وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جدید ترین روش زیبایی پوست با آمپول

جدید ترین روش زیبایی پوست با آمپول
این روش امروز در درمان لك و جوان‌سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد كه به آن تكنیك درمارولینگ (استفاده از رول‌هایی روی پوست)‌ می‌گویند.
پزشكان مزوتراپی را توصیه نمی‌كنند

شاید كلمه مزوتراپی را شما هم شنیده باشید. این روزها در هر محفلی كه صحبت از درمان ریزش مو و كارهای زیبایی یا حتی درمان بیماری‌ها كشانده‌اند، اما آیا این روش جدید درمانی می‌تواند جایگزین روش‌های قدیمی شود؟ و آیا اساسا تبلیغات این افراد صحت دارد؟

و بالاخره مزوتراپی در درمان چه بیماری‌هایی و برای چه گروه از افراد می‌تواند كاربرد داشته باشد؟

مزوتراپی یك روش درمانی كاملا جدید و پیشرفته است كه روز به روز به حیطه عملكرد درمانی آن افزوده می‌شود. این روش به دلیل پاسخ‌دهی بسیار سریع‌تر نسبت به دیگر روش‌های درمانی مثل داروهای خوراكی و كم‌بودن عوارض آن به دلیل مصرف بسیار اندك دارو و اثرات كاملا موضعی آن، روز به روز مورد استقبال بیشتر از سوی مردم و پزشكان قرار گرفته است.

این تكنیك برای اولین‌بار سال 1952 میلادی در فرانسه توسط دكتر مایكل پیستور ابداع شد. در آن زمان از داروهای گیاهی و ویتامین‌ها برای تقویت شرایط پوستی به كمك تكنیك مزوتراپی استفاده می‌شد. 10 سال بعد اولین انجمن مزوتراپی در دنیا شكل گرفت و از آن تاریخ به بعد این تكنیك پیشرفت‌های بسیاری كرد و مزوتراپی مدرن كه امروز از آن استفاده می‌شود به وجود آمد.
 
در سال 2000 برای اولین بار این تكنیك توسط خبرنگاران بخش علمی و پزشكی به كشور آمریكا وارد شد و بعد از آن در سال 2005 مزوتراپی كم‌كم در دیگر كشورها مورد توجه و استقبال قرار گرفت. كشور ما نیز جزو كشورهایی بود كه تكنیك مزوتراپی در سال 2005 به آن وارد شد و بسرعت در همه شاخه‌ها پیشرفت و رشد كرد و مورد استفاده قرار گرفت.

مزوتراپی چیست؟
مزوتراپی در حقیقت استفاده از دوزهای كم دارو با تزریق‌های مكرر، در ناحیه مورد نظر است. مزوتراپی یك روش بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی است و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. یعنی شما بعد از انجام آن، نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید مثل تمام روزهای عادی به فعالیت‌های خود بپردازید.

 
در سال‌های گذشته 2‌شاخه جدید از مزوتراپی نیز به این فناوری اضافه شد كه شامل مزوتراپی خشك و مزوتراپی بدون سوزن است.
در مزوتراپی خشك با سوزن‌های ظریف از دارو استفاده نمی‌شود بلكه سوزن به تنهایی به كار می‌رود. در این روش سوزن‌های ظریفی در بافت فرو می‌كنندكه باعث تحریك فرآیندهایی می‌شود كه به ترمیم كمك می‌كنند البته این مورد با طب سوزنی كاملا متفاوت است.
 
در طب سوزنی از سوزن‌های بلند و تك‌تك در نقاط خاصی استفاده می‌شود كه ممكن است به ناحیه تحت درمان ربطی نداشته باشد، مثل درمان تیروئید توسط طب سوزنی كه ممكن است سوزن در ناحیه دیگر مثل مچ دست زده شود یا برای لاغری، سوزن به گوش زده شود ولی در مزوتراپی خشك مثلا برای كسی كه ریزش مو دارد از غلتك‌هایی كه پر از سون‌های ریز است روی ناحیه سر استفاده می‌كنند به این صورت كه غلتك را می‌چرخانند و زخم‌های ریزی كه در آن ناحیه ایجاد می‌شود، باعث تحریك فرآیندهای ترمیمی و بهبود شرایط خواهد شد.
 

این روش امروز در درمان لك و جوان‌سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد كه به آن تكنیك درمارولینگ (استفاده از رول‌هایی روی پوست)‌ می‌گویند.
اما در مزوتراپی بدون سوزن از امواج RF برای جذب مواد توسط پوست كمك می‌گیرند و بدون استفاده از سوزن مواد به بافت نفوذ داده می‌شود.

روشی برای درمان موضعی بیماری‌ها
مزوتراپی در واقع یك تكنیك و روش استفاده از داروست كه برای درمان موضعی ابداع شده و برای درمان بیماری‌های عمومی و كل بدن به كار نمی‌رود. با توجه به محل مورد درمان و داروی خاص موارد استفاده آن با توجه به نتایج موثر و عوارض ناچیز مزوتراپی تاكنون كاربردهای متعددی برای این تكنیك شناخته شده و روز به روز به كاربردهای آن اضافه می‌شود.

بیشترین كاربرد مزوتراپی هم‌اكنون در شاخه

جدید ترین روش زیبایی پوست با آمپول

جایگزینی برای لیپوساكشن
مزوتراپی در زمینه تناسب اندام به عنوان جایگزین مناسبی برای اعمال جراحی مثل لیپوساكشن می‌تواند به كار برود. با مزوتراپی می‌توان چربی شكم، چربی‌های موضعی كنار ران و پهلو و غبغب را از بین برد. با كشف دارویی كه حل‌كننده چربی است محققان متوجه شدند با تزریق آن در بافت چربی، چربی حل می‌شود و از بین می‌رود ولی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید دوزهای زیاد از این ماده استفاده شود كه بالطبع عوارض زیادی به دنبال خواهد داشت بنابراین فقط در نواحی كوچك باید مصرف شود. معمولا افراد چاق به دنبال روش‌هایی آسان و بی‌زحمت برای كاهش وزن هستند. این روش تاثیر غیرمعقول و معجزه‌آسا برای كاهش وزن ندارد بلكه یك تاثیر منطقی و محدود دارد.

مساله بسیار مهم در كاهش وزن به روش مزوتراپی این است كه بیمار باید شاخص توده بدنی (BMI) زیر 30 داشته باشد تا بتواند از مزوتراپی در زمان چاقی موضعی استفاده كند چنانچه این عدد زیر 25 باشد، یعنی فرد وزن طبیعی دارد و نیازی به رژیم غذایی ندارد و اگر این عدد بین 25 و 30 باشد بیمار باید در كنار رژیم غذایی از روش مزوتراپی استفاده كند.

در كاهش چربی به كمك این روش كوچك‌كردن غبغب معمولا بهتر از دیگر نقاط بدن جواب می‌دهد. باتوجه به نوع كاربرد مزوتراپی در درمان، مدت زمان لازم برای مشاهده آثار درمان فرق می‌كند، مثلا در ریزش موی مردانه معمولا با شروع درمان مزوتراپی در كنار دیگر روش‌های درمانی پس از 6 ـ 5 ماه نتایج قابل مشاهده خواهد بود كه این نتایج شامل رویش موی جدید نیست در واقع در درجه اول نقش پیشگیری از ریزش مو را دارد و در حدود 30 ـ 20 درصد روی روند استحكام مو، رشد مو و حالت‌گیری مو تاثیر خواهد داشت. همچنین می‌تواند چربی زیاد موی افراد را كاهش دهد.

نتایج درمان در افرادی كه ریزش موی آنها ناشی از رژیم‌‌های غیراصولی و سخت است، ماندگار خواهد بود، چون علت ریزش مو برطرف شده ولی چنانچه این ریزش بر اثر عواملی باشد كه همیشه با بیمار باشد و از بین نرود باید تا آخر عمر از روش مزوتراپی استفاده كند تا ریزش مو شروع نشود، مثل ریزش موی هورمونی.

در كاهش چربی‌های اضافه بدن معمولا آثار درمانی بعد از حدود 10 ـ 5 جلسه قابل مشاهده خواهد بود و نتایج درمانی در كاهش وزن تا زمانی باقی خواهد ماند كه فرد رژیم غذایی خود را ادامه دهد.

جدید ترین روش زیبایی پوست با آمپول

كاربرد مزوتراپی در شاخه‌های مختلف پزشكی
امروزه مزوتراپی علاوه بر كاربرد

جدید ترین روش زیبایی پوست با آمپول

راهی برای طراوت و شادابی پوست
علاوه بر تاثیر عوامل جوی مثل نور خورشید،

جدید ترین روش زیبایی پوست با آمپول

گروه‌های زیر نباید از مزوتراپی استفاده كنند

1 ـ خانم‌های باردار

2 ـ بیماران قلبی ـ عروقی

3 ـ افرادی كه دچار سرطان‌های پیشرفته هستند

4 ـ كسانی كه دارای سوابق آلرژی

و حساسیت به داروهای خاص هستند

5 ـ افرادی كه در حال استفاده از داروهای ضدانعقاد هستند ( در این افراد احتمال ایجاد هماتوم و خونریزی زیاد است)

6 ـ افراد دیابتی بخصوص آنهایی كه دیابت كنترل نشده دارند ( زیرا سطح ایمنی این افراد پایین است و ممكن است دچار عفونت‌های شدید شوند)

7 ـ افرادی كه دارای بیماری نوروپاتی هستند

8 ـ اشخاصی كه دچار بیماری پسوزیاریس (صدف)‌ هستند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره