وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درمان آرتروز و پوکی استخوان با مصرف سنجد

درمان آرتروز و پوکی استخوان با مصرف سنجد

درمان آرتروز و پوکی استخوان با مصرف سنجد

 

به گزارش گروه پزشکی و سلامتی ایران ناز سنجد میوه ای غنی از مواد معدنی و ویتامین ها است که از نظر طب سنتی میوه، برگ و گل آن دارای خواص دارویی، درمانی و غذایی است.

 

میوه سنجد از گذشته در سبد غذایی خانواده ها به خصوص در ایام نوروز وجود داشته است و حتی در قدیم از آرد سنجد نان درست می کردند که البته مصارف بیشتر این نان برای بیماران بوده است.

 

درمان آرتروز و پوکی استخوان با مصرف سنجد

 

علاوه بر میوه سنجد از عطر گل شکوفه سنجد برای درمان افسردگی و ایجاد نشاط و شادی استفاده می شود. سنجد حاوی ترکیبات کلسیم، ویتامین C و E است، سنجد مقوی قلب و تنظیم کننده دستگاه گوارش است.

 

سنجد سرشار از فیبر است و برای درمان و جلوگیری ازعوارض زخم روده از ان استفاده می شود. سنجد را منبع غنی از کلسیم است و برای افراد در معرض پوکی استخوان مانند خانم های یائسه مفید و استخوان را محکم میکند.

 

البته سویق سنجد برای استحکام استخوان ها بسیار کار آمد تر از خود سنجد است و توصیه می شود روزانه 2 تا 3 قاشق سنجد را با شیره توت مخلوط و زمان هایی که دچار ضعف بدن شده اید، میل کنید.

 

دیگر خواص درمانی سنجد:

– می تواند از خونریزی جلوگیری کند.

– برای کنترل اسهال و زخم معده مفید است.

– برای درمان ببیماری های کبدی مانند زردی و یرقان استفاده می شود.

 

– سموم روده و معده را از بین می برد و باد شکن است.

– کنترل کننده اسهال صفراوی است.

– از گرسنگی های کاذب جلوگیری می کند.

 

– جوشانده برگ سنجد بهترین درمان برای اسهال کودکان است.

– سرفه را بهبود می بخشد.

– در درمان شب ادراری کودکان بسیار مفید است.

 

– آرد سنجد که به صورت سویق است برای آرتروز بسیار کارآمد است.

– در رفع کمبود ویتامین C بدن موثر است و به همین خاطر سیستم دفاعی بدن را تقویت و جذب آهن را افزایش می دهد.

 

– از ورود عفونت به بدن جلوگیری و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن عمل می کند که در این صورت خاصیت ضد سرطانی دارد.

– ضد درد، التهاب، درد زانو و پا است.

– سنجد طبع گرم و خشک دارد و برای افرادی که یبوست دارند بهتر است با شیره انگور خورده شود.

 

درمان آرتروز با پودر هسته سنجد

 

درمان آرتروز و پوکی استخوان با مصرف سنجد

 

امروزه شیوع و گسترش پوکی استخوان و بیماری‌هایی مانند آرتروز به‌ ویژه در زنان تبدیل به کابوسی وحشتناک در بسیاری از کشورها شده است و پوکی استخوان، چهارمین عامل مرگ و میر در جهان است و از هر ۴ نفر بالای ۲۵ سال، یک نفر مبتلا به آن هستند.

 

پودر هسته سنجد در درمان التهاب‌های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می‌کند.

 

درمان نرمی و پوکی استخوان با پودر سنجد

به گفته درمانگران طب سنتی استفاده از ترکیب برابر پودر سنجد با سویای بو داده و مخلوط کردن یک قاشق از آن با یک لیوان شیر و یک قاشق عسل بهترین دارو برای درمان نرمی و پوکی استخوان است.

 

طرز تهیه پودر سنجد (سویق سنجد)

 

درمان آرتروز و پوکی استخوان با مصرف سنجد

 

تعدادی سنجد تازه را به همراه پوست و گوشت و هسته آن را به وسیله آسیاب برقی به صورت پودر در بیاورید. یک قاشق غذاخوری از پودر را داخل یک لیوان شیر تازه کم چرب بریزید و یک قاشق غذاخوری عسل آن را شیرین کنید و به عنوان یک وعده غذایی یا یک میان وعده میل کنید.

 

این ترکیب در درمان پوکی استخوان و درد مفاصل به ویژه زانو درد معجزه می‌کند، برای درمان سریع‌تر هر روز صبح نیم ساعت قبل ناشتا به مدت ۱۵ روز بخورید، تا معجزه آن را ببینید. به عنوان صبحانه برای آقایان و خانم‌ها بسیار مفید است.

 

هسته سنجد در درمان التهاب های حاد و مزمن، ساخت غضروف و درمان آرتروز بسیار مفید است، به همین علت بهتر است به همراه پوست و گوشت میوه سنجد آسیاب شود.

 

سنجد، مفید برای لاغری و کاهش وزن

سنجد همچنین تب بر است و کلیه‌ها را گرم می‌کند و معده را تمیز می‌کند، سنجد برای سلامتی دستگاه گوارش افراد بسیار مناسب است و افرادی که رژیم‌های لاغری دارند، می‌توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند؛ استخوان را محکم و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند.

 

همچنین سرشار از فیبر است و گرسنگی را کاهش می‌دهد و خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد. سنجد یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی محسوب می‌شود و برای درمان سردردهایی که علامت مشخصی ندارند از سنجد استفاده شود، کسانی که تکرر ادرار دارند، سنجد بخورند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف سنجد

 

درمان آرتروز و پوکی استخوان با مصرف سنجد

 

سنجد سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، گلودرد، سرفه و تب مفید است، خوردن آن، از ورود عفونت به بدن پیشگیری می‌کند.

 

سنجد برطرف کننده اسهال و ضد خونریزی است به خاطر وجود ویتامین K رفع‌کننده سموم معده و روده است، بادشکن و مقوی قلب است؛ سنجد برای کسانی که نرمی استخوان و پوکی استخوان دارند مفید است.

 

سنجد مفید برای درمان کبد چرب

خاصیت ضد التهابی قوی در سنجد، به عنوان یک دیورتیک قوی و طبیعی عمل می‌کند و با پاکسازی و سم‌زدایی کبد در درمان بیماری‌های کبدی از جمله ورم کبد و کبد چرب موثر است.

 

پاکسازی دستگاه گوارش

سنجد سبب قوی شدن ساق‌ها می‌شود، به کودکان خود روزی ۲۰ تا ۵۰ دانه بدهید. مصرف سنجد ۱۰ دانه در روز سبب پاکسازی دستگاه گوارش به ویژه معده و روده‌ها می‌شود.

 

خواص سنجد در دوران بارداری و شیردهی

 

درمان آرتروز و پوکی استخوان با مصرف سنجد

 

کلسیم زیاد سنجد برای توسعه و رشد استخوان‌های جنین بسیار مفید است. همچنین خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان باردار را کاهش می‌دهد.

 

علاوه بر آن برای رفع تهوع در دوران بارداری بسیار موثر است ویتامین C موجود در سنجد سبب تقویت سیستم ایمنی زنان باردار می‌شود و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا در دوران بارداری را کاهش می‌دهد.

 

فلاونوئیدها و آلکالوئیدهای موجود در سنجد برای کاهش فشار خون بالا در زنان باردار مفید است. مصرف سنجد در دوران شیردهی سبب باهوش شدن نوزاد می‌شود. البته مصرف بیش از اندازه سنجد در دوران بارداری مناسب نیست، زیرا با افزایش مقدار کلسیم بدن، حجم استخوان و غضروف‌ها کاهش می‌یابد.

 

سنجد و کاهش تهوع زنان باردار

افرادی که صبحگاهان حالت تهوع داشته یا مزه دهان آن‌ها تلخ است، توصیه می‌شود، پس از بیدار شدن از خواب دو تا سه عدد سنجد مصرف کنند.

 

خواص سنجد برای کودکان

 

درمان آرتروز و پوکی استخوان با مصرف سنجد

 

سنجد بسیار موافق مزاج اطفال است، زیرا اطفال دارای حرارت زیاد مزاجی هستند، اگر سنجد به جای تنقلات بی‌ارزش و مضر مصرف شود، یکی از بهترین تنقلات برای کودکان خواهد بود.

 

درمان اسهال با سنجد

میوه سنجد قابض و برطرف کننده اسهال است. برای درمان اسهال کودکان می‌توان از جوشانده برگ سنجد استفاده کرد که تأثیر بسیاری دارد و جایگزین داروهای شیمیایی برای درمان اسهال کودکان است. اما مصرف بیش از اندازه سنجد سبب یبوست می‌شود. سنجد سموم موجود در معده و روده را از بین می‌برد.

 

منبع: گروه لاغری و کاهش وزن ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره