وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روباتی که به استخدام ناسا درآمد

روباتی که به استخدام ناسا درآمد
سازمان ناسا طی قراردادی 79 هزار دلاری روباتی به نام روبوتسپین را به منظور فعالیت در مرکز فضایی کندی در فلوریدا به استخدام درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناسا قراردادی به ارزش 79 هزار دلار را به شرکتی روباتیک عرضه کرد تا این شرکت روباتی انسان نما و هوشمند را برای خوشامدگویی و راهنمایی مهمانان این سازمان در مرکز فضایی کندی در اختیار ناسا قرار دهد.

روبات 1.80 متری "روبوتسپین" که از ظاهر و رفتاری کاملا شبیه به انسان برخوردار است از پاییز سال جاری به استخدام سازمان فضایی ناسا در خواهد آمد.
 

روباتی که به استخدام ناسا درآمد
این روبات می تواند به راحتی با انسانها تعامل برقرار کرده و با آنها گفتگو کند و در عین حال با کمک پمپ هایی که مانند رگهای خونی سرتاسر بدن او را فراگرفته اند، می تواند به راحتی اعضای بدنش را مشابه حرکات بدن انسان، حرکت داده و ارتباط موثرتری با افراد برقرار کند.
 
چشمهای روبوتسپین نیز به چشمهای انسان شباهت دارد با این تفاوت که با استفاده از نمایشگرهای تلفن همراه ساخته شده اند و احساسات و حرکات آن قابل کنترل است.
 
"ویل جکسون" مدیر شرکت سازنده روبوتسپین، روباتها را رسانه ای ارتباطاتی مشابه سینما و تلویزیون می داند. اولین روبوتسپین در سال 2006 و به منظور حضور در پروژه نمایشی "ادن" تولید شد و از آن زمان تا کنون شرکت  Engineered Arts پانزده دستگاه از این روبات را به فروش رسانده است.
 
این روبات قرار است در پایگاه فضایی کندی میزبان مهمانان سازمان فضایی آمریکا باشد تا به آنها خوشامد گفته و به سوالات آنها پاسخ دهد.

بر اساس گزارش تلگراف، شرکت سازنده روبوتسپین در سطح جهانی رقبایی مانند شرکت هوندا با روبات آسیمو و شرکت بوستون داینامیکز با روبات پتمن دارد.