وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف سکه‌های ایران باستان در شمال آلمان

کشف سکه‌های ایران باستان در شمال آلمان
به گزارش میراث آریا، سکه‌های منقوش به تصویر خسرو دوم، بیست و دومین پادشاه سلسله ساسانی در شمال آلمان کشف شد.
به همراه این سکه‌ها که در سال 610 میلادی ضرب شده بودند، سکه‌های دیگری از تمدن‌های باستانی عراق، افغانستان و شمال افریقا نیز به دست آمد که نشان از تعملات تجاری گسترده اروپاییان با بازرگانان خاورمیانه می داده است.
از بین 82 سکه کشف شده سکه‌هایی متعلق به سال 820 میلادی وجود داشت که روی‌ آنها نوشته‌هایی به زبان عربی ضرب شده بود. نوشته‌هایی برجسته که به گفته باستان‌شناسان در نوع خود بی نظیر بوده و با تمیز شدن ساده به خوبی قابل مشاهده بودند.
به گفته باستان‌شناسان، جستجوی کاوش‌گران برای ردیابی و شناسایی سکونتگاه اسلاوهای ساکن در منطقه در سال 800 میلادی به شناسایی این سکه‌ها انجامید که در ظروفی سرامیکی قرار داشته و توسط ثروتمندان منطقه دفن گردیده بودند.
منطقه شمالی آلمان که در خط مرزی لهستان قرار گرفته و در دهه‌های اخیر از رکود اقتصادی و جمعیتی رنج ‌می‌برده در اعصار گذشته به دلیل برخورداری از یک جاده تجاری شش هزار کیلومتری از شکوه بالایی برخوردار بوده است. جاده‌ای که از دریای خزر آغاز و از مسیر رود ولگا به شمال غرب روسیه یا سنت پترزبورگ امروزی رفته و از مسیر دریای بالتیک به اسکاندیناوی و شمال آلمان منتهی می‌شده است.
به عقیده باستان‌شناسان، درهم‌های نقره‌، در این دوران ارزش بالایی داشته و هرکدام برابر با جیره 75 روزه گندم یا یک مرواید بوده اند. از اینرو بیشتر سکه‌ها به حالتی نصفه یا تکه تکه شده در این منطقه کشف شدند.
گفتنی است به گفته باستان‌شناسان، زراعی بودن منطقه منجر به آن شده بود که با گذشت زمان و شخم زدن زمین، سکه‌ها از محفظه‌های خود خارج و در تمام سطح زمین پخش شوند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره