وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص بی نظیر سیر کهنه!!

خواص بی نظیر سیر کهنه!!
پژوهشگران علوم تغذیه می گویند سیر خام یا پخته و یا پودر سیر به اندازه عصاره سیر کهنه در درمان فشار خون موثر نیست.نتایج تحقیقات آنان نشان می دهد مصرف سیر در کنار داروهای رایج، می تواند موجب کاهش فشار خون بالا شود.

یک گروه بین المللی از پژوهشگران به سرپرستی دانشمندان دانشگاه آدلاید در استرالیا دریافته اند عصاره سیر می تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند.

محققان در یک آزمایش ۱۲ هفته ای بر روی ۵۰ نفر دریافتند، افراد مبتلا به فشار خون بیشینه ۱۴ که از کپسول های عصاره سیر کهنه استفاده می کردند، فشار خونشان نسبت به گروه شاهد که دارو نما استفاده می کردند، بطور میانگین ۲/۱۰ میلی متر جیوه کاهش یافت.

این کاهش از نظر بالینی چشمگیر است، چرا که کاهش فشار خون سیستولیک تا ۵ میلیمتر جیوه، خطر بیماری قلبی و عروقی را ۸ تا ۲۰ درصد کاهش می دهد.

سیر اثر ضد افزایش فشار خون دارد؛ چرا که تولید مواد شیمیایی خاصی موسوم به اکسید نیتریک و سولفید هیدروژن را که به رگهای خونی کمک می کنند، ترغیب می کند.

پر فشاری خون عامل خطر مهمی برای بیماری قلبی و عروقی است.
این تحقیق نشان می دهد که ظرفیت زیادی برای کشف کاربردهای سیر به عنوان یک گزینه درمانی موثر برای افراد مبتلا به فشار خون بالا وجود دارد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Maturitas منتشر شده است.