وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تکذیب ربط قتل دكترسودبخش باحادثه كهریزك

تکذیب ربط قتل دكترسودبخش باحادثه كهریزك
به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز در نشست خبری بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران گفت: هفته نیروی انتظامی از 11 سال پیش در مهر برگزار می‌شود در حالی كه پیش از این هفته ناجا در تیر برگزار می‌شد.

وی اظهار داشت: شعار امسال هفته ناجا «اعتماد شما پشتوانه اقتدار ما» انتخاب شده است و رویكرد‌های جدید پلیس در این هفته به اطلاع مردم خواهد رسید.

سردار احمدی‌مقدم افزود: افزایش كارآمدی و اعتماد مردم و جلب رضایتشان موجب اقتدار پلیس است. اقتدار مبتنی بر زور و سلاح و قوه قهریه اگر چه اجتناب‌ناپذیر است اما اقتدار كاملی نیست.

فرمانده ناجا در ادامه افزود: عامل اصلی اقتدار پلیس مقبولیت مشروعیت و پذیرش توسط جامعه است.

سردار احمدی‌مقدم گفت: با افزایش قدرت كشف جرم هوشمندی پلیس حضور به موقع در صحنه و پاسخگوی به مطالبات مردم افزایش اعتماد را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: البته برخی نارسایی‌ها در رفتار بعضی مأموران و ادارات سازمان‌های ناجا وجود دارد و تلاش می‌كنیم آنها را برطرف كنیم.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به موضوع صداقت در پلیس تأكید كرد و گفت: رویكرد جدید پلیس كه به صورت جدی دنبال خواهد شد موضوع صداقت است صداقت سازمان در برخورد با نارسایی‌ها و مشكلات باید در رفتار پلیس مشهود باشد و سعی در توجیه مشكلات نباشد و مجدانه و صادقانه در جهت رفع این مشكلات تلاش شود.

وی با اشاره به حوادث بازداشتگاه كهریزك گفت: آن حوادث تلخ باعث شد تا استاندارد سازی بازداشتگاه‌ها را به طور جدی دنبال كنیم و كنترل رفتار مأموران پلیس برای رعایت حقوق ارباب‌رجوع را به عنوان یك اصل مدنظر قرار دهیم.

سردار احمدی‌مقدم اعلام كرد: تا پایان سال باید سطح بازداشتگاه‌ها در نیروی انتظامی به حداقل‌های ممكن برسد و این طور نباشد كه یك متهم چك با مجرم سابقه‌داری در كنار هم باشند هر چند چنین اقدامی سخت است اما باید رعایت شود.

* سختگیری به پلیس آگاهی برای اعتراف‌گیری

فرمانده نیروی انتظامی اعلام كرد: در پلیس آگاهی سخت‌گیری كرده‌ایم تا در روش‌های فنی برای اعتراف متهمان استفاده كنند و روش‌های فیزیكی كاملا حل شود. این سخت‌گیری‌ها موجب فشار به مأموران شده است.

وی اظهار داشت: توسعه خدمات انتظامی و رفع مشكلات مردم در هفته ناجا مورد تأكید قرار گرفته است. صد میلیون‌نفر بار در سال خدمات انتظامی به مردم ارائه می شود.

*فتنه سال 88 مجرمان را جری كرده بود

فرمانده نیروی انتظامی گفت: حوادث سال گذشته و فتنه سال 88 كه از 22 خرداد آغاز و تا 22 بهمن ادامه داشت موجب شد تا پلیس هشت ماه درگیر حوادث ناخواسته‌ای شود.

وی در ادامه اظهار داشت: این فتنه باعث شد تا مردم برای رسیدگی به شكایات و مشكلشان با محدودیت‌های ما مواجه شوند زیرا مأموران پلیس مشغول مأموریت دیگری شده است.

سردار احمدی‌مقدم تأكید كرد: فتنه باعث شد فضا برای مجرمان فراهم شده و باعث تجری آنها شود.

وی اظهار داشت: در تقویت بعد اجتماعی پلیس مدرسه‌محوری و محله محوری مورد تأكید قرار گرفته است.

سردار احمدی‌مقدم با اعلام مناسبت‌ها و اسامی روزهای هفته ناجا گفت: در طی هفته ناجا یگان ویژه پلیس همایش‌های عملیاتی را در میادین شهرها و مراكز پلیس برگزار می‌كند و زنگ انضباط اجتماعی در مدارس كشور به صدا در می‌آید.

سردار احمدی‌مقدم از امضای تفاهم‌نامه بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش خبر داد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه آموزش‌های اجتماعی و ایمنی به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

* دادستانی كل كشور پیگیر موضوع خودروهای هوو است

فرمانده نیروی انتظامی اعلام كرد: پلیس برای شماره‌گذاری خودروها براساس مجوزهای سازمان استاندارد و محیط زیست عمل می‌كند. هر چند در مواردی هم كه مجوز لازم توسط سازمان استاندارد صادر شده اما پلیس براساس مشكلاتی كه وجود داشته از شماره‌گذاری و تردد خودرو جلوگیری كرده نمونه آن مشكلات ایمنی خودروی هوو است.

وی اظهار داشت: دادستان كل كشور در حال پیگیری خودروی هوو است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: اینكه می‌گویند علت حوادث هوو مشكل یدك‌كش و تریلر غیراستاندارد است به وزارت صنایع باز می‌گردد كه استانداردهای لازم را ابلاغ كند. تا پلیس در این زمینه هم سخت‌گیری كند.

* خودروهای تولید داخل با استانداردهای روز فاصله دارند

فرمانده ناجا اعلام كرد: خودروهای تولید داخل با استانداردهای بین‌المللی و روز دنیا فاصله دارند باید تلاش كنیم استانداردهای خودرو ارتقا یافته و ظرفیت كارخانه‌های خودروسازی نیز اصلاح شود.

سردار احمدی‌مقدم درباره بودجه‌ مرزها نیز گفت: وقتی حقایق را می‌گوییم دیگر سازمان‌ها دلخور می‌شوند اما ظاهرا 7 میلیارد تومان توسط وزارت كشور به نیروی انتظامی در جهت انسداد مرزها اختصاص یافته هر چند این مبلغ نیز هنوز به دست ما نرسیده است.

*الگوی سفر مردم تغییر كند

سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سؤالی مبنی بر تغییر ساعت كار و ترافیك در كلان‌شهرها گفت: ترافیك عوامل متعددی دارد كه بحث زیر‌ساخت‌ها، عدم تناسب خودرو و معابر تقاضای سفر، الگوی استفاده از خودرو و الگوی حمل و نقل در آن نقش دارد.

وی اظهار داشت: مدیریت زمان و تغییر ساعت تأثیر زیادی بر روند ترافیك نداشته هر چند پیك ترافیك صبح را كمتر كرده اما ترافیك در عصر فشرده شده است با ادامه این روند در ماه‌های بعد ترافیك بدتر هم خواهد شد.

وی اظهار داشت: با اقدامات پلیس و علی‌رغم افزایش 15 درصدی ورود خودرو به ناوگان حمل و نقل ترافیك درتهران علی‌رغم آنچه كه تصور می‌شد كمتر بود.

سردار احمدی‌مقدم از مردم خواست تا الگوی سفر خود تغییر ایجاد كرده و به جای استفاده از خودروهای شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده كند.

وی اظهار داشت: وسایل نقلیه عمومی نیز برای ارائه خدمات شهروندان كافی نیست و باید متناسب با افزایش نیاز گسترش یابد.

* زاغزن‌های الكترونیكی

فرمانده ناجا از مردم خواست تا اطلاعات خود در زمینه خدمات الكترونیكی و استفاده از كارت‌های الكترونیكی را افزایش دهد و افزود: این روزها با استفاده از دوربین‌های كوچكی كه در كنار خودپردازها نصب می‌شود زاغزن الكترونیكی راه افتاده و رمز كارتهای اعتباری را به سرقت می‌برد.
وی اظهار داشت: شهروندان هنگام استفاده از آبربانك ها مراقب زاغزنانی كه در كنار ایستادند باشند تا رمز ورودشان لو نرود.

این مقام ارشد پلیس تصریح كرد: هكرها برای ورود به سیستم بانكی تلاش می‌كنند اما پلیس با مشاهده این تلاش‌ها موارد را به بانك‌ها اعلام كرده و آنان سیستم خود را ارتقا می‌دهند.

* پلیس فضای مجازی به زودی تشكیل می‌دهد

فرمانده نیروی انتظامی تأكید كرد: پلیس فضای مجازی با تكمیل زیرساخت‌ها به زودی تشكیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: فقدان زیرساخت‌های اساسی در بخش‌های تجاری و اقتصادی كشور باعث بروز برخی مشكلات شده است.

وی اظهار داشت: در بخش مالیات در ارزش افزوده كه باعث شفافیت فعالیت‌های مالی می‌شود با واكنش‌هایی روبرو می‌شویم كه مدام این موضوع را به تأخیر می‌اندازد. اگر با این مقاومت‌ها عقب‌نشینی نمی‌كردیم در حال حاضر كمترین مشكل را داشتیم.

* جمع‌آوری قلیان‌ها با نظر وزیر بهداشت

سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره جمع‌آوری قلیان‌ها اعلام كرد: رئیس ستاد مبارزه با مواد دخانی كشور وزیر بهداشت است و نیروی انتظامی نیز عضو این ستاد است. هر وقت تصمیم در این زمینه گرفته شود اقدام خواهیم كرد.

وی در پاسخ به این سؤال كه دیوان عدالت كشور جمع‌آوری قلیان‌ها را قانونی اعلام كرده اظهار داشت: ناجا نباید به شرایط قبلی جمع‌آوری قلیان‌ها تن دهد در طرح قبلی علی‌رغم قاطعیت ستاد مبارزه با مواد دخانی وقتی برخورد را آغاز كردیم از طرف وزارت كشور لغو این طرح ابلاغ شد. كه این اقدامات شایسته‌ای نبود.

سردار احمدی‌مقدم افزود: رسیدگی به تخلفات صنفی مسیر مشخصی دارد و در این زمینه وزارت بهداشت و اتحادیه‌های صنفی باید به واحدهای متخلف موضوع را ابلاغ كنند و اگر جبران نشد جریمه كند. در مرحله بعدی پلیس اماكن می‌تواند اقدامات قانون را انجام دهد.

وی اظهار داشت: در بحث قاچاق مواد دخانی نیز پلیس با قاطعیت مووضع را دنبال می‌كند اما بحث دخانیات نباید به سمت بازار قاچاق برود هر زمان به سمت محدودیت‌های بیشتر و تعرفه‌های بالاتر در بخش دخانیات رفته‌ایم قاچاق مواد دخانی افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر تشكیل پلیس قضایی و تأكید قوه قضائیه در این زمینه اظهار داشت: دستگاه قضایی دو دغدغه برای تشكیل پلیس قضایی دارد كه اولین دغدغه به ضعف نیروهای پلیس در تشكیل پرونده‌های مقدماتی باز می‌گردد و اعلام می‌كنند كه نیروهای پلیس آموزش‌های لازم را در این زمینه كسب نكرده است.

وی در ادامه افزود: دغدغه دوم نیز پیگیری و عدم جدیت مأموران پلیس در رسیدگی به پرونده‌ها است.

سردار احمدی‌مقدم افزود: در مورد دغدغه اول بیش از 12 هزار پست جدید تحت عنوان افسران دایره خدمات قضایی در كلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ایجاد شده است.

فرمانده ناجا در ادامه افزود: در این ارتباط با دادستان كل كشور نیز جلساتی برگزار كرده‌ایم تا این افسران با دادستان‌های سراسر كشور ارتباط یافته و آموزش‌های لازم را دریافت كنند.

وی اظهار داشت: تصور اینكه واحد كوچكی تحت عنوان پلیس قضایی ایجاد شود تا پرونده‌ها را به صورت ویژه پیگیری كند نیز قابل رفع است و اطمینان می‌دهیم كه این موضوع را برطرف كنیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: می‌توانیم واحد ویژه‌ای را در نیروی انتظامی ایجاد كنیم تا نگرانی‌ها را در این زمینه رفع كند و حتی این واحدها در دادستانی‌ها مستقر شوند.

سردار احمدی‌مقدم گفت: در بحث خدمات قضایی بیش از 30 هزار نیروی پلیس در حال انجام وظیفه هستند، اگر قرار است نیروی تحت عنوان پلیس قضایی تشكیل شود كه زیرمجموعه ناجا نباشد بهتر است با نام دیگری تشكیل شود.

*فتنه سال 88 بر مبارزه با مفاسد اخلاقی تأثیر گذاشت

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نگرانی مراجع تقلید از وضع حجاب در جامعه و سیاسی كاری پلیس در این زمینه تأكید كرد: مراجع عظام هیچ گفته‌ای مبنی بر سیاسی كاری پلیس در این زمینه نداشته است كسانی كه دغدغه عفاف و حجاب دارند و مراجع عظام در جریان مشكلات حجاب در جامعه هستند.

وی اظهار داشت: پلیس برای رسیدگی به وضع حجاب در جامعه وظایف و محدودیت‌هایی دارد.

سردار احمدی‌مقدم افزود: فتنه سال گذشته در مبارزه با مفاسد اخلاقی تأثیر گذاشت اما امسال مسئولیت كار بر عهده ستادی با مدیریت وزیر كشور است و پلیس هم در چارچوب دستورالعمل ابلاغی این ستاد انجام وظیفه می‌كند.

وی اظهار داشت: در این زمینه محدودیت‌هایی برای ما ایجاد شده و براساس این محدودیت‌ها اقدام می‌كنیم.

سردار احمدی‌مقدم گفت: برای پیگیری وضع حجاب بهتر است از عزیزان مسئول سؤال كنیم در جلساتی كه با مجلس و دولت و دیگر سازمان‌ها و نهادها داشته‌ایم ایرادی به كار نیروی انتظامی در بحث عفاف و حجاب وارد نشده و در جمع‌بندی گفته‌اند كه نیروی انتظامی بیش از حد توان خود نیز اقدام كرده است.

* پشت صحنه تولید فساد باید هدف قرار گیرد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در مبارزه با مفاسد اخلاقی باید با پشت صحنه تولید فساد برخورد كرد و در مرحله بعدی نیز با ظواهر فساد برخورد شود.

وی اظهار داشت: فردی كه مانكن‌ها را راهی خیابان می‌كند و یا مراكز فساد تولید می‌كند باید در رأس برخورد قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی تأكید كرد: برای مبارزه با فساد اخلاقی جمع‌بندی رئیس‌جمهور را ملاك قرار می‌دهیم این جمع‌بندی در مصاحبه رئیس‌جمهور با مردم اعلام شد.

وی اظهار داشت: از وزیر كشور نیز سؤال كرده‌ایم تا روش‌های مورد نظر رئیس‌جمهور را به ما ابلاغ كنند.

وی درباره برخورد با وسایل شنود و استراق سمع نیز گفت: استراق سمع عملی غیرقانونی است و هیچ كس حق ندارد حریم شخصی افراد را نقد كند. در نیروی انتظامی نیز بسیار تلاش می‌كنیم تا از اسرار زندگی مردم فاش نشود. فردی كه وسایل شنود تهیه می‌كند تا اعضای خانواده خود را كنترل كند اقدام زشتی انجام داده است.

سردار احمدی‌مقدم تأكید كرد: پلیس در زمینه برخورد با وسایل شنود و استراق سمع قاطعانه برخورد می‌كند و به شكایاتی رسیدگی خواهد كرد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره امر سلاح سرد گفت: تهدید با سلاح سرد جرم محسوب می‌شود و علی‌رغم نداشتن قانون در این زمینه استفاده از سلاح‌های سرد جرم محسوب می‌شود.

* 1500 نفر از مأموران پلیس به دلیل ارتكاب تخلفات اداری و اعمال مجرمانه اخراج شده‌اند

فرمانده نیروی انتظامی درباره تخلفات مأموران پلیس گفت: كمیسیون پیگیری از جرائم و صیانت از كاركنان پلیس از مدت‌ها پیش تشكیل شده است. پلیس با تخلفات به شدت برخورد می‌كند.

سردار احمدی‌مقدم افزود: آمار سازمان قضایی نیروهای مسلح نشان می‌دهد طی 6 ماه گذشته به طور میانگین 10 تا 12 درصد كاهش تخلفات را به صورت مداوم در نیروی انتظامی داشته‌ایم.

* مأموری رشوه بگیرد، اخراج می‌شود

فرمانده ناجا تأكید كرد: اگر مأموری رشوه بگیرد حتی اگر برای باور اول و به مقدار كم هم باشد حتما اخراج شده و اغماض نمی‌كنیم.

وی در ادامه افزود: همكاری با تبهكاران و بانك‌ها نیز از مواردی است كه موجب اخراج مأمور پلیس می‌شود و مشكلات اخلاقی در سازمان و سوء نیت نسبت به متهمان و مجرمان از دیگر مواردی است كه اخراج را در پی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی تأكید است: سال گذشته بالغ بر 1500 نفر مأموران پلیس عذرشان خواسته شد كه بخشی از آن به دلیل تخلفات اداری و بخشی نیز به ارتكاب جرائم است این میزان در گذشته 2 هزار و 500 نفر بود به 1500 نفر رسیده است.

* قتل دكتر سود‌بخش سیاسی نیست

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر قتل دكتر سودبخش با حادثه بازداشتگاه كهریزك گفت: هیچ ارتباط و سرنخی در این زمینه وجود ندارد و این موضوع كاملا منتفی است.

وی اظهار داشت: براساس استعلامات انجام شده دكتر سودبخش هیچ گونه سابقه و فعالیتی نداشته است و چنین موضوعی از اساس واقعیت ندارد.

سردار احمدی‌مقدم گفت: از این سؤالات نپرسید چون فضا را آلوده می‌كند امیدوارم متهمان این پرونده به زودی دستگیر شود.

فرمانده ناجا درباره سرقت مجسمه‌های تهران نیز گفت: هنوز موردی در این زمینه كشف نشده و اگر به نتیجه‌ای برسد حتما او را اعلام خواهیم كرد.

طرح مزاحمان اجتماعی در تهران در حال اجرا است

فرمانده نیروی انتظامی درباره اجرای طرح مزاحمان اجتماعی و تفاوت آن با مزاحمان نوامیس گفت: طرح مزاحمان نوامیس را به دلیل اعتراض وزیر كشور مبنی بر مناسب نبودن عنوان آن تغییر داده و به جای آن طرح مزاحمان اجتماعی را انتخاب كردیم.

وی اظهار داشت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ این طرح را اجرا می‌كند و در این زمینه به زودی اطلاع‌رسانی خواهد كرد.