وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا احساس ضعف و تنگی نفس دارید؟

آیا احساس ضعف و تنگی نفس دارید؟
بسیاری از خانم ها و آقایان احساس ضعف و تنگی نفس دارند ، به چه علت ،چه راه حلی وجود دارد؟

یک متخصص تغذیه گفت: علائم کمبود اسید فولیک ضعف، رنگ پریدگی، تنگی تنفس، تهوع، استفراغ و کبودی‌های خود به خودی در پوست است.

مریم مراداف افزود: اسید فولیک برای ساخت گلبول‌های قرمز خون و DNA که عمل کنترل وراثت را انجام می‌دهد و برای فعالیت‌های سلول‌ها اهمیت دارد.

وی گفت: این ویتامین عمل ساخت و نگهداری سلول‌ها را بر عهده دارد. این وظیفه در هنگام تقسیم سلولی و رشد بسیار مهم است، پس مصرف آن برای زنان باردار و نوزادان ضروری است. مصرف اسید فولیک در دوران بارداری و شیردهی افزایش پیدا می‌کند و کمبود آن در ماه اول بارداری مشکلات نقص لوله عصبی جنین را به همراه دارد.

این متخصص زنان افزود: مصرف اسید فولیک به رشد بافت‌ها کمک می‌کند و موجب درست عمل کردن سلول‌ها می‌شود. این ویتامین در زمانی که بدن احتیاج به غذا خوردن دارد، موجب افزایش اشتها می‌شود و به همین ترتیب اسیدهای هضم کننده غذا را می‌سازد.

مراداف گفت: منابع غذایی اسیدفولیک بادام‌زمینی، قارچ، عدس، اسفناج، کلم بروکلی، لوبیا چیتی، جوانه گندم، جگر، دل، قلوه و تخم مرغ است. وی افزود: علائم کمبود اسید فولیک ضعف، رنگ پریدگی، تنگی تنفس، تهوع، استفراغ و کبودی‌های خود به خود در پوست است.