وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با كافئین بر درد ماهیچه ای بعد از ورزش مقابله كنید

تحقیقات نشان می دهد كه كافئین موجود در قهوه و یا سایر نوشیدنی ها می تواند به كاهش درد ماهیچه ای بعد از ورزش كمك موثری كند.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،در این تحقیق 25 نفر از دانشجویان دانشگاه ایلی نویز مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفتند. تعدادی از این شركت كنندگان افرادی بودند كه به طور مرتب روزانه عادت به نوشیدن قهوه داشتند و تعدادی از آنها فاقد چنین عادتی بودند. طی چهار جلسه فعالیت ورزشی به شركت كنندگان قبل از شروع تمرینات قرص كافئین داده می شد و سپس از آنها راجع به احساس درد ماهیچه ای بعد از اتمام تمرین سوال می شد. نتیجه تحقیقات ثابت كرد كه مصرف كافئین تاثیر مثبتی در كاهش درد ماهیچه ها دارد و این تاثیر در هر دو گروه شركت كننده گزارش شده است.

اما سوالی كه مطرح می شود این است كه كافئین با چه عملكردی به كاهش درد كمك می كند؟ امروزه در بین ورزشكاران و قهرمانان ورزشی مصرف مواد مختلف حاوی كافئین باب شده است و با این انگیزه كه مصرف این مواد سوخت چربی را آسان تر و سهل تر می كند. در حالیكه صحت این اندیشه واقعا ثابت نشده است. اما گفته می شود كه كافئین سیستم خاصی در مغز و نخاع را كه مسئول فرآیند درد می باشد تحت تاثیر قرار می دهد و تصور می شود كه درد كاهش می یابد.

 
 

پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز