وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سخت‌ترین بخش ساخت سریال «مختارنامه»

سخت‌ترین بخش ساخت سریال «مختارنامه»
کارگردان مجموعه تلویزیونی مختارنامه گفت: پلان نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) یکی از سخت‌ترین کارها بود. این که من بتوانم بیننده را به یک باوری برسانم تا آن شرایط را حس کند و کار را قبول کند، بسیار سخت و دشوار بود.
 
به گزارش فارس، داوود میرباقری در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره انتخاب شخصیت مختار برای ساخت سریال گفت: انتخاب مختارنامه با من نبود و من خود را برای تولید سریال سلمان فارسی آماده می کردم که از سوی تلویزیون ساخت این سریال به من پیشنهاد شد. به همین منظور مدتی برای پژوهش روی شخصیت مختار وقت خواستم و در طول پژوهش به شخصیت مختار گره خوردیم و مختار مثل یک توفان ما را با خود برد و هشت سال درگیر کرد.
 
وی ادامه داد: مختار شخصیتی بود که به دلیل ظرافت‌ها و رمز و رازهایی که داشت در دوره تاریