وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بالای 75 ساله های سینمای ایران را بشناسید !!

بالای 75 ساله های سینمای ایران را بشناسید !!
سینمای ایران نزدیك به یك قرن سابقه فیلمسازی، شاهد تلاش بسیاری از هنرمندان و متخصصین فنی و هنری در زمینه های گوناگون بوده است. هنرمندانی كه مخاطب را به گونه ای با خود همراه می كنند كه با گریه هایشان می گریند و از خنده هایشان لبخند بر لبان شان نقش می بندد. آن ها شخصیت هایی را خلق كرده اند كه توانسته اند سال ها در ذهن تماشاچی باقی بماند.
كیفیت و كمیت سینمای ایران حاصل تلاش ها، استعدادها و هنر این هنرمندان است. تعدادی از این هنرمندان بیش از نیم قرن است كه در عرصه هنر در زمینه های مختلف فعالیت می كنند و عمر وجوانی خود را در این راه سپری كردند.
در آستانه روز سینما فهرستی از برخی هنرمندانی كه بیش از سه ربع قرن سن دارند و بیش از نیم قرن در این عرصه فعالیت داشته اند، از نظر می گذرانید.

داریوش اسدزاده
متولد1302 كرمانشاه ، فارغ التحصیل دانشكده بازرگانی و دارایی، وی فعالیت هنری خود را از سال 1324در تئاتر تهران آغاز كرد و از طرف مركز هنرهای ملی به جشنواره تئاتر پاریس اعزام شد… و بعد از مراجعت به كارگردانی تئاتر مشغول شد و در سال 1346 بنا به دعوت یكی از استودیوهای فیلمبرداری عازم مینالوتا آمریكا شد و در فیلم "در آمریكا اتفاق افتاد " به عنوان نویسنده و بازیگر فعالیت سینمایی خود را آغاز كرد وی در سال 1365 به وطن بازگشت و درسینما و تلویزیون ایران مشغول شد.
سریال "خانه سبز " از كارهای مشهور اسدزاده به شمار می آید.
از جمله فعالیت های سینمایی وی می توان به این ترانه عاشقانه نیست (رحمان رضایی)، كفش های جیرجیرك دار (شاپور قریب) اشاره كرد.
جعبه موسیقی، روز شیطان، دو نیمه سیب از دیگر كارهای سینمایی اسدزاده هستند.

 

بالای 75 ساله های سینمای ایران را بشناسید !!

 

مرتضی احمدی
متولد1303 در جنوب تهران از خانواده ای با اصـالت تفرشی به دنیا آمد . وی بازی در تئاتر را از سال 1322 با پیش پرده خوانی آغاز كرد. از كارهای اخیر او می توان به پایان دوم (یعقوب غفاری)، یك حبه قند (رضا میركریمی)، سلام بر عشق (اصغر نعیمی)، آقای هفت رنگ (شهرام شاه حسینی)، چهل سالگی (علیرضا رئیسیان)، دل شكسته (علی روئین تن) اشاره كرد.

بالای 75 ساله های سینمای ایران را بشناسید !!

عزت الله انتظامی
متولد 1303 تهران، فارغ التحصیل دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فارغ التحصیل مدرسه شبانه تئاتر وسینمای آلمان غربی. فعالیت هنری را از سال 1320 با پیش پرده خوانی و ایفای نقش های كوتاه در تئاتر آغاز كرد.
كمال الملك، اجاره نشین ها، شیر سنگی، در مسیر تندباد، كشتی آنجلیكا، گراند سینما، هامون، خانه خلوت، روز فرشته، روز واقعه، روسری آبی، گاوخونی، دیوانه ای از قفس پرید و حكم از كارهای خاطره انگیز وی هستند.
از كارهای اخیر وی می توان به حضور آقای بازیگر در فیلم های چهل سالگی (علیرضا رئیسیان)، راه آبی ابریشم (محمد بزرگ نیا)، زادبوم (ابوالحسن داودی)، زندگی با چشمان بسته (رسول صدرعاملی)، آتش سبز (محمدرضا اصلانی)، شب (رسول صدرعاملی) اشاره كرد.

