آید، زیرا همان‌طور كه می‌دانید، 60 درصد وزن بدن آب است و با كاهش آب بدن، وزن و سایز هم ناخودآگاه كم می‌شود.

 

به این دلیل ممكن است، خوردن سركه نیز به دلیل تغییر در PH خون، دفع آب را از طریق افزایش مقدار ادرار فراهم آورده و به این ترتیب موجب كم شدن آب بدن شود.

 

حتی اگر سرکه، این چاشنی با سالاد سبزیجات میل شود، این دفع آب بیشتر خواهد شد و از آن‌جا كه تجمع آب میان بافتی در بدن می‌تواند چاقی را بیش از هر زمان دیگری نمایان كند، با دفع آب و كاهش حجم مایع میان‌بافتی، سایز نیز كاهش پیدا می‌كند.

 

دیده شده كه با روش‌هایی مانند سونا یا روش‌هایی كه مكانیسم اثرشان دفع آب بدن است، بلافاصله بعد از یك تا دو روز، آب دفع شده دوباره جایگزین خواهد شد و وزن كم شده دوباره برمی‌گردد؛ بنابراین، این روش‌ها چندان ماندگار و قابل اعتماد نیستند.

 

در حالی كه كاهش وزن در اثر سوختن چربی‌ها و كاهش حجم این بافت، ماندگارتر خواهد بود.

 

همان‌طور كه گفتیم، سركه به تجزیه چربی دریافتی كمك می‌كند، اما اگر با افزایش تحرك بدنی همراه شود، موثرتر خواهد بود؛ زیرا این توصیه‌ها تنها یك راه كمكی بوده و راه‌حل اصلی، كاهش انرژی دریافتی و افزایش انرژی مصرفی است.

 

زیرا در دنیا غذایی وجود ندارد كه اگر به‌طور مرتب فرد آن‌ را میل كند، روزبه‌روز از وزن‌اش كم شود، آن هم از طریق كاهش بافت چربی‌های بدن.

 

به‌علاوه، سركه‌هایی كه به‌طور طبیعی از میوه‌ها تهیه می‌شوند، در مقایسه با سركه‌های صنعتی ارجحیت دارند و این تفاوت حتی در انواع سركه‌های تهیه‌شده از میوه‌های مختلف نیز دیده میشود.

 

به این ترتیب كه میزان و نوع قند در میوه‌ها فرق كرده و این موضوع می‌تواند در میزان اسیدی بودن و طعم سركه تأثیرگذار باشد و خواص گوارشی آن‌را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

 

بنابراین خوردن سرکه سیب روشی كمكی است كه اگر با یك برنامه غذایی كم‌كالری و افزایش فعالیت بدنی همراه شود، می‌تواند اثربخش باشد.

 

اما باز هم باید خاطر نشان كرد كه نباید در مصرف آن زیاده‌روی كرد، زیرا ماندگار‌ترین روش، كاهش میزان انرژی دریافتی است كه با كم شدن بافت چربی همراه خواهد بود.

 

منبع: گروه تغذیه و سلامتی ایران ناز