وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

«مریل استریپ» مارگارت تاچر خواهد شد

«مریل استریپ» مارگارت تاچر خواهد شد
«مریل استریپ»، بازیگر سرشناس هالیوود نقش «مارگارت تاچر» را در یك فیلم حماسی بازی خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروژه سینمایی جدیدی كه «مریل استریپ» در آن ایفای نقش خواهد داشت، «زن آهنی» نام دارد كه زندگی و دوران نخست وزیری «مارگارت تاچر» را به‌تصویر خواهد كشید.
اگرچه روز گذشته اعلام شد كه «مریل استریپ» به‌زودی در نسخه سینمایی از نمایش‌نامه «آگوست» بازی خواهد كرد، اما این بازیگر سرشناس ابتدا در فیلم «زن آهنی» كه كارگردانی آن را «فیلیدا لیود» برعهده خواهد داشت، نقش‌آفرینی خواهد داشت.
به گزارش ورایتی، این فیلم كه از اواخر امسال مقابل دوربین خواهد رفت، «جیم برودبنت» را به‌عنوان نقش مقابل «مریل استریپ» و همسر مارگارت تاچر معرفی كرده است.
داستان این فیلم در سال 1982 و چند هفته پیش از آغاز جنگ فالكلند اتفاق می‌افتد و تلاش‌های سیاسی «مارگارت تاچر» برای حفظ سمت‌اش به‌تصویر كشیده خواهد شد.
استریپ 61 ساله كه اخیرا عضو افتخاری آكادمی هنر و ادبیات آمریكا شده است، با 15بار نامزدی جایزه اسكار از این لحاظ ركورددار تاریخ سینما محسوب می‌شود.
وی دو بار در سال‌های 1980 برای «كرامر علیه كرامر» و 1983 برای «انتخاب صوفی» موفق به كسب جایزه اسكار بهترین بازیگری شده است.
«استریپ» در سال 2003 برای فیلم «ساعت‌ها» جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین را گرفت، در سال 1989 با فیلم «فرشتگان جهنمی» جایزه بهترین بازیگر زن را از كن دریافت كرد، در سال 1982 بهترین بازیگر زن جوایز بافتا شد و در سال 1999 جایزه دوربین برلیناله را كسب كرد.
مریل استریپ در سال 2003 جایزه افتخاری سزار فرانسه را گرفت، دو بار جایزه بهترین بازیگر زن را از اسكار سینمای ایتالیا دریافت كرده است، هفت‌بار بهترین بازیگر جوایز گلدن گلوب انتخاب شده است و از جشنواره‌های رم و سن‌سباستین جایزه یك عمر دستاورد سینمایی دریافت كرده است.