وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بیماریهایی که در شکم ظاهر می شوند!

بیماریهایی که در شکم ظاهر می شوند!
در این مقاله چند عارضه که فراوانی بیشتری در جامعه دارند به همراه راه حل های شان ارائه می شوند:
کولیت های عصبی و ورم کولن، زیادی اسید معده مرتبط به فعالیت غدد فوق کلیوی، شکم شما را خالی می کند! چه طور؟ در واقع وجود ناراحتی و دلخوری می تواند باعث بروز اسهال شود.!!

– سندروم رودۀ تحریک پذیر:
که کولون را تحت تأثیر قرار می دهد. عادی ترین ویژگی این پدیده این است که در طی معاینات هیچ چیزی قابل رؤیت نیست و هر چه که هست در ذهن شخص می گذرد. اغلب این بیماری مانند یک معما برای پزشکان باقی می ماند. اگر معالجات اثر بخش نباشد، پس از سن سی سالگی متخصص معده و گوارش فیبروسکوپی انجام می دهد.

– کولیت عصبی:
نوعی از سندروم رودۀ تحریک پذیر و مشکلات عملکرد روده است. پزشک داروهایی برای شما تجویز می کند که حساسیت دستگاه گوارش را (به طور حقیقی و مجازی) کاهش می دهد.

– یبوست:
در این مورد منطق می گوید که باید از مواد فیبردار، مانند آلو و احتمالاً از ملین ها (البته بدون زیاده روی) استفاده کرد. اگر با انجام تمام این اقدامات یبوست شما ادامه داشت، علتش احساس ناامنی است. نگرانی و اضطراب از دست دادن داشته ها، پول و … می تواند به این عارضه که معروف به حبس مقعدی است، دامن بزند. با خودداری و کنترل خود شرایط و اوضاع را هم کنترل کنید.   

– اسهال:
کاملاً طبیعی است که مثلاً بعد از خوردن مقدار زیادی میوۀ کال و نرسیده دچار اسهال شوید. در غیر این صورت، اسهال ممکن است دلایل دیگری از جمله: اضطراب شدید، استرس زیاد یا احساس شدید شادی یا عصبانیت روی دهد. البته عصبانیت مؤثرتر از عوامل دیگر است.

– گاز و نفخ:
مارتین پهوت این طور توضیح می دهد: «انسان قرن 21 مانند انسان قرن 19 از غلات کامل ستفاده نمی کند، حتی می توان گفت مصرف آن را ترک کرده است. استفاده از نان های چند غله ای و سبوس دار می تواند عامل بروز نفخ و گاز باشد. امروزه شکم ما فیبرهای متفاوتی را جذب می کند.» کربن گیاهی و همچنین خاک رس سبز، به خوبی گازها را جذب می کنند.

– زیادی اسید معده و سوزش شکم:
اگر التهاب روده درست درمان نشده باشد و یا هر آسیب دیگر روده ممکن است باعث بروز این مشکل شود. البته ممکن است بدون وجود هیچ یک از این عوامل، بعد از امتحان این عوارض ایجاد شوند؛ که بی شک علتش هم اضطراب درونی است. اگریکی یا بعضی از این علائم در شما وجود دارد، لازم است که نگاهی دوباره به زندگی شخصی تان و تندی و گزندگی نسبی آن بیاندازید. 

– زخم معده:
این عارضه تقریباً نادر است. این زخم اغلب ابتدای اثنی عشر از رودۀ باریک را تحت تأثیر قرار می دهد. زخم معده، یک بیماری عفونی است که تقربیاً همیشه باکتری ها عامل آن هستند و توسط آنتی بیوتیک و آنتی اسید نیز درمان می شود.

– احساس درد در کبد:
در واقع درد کبد بسیار نادر و کمیاب است. این عارضه که ممکن است باعث احساس تهوع در حین هضم غذا بشود، در ارتباط با تعادل داخلی گوش هاست!! اگر با وجود آرامش در خانه یا محل کار، باز هم از این مشکل رنج می برید، یک مشکل هاضمه ای در میان است که نشان می دهد بدن شما فقط برخی مواد غذایی غنی را جذب می کند.

این مشکل بیشتر در بعد از جشن ها و یا زیاده روی در خوردن بروز می کند، بدن تنظیم شده و می خواهد به ما بگوید که زیاد، زیاد است. بنابراین، رژیم های آب درمانی و سوپ سبزیجات طبیعی بهترین درمان اند. اگر شما در خوردن زیاده روی نکرده اید، شاید علتش یک خبر بی اهمیت باشد که ظاهراً به مذاق شما خوش نیامده است. مغزتان به عنوان یک راهنما خودبه خود به فعالیتش ادامه می دهد اما شکم تان اطلاعات را ثبت کرده و به سختی عمل هضم را انجام می دهد و این دقیقاً همان چیزی است که مغز نمی پسندد. 

با آموزش تنفس صحیح شکم تان را تنظیم کنید
ما نفس کشیدن مثل بچه ها را فراموش می کنیم. با تنفس شکمی دیافراگم مان را به حرکت می اندازیم. یوگا، هنرهای رزمی، سوفرولوژی، ریلکسیشن و مدیتیشن به ما کمک می کنند تا درست نفس کشیدن را یاد بگیریم.

ورزش های هوازی و تمرینات کاردیو ترینینگ (ورزش های قلبی) ما را تحریک می کنند که بر روی تنفس مان کار کنیم و با این روش به سرعت استرس ها را از بین ببریم.

– مثل ژاپنی ها نیروی هارا را کنترل کنید
– وضعیت هارا: در مدیتیشن یا اسب سواری، در حالت نشسته بر مرکز ثقل، ما در "بشقاب" مان!! هستیم. کلود دیدیه استاد شیاتوس در فدراسیون فرانسوی شیاتوس سنتی، به ما می آموزد که شکم از پایین تا بالا توسط méridien محل عبور است.

" وحشت از موجود دیگر" که در برخی زنان جوان قبل از بارداری دور از انتظار نیست. بخشی از شیاتوس یا بخشی از طب سوزنی این قبیل ناراحتی ها و استرس ها را آرام می کند.

– مثل چینی ها نیروی شی را تقویت کنید.
دکتر کونلین ژانگ، دکترای طب چینی و استاد چی گنگ درمرکز لیکان شکل نمادین شکم در چین را برای ما توضیح می دهد. "شکم مانند یک دیگ بزرگ، محل جابه جایی است، در واقع این دیگ نماد برداشت و عینیت است.

عناصر مشارکت کنندۀ دیگر زمین، چاشنی های مربوط به شکم (طحال، پانکراس، روده) نرمی، شیرینی، و هم پایان تابستان است.

تمرین شی گنگ، عملکرد روده را نرمال می کند و احساسات را تنظیم می کند. بله، شکم مغز دیگر است. حالا با اطمینان خاطر شما اعتماد به نفس تان را ثابت خواهید کرد و برنامه های تان را عینیت خواهید بخشید.