وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

16 خوراکی خوب برای پوست‌های بد

16 خوراکی خوب برای پوست‌های بد
با پر کردن سبد غذایی‌تان از انواع خوراکی‌های سالم و مفید می‌توانید پوستی سالم، زیبا و جوان داشته باشید.

خیلی‌ها ریشه بسیاری از ناراحتی‌های بدنشان را در عوامل خاص و بیماری‌های عجیب و غریب جست‌وجو می‌کنند؛ در حالی که بعد از کلی تحقیق و معاینه و آزمایش، تازه به این نتیجه می‌رسند که همه چیز زیر سر تغذیه‌شان بوده! سلامت پوست هم از این سهل‌انگاری مستثنا نیست…

آب:
اولین و مهم‌ترین چیزی که می‌توانید به بدنتان برسانید تا پوستتان زیباتر و سالم‌تر شود، آب است. هرچه آب بیشتری بنوشید مواد مضر بیشتری از بدنتان دفع شده و ظاهر پوستتان بهتر می‌شود.

1.آووکادو:
این میوه پر خاصیت سرشار از بیوتین است و برای جلوگیری از خشکی پوست، سستی مو و شکنندگی ناخن بسیار مفید است. استفاده موضعی از این میوه می‌تواند سوختگی را التیام بخشد. می‌توانید در خانه ماسک مرطوب‌کننده آووکادو درست کنید. ابتدا هسته این میوه را در بیاورید؛ بعد، پوست آن را بگیرید و مانند پوره له کنید. روغن این میوه بسیار نرم‌کننده است و ویتامین E نیز دارد.

2.چای سبز:
پلی‌فنول‌های انباشته‌شده در چای سبز از آن نوشیدنی پرخاصیتی ساخته‌اند. سعی کنید روزانه 4 فنجان چای سبز بنوشید؛ سرد یا گرمش هم تفاوتی نمی‌کند. هنگام نوشیدن چای به آن شیر یا شکر نیفزایید.

3.گوجه‌فرنگی:
دانشمندان آلمانی دریافته‌اند مصرف موضعی رب گوجه خانگی همراه روغن زیتون از آفتاب‌سوختگی پوست جلوگیری می‌کند. گوجه‌فرنگی سرشار از لیکوپن و کاروتنویید است. این ریزمغذی‌ها می‌توانند پوست را در برابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

4.هندوانه:
هندوانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد را جذب کرده و از فعالیت‌های مضر آنها جلوگیری می‌کنند.

5.ماهی:
ماهی حاوی کاروتنوییدی به نام آکستانتین است که به پوست خاصیت الاستیسیته می‌بخشد. پس اگر می‌خواهید پوستتان کمتر چروک شود بهتر است ماهی را پای ثابت رژیم غذایی خود قرار دهید.

انواع توت:
توت فرنگی، توت سفید، توت قرمز، تمشک و… منابع بی‌نظیری برای دریافت آنتی‌اکسیدان هستند. این میوه‌ها را به عنوان میان وعده میل کنید؛ حتی می‌توانید آنها را در کنار غذا به‌عنوان چاشنی مصرف کنید.

6.کلم بروکلی:
بروکلی نوعی سبزی است که خواص سلامت‌بخش متنوعی دارد. حتما پیش از این هم شنیده‌اید که: «برای سلامت خودتان بروکلی بخورید» و حالا از ما هم بشنوید که: «برای سلامت پوستتان بروکلی بخورید.» یکی از مواد مفید بروکلی ویتامین A است که در ساخت سلول‌های پوست نقش مهمی ایفا می‌کند و با مصرف آن تجدید سلول‌های پوست بهتر و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

7.گریپ‌فروت:
گریپ‌فروت میوه‌ای سرشار از ویتامین C است که پوست شما نیاز مبرمی به آن دارد.

8.انار:
انار میوه‌ای سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند ساخت کلاژن را در بدن افزایش دهد. دانه‌های انار را گاهی روی پوست‌تان قرار دهید و از فواید بی‌نظیر آنها بهره‌مند شوید.

9.اسفناج:
ملوان زبل را به خاطر دارید؟ قرار نیست با خوردن اسفناج مثل آن شخصیت کارتونی زورتان زیاد شود اما ویتامین A فراوان این سبزی می‌تواند پوست‌تان را جوان و شاداب ‌کند.

10.لبنیات کم‌چرب:
یکی از دیگر از گروه‌های غذایی که ویتامین A قابل توجهی دارند، انواع لبنیات هستند. اگر می‌خواهید با لبنیات، نیاز پوستتان را به ویتامین A برآورده سازید، باید انواع کم‌چرب لبنیات را انتخاب کنید تا انواع مضر چربی به بدنتان نرسد.

11.هویج:
هویج را به خاطر ویتامین A زیادش خوب می‌شناسند. از آنجا که ویتامینA یکی از ویتامین‌های ضروری برای پوست محسوب می‌شود، بهتر است هویج را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

12.تخم‌مرغ:
تخم‌مرغ سلول‌های آسیب‌دیده با رادیکال‌های آزاد را ترمیم می‌کند؛ زیرا سرشار از پروتئین است. از طرفی، مقادیر قابل توجه بیوتین تخم‌مرغ باعث شده این ماده غذایی از خشکی پوست هم جلوگیری کند.

13.گردو:
اگر پوست جوان و سالمی می‌خواهید، باید در رژیم غذایی خود مقادیر کافی اسید چرب امگا 3 داشته باشید. گردو منبع خوبی از این ماده مغذی است. به علاوه، اگر طعم ماهی را زیاد دوست ندارید، گردو جایگزین خوبی برای دریافت این ماده است. اسید چرب امگا 3 باعث نرمی پوست و مو شده و ظاهر جوان‌تری به شما می‌بخشد.

14.حبوبات:
یکی دیگر از منابع غنی پروتئین، حبوبات هستند. این گروه غذایی می‌توانند خراب‌کاری‌های رادیکال‌های آزاد بر پوست را از بین ببرند. پروتئین‌ها در بدن به مواد تشکیل‌دهنده‌شان یعنی آمینواسید‌ها تبدیل می‌شوند. سلول‌های بدن هم از آمینواسید ساخته شده‌اند بنابراین در دسترس بودن آمینواسید کافی امکان بازسازی سلول‌ها را به بدن می‌دهد.

15.پرتقال:
حتما شنیده‌اید که برای دریافت ویتامین C پرتقال بخورید. ویتامین C این میوه تاثیر بسزایی بر پوست می‌گذارد.

16.غلات کامل:
اگر سبوس غلات از آنها جدا نشوند، به آنها غلات کامل می‌گویند. این گروه غذایی منبع مناسبی از سلنیوم هستند که پوست به این ماده معدنی نیاز دارد. انواع غلات صبحانه و نان و برنج قهوه‌ای می‌توانند سلنیوم مورد نیاز پوست را فراهم کنند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره