وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تولید روبات جدید کارگر در ژاپن

تولید روبات جدید کارگر در ژاپن
دانشمندان ژاپنی نمونه آزمایشی یک روبات جدید انسان نما را توسعه داده اند که می تواند همانند یک کارگر همیشه در خدمت در اختیار ارباب خود باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای نگران کننده نشان می دهند که جمعیت ژاپن به سرعت رو به پیری است. به همین علت دانشمندان ژاپنی تحقیقات در عرصه توسعه روباتهای خدمت رسان به انسان را شتاب بخشیده اند.

در این راستا محققان مرکز تحقیقات "صنایع کاوادا" و موسسه ملی علوم و فناوریهای صنعتی پیشرفته ژاپن نمونه آزمایشی مدل جدیدی از سری روباتهای HRP را توسعه دادند.

این روبات که به رنگ سفید و آبی است شباهت بسیاری به شخصیتهای روباتیک کارتونهای ژاپنی دارد. قد این روبات 151 سانتیمتر و وزن آن 39 کیلوگرم است.

نمونه آزمایشی روبات HRP-4 قادر است کارهایی از قیبل پیشخدمتی، پرستاری، کارگری در خانه و یا حمل اشیای سنگین را انجام دهد.

از ویژگیهای کلیدی این روبات این است که می تواند ارباب خود را از طریق صدا و یا حرکات بدن تشخیص دهد.

این روبات مجهز به یک سیستم پیشرفته تشخیص حسی است که به آن اجازه می دهد نه تنها با انسانها تعامل و صحبت کند بلکه همچنین می تواند به سرعت به درخواستها و دستورات پاسخ دهد.

براساس گزارش آنسا، پروژه روبات HRP-4 با وجود برخورداری از فناوریهای پیشرفته توانسته است هزینه های تولید را به حداقل برساند به طوریکه در این مدل جدید نسبت به مدل قبلی 30 درصد در هزینه ها صرفه جویی شده است.

محصول نهایی این روبات می تواند از ژانویه آینده با قیمت 26 میلیون ین (234 هزار یورو) به بازار عرضه شود. در مرحله اول توزیع HRP-4 تنها به مراکز و موسسات عرضه می شود.