بالای 75 ساله های سینمای ایران را بشناسید !!

محمد ورشوچی
محمدعلی ورشوچی متولد 1304 تهران فعالیت هنری را از تئاتر مدرسه (كلاس چهارم) آغاز كرد. فعالیت حرفه ای وی از تئاتر مینا آغاز شد. او با همكاری دوستش نعمت الله گرجی یك گروه تئاتر تاسیس نمود و با این گروه به شهرهای مختلف سفر كرد و به اجرای نمایش پرداخت. بعدها به دعوت احمد رحیمی به تئاتر جامعه باربد رفت و بیست سال در آنجا فعالیت نمود. او بعدها به سینما و تلویزیون نیز راه یافت. بازیگر ، آقای شانس، من زمین را دوست دارم، خانه خلوت، ای ایران، سال های خاكستری، گراند سینما، تحفه ها از كارهای سینمایی و شب دهم، پهلوانان نمی میرند، دزدان مادربزرگ و هزار دستان از كارهای تلویزیونی وی هستند.

بالای 75 ساله های سینمای ایران را بشناسید !!

میر محمد تجدد
متولد سال1308 تهران وی فوق دیپلم فنی است و بازی در سینما را از سال 1344 با فیلم "گل شیطان " به كارگردانی "ترنس یانگ " آغاز كرد از كارهای وی در دهه اخیر می توان به قتل آنلاین (مسعود آب پرور)، جنایت ، شیفته (محمدعلی سجادی) اشاره كرد.
جنایت، پرواز از اردوگاه، افسانه مه پلنگ ، گروهبان و سرب ازجمله دیگر فیلم های این بازیگر به شمار می روند.

فخری خوروش
متولد 1309 كرمانشاه ، دارای مدرك تحصیلی دیپلم دانشسرا شروع وی بازی در تئاتر را از سال 1335 آغاز كرده و نمایش عمده او می توان به امیرارسلان نامدار اشاره كرد وی بازی در سینما را از سال 1334 با فیلم برای تو آغاز كرد از جمله كارهای وی در این اواخر می توان به یك بوس كوچولو (بهمن فرمان آرا)، تارا و تب توت فرنگی (سعید سهیلی) و بگذار زندگی كنم (شاپور قریب) اشاره كرد.

بالای 75 ساله های سینمای ایران را بشناسید !!

محمد علی كشاورز
متولد 1309اصفهان، فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشكده هنرهای دراماتیك، آغاز فعالیت هنری از سال 1339 با حضور در نمایش ویلن ساز كره مونا، از عمده نمایش هایی كه كشاورز در آنها ایفای نقش كرده، می توان به آنتیگون، آندورا، ادیپوس شهریار،اشباح و… اشاره كرد. كشاورز از سال 1347 به تلویزیون رفت و كارگردانی هنری قسمت هایی از یك سریال را به عهده گرفت. و بازی در سینما را از 1343 آغاز كرد. وی در آثار ارزشمندی چون كمال الملك، مادر، هزار دستان و… به ایفای نقش پرداخته است.
رگبار، مردی كه موش شد ، كفش های میرزا نوروز، ناصرالدین شاه آكتور سینما ، دلشدگان ، زیر درختان زیتون از كارهای سینمایی و سلطان و شبان ، گرگ ها و پدرسالار از دیگر كارهای تلویزیونی شاخص او هستند.

بالای 75 ساله های سینمای ایران را بشناسید !!

توران مهرزاد
متولد سال 1309 تهران وی بازی در تئاتر را از سال 1323 و بازی در سینما را از سال 1347 با "تنگه اژدها " به كارگردانی "سیامك یاسمی " شروع كرد. فعالیت در رادیو را از سال 1336 و دوبله را از سال 1338 آغاز كرد.
«هامون»، «پری» و «لیلا»(داریوش مهرجویی) از آثار شاخص این بازیگر در سینما به شمار می آیند.
از آخرین فعالیت های وی می توان به عینك دودی (ایرج طهماسب)، قرمز (فریدون جیرانی) و… اشاره كرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره