وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سرطان ریه علایم و نشانه ها

سرطان ریه علایم و نشانه ها
سرطان ریه یکی از اصلی ترین عوامل مرگ و میر از میان سرطان ها شناخته شده است و بیشترین میزان مرگ و میر را در مقایسه با سرطان سینه، پروستات و سایر سرطان ها ی چندگانه دارد. سرطان ریه از سال ۱۹۸۷ به بعد بیشترین میزان مرگ را نسبت به سرطان سینه در میان زنان، به خود اختصاص داده است. در سال ۱۹۹۹، ۶۵۰۰۰ زن در اثر این سرطان جن خود را از دست دادند.
خانم ها هم اکنون جز شماری از موارد جدید سرطان ریه هستند. بین سال های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۴ سرطان ریه نزدیک به ۱۵۰ درصد در میان زنان افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که در بین مردان فقط ۲۰ درصد رشد داشته است.
چرا این تعداد خانم در سال بر اثر این سرطان جان خود را از دست می دهند.؟
تحقیقات نشان می دهد از آنجایی که خانم ها تعداد کمتری سیگار نسبت به آقایون می کشند و سیگار کمتری را فرو می دهند اما با این حال خانم ها ۵/۱ درصد احتمال گرفتن سرطان ریه شان از آقایان بیشتر است.
● علائم و نشانه های هشدار دهنده
متاسفانه، نشانه های سرطان ریه سال های متعددی طول می کشد تا خود را بروز دهد. لذا اکثرا در مرحله ای مشخص می شود که شرایط پیشرفته مریضی است. برخی از علائمی که رخ می دهد عبارتند از :
▪ سرفه افرادی که سیگار می کشند زیاد می شود و از شدت بیشتری برخوردار است.
▪ افزایش میزان خلط سینه
▪ خس خس کردن سینه
▪ سرفه افرادی که سیگار نمی کشند بیش از دو هفته طول می کشد.
▪ تغییر رنگ خلط سینه
▪ مشاهده خون در خلط سینه
▪ دوره های مکرر حالت ذات الریه یا برونشیت
● علائم و نشانه هایی که می تواند به مرحله نهایی این سرطان مربوط باشد:
▪ خستگی مفرط
▪ از دست دادن اشتها
▪ سر درد، درد استخوان و درد مفاصل
▪ شکستگی های استخوان که مربوط به جراحت های تصادفی نباشد
▪ اثرات وابسته به اعصاب، عدم تعادل در راه رفتن و یا از دست دادن حافظه به سورت دوره ای
▪ ورم گردن یا صورت
▪ از دست دادن وزن بی دلیل
سایر علائم و نشانه ها ممکن است در اثر کسترش این سرطان به سایر بخش های بدن باشد که شامل سر درد، ضعف، درد، شکستگی استخوان، خونریزی و یا لخته شدن خون باشد.
اگر در شما و یا هر فرد دیگری در اطراف شما این نشانه ها مشاهده شد سریعا به پزشک مراجعه کنید. تعداد افرادی که طول دوره ی بقایشان نزدیک به ۵ سال است نزدیک به ۵۰ درصد می رسد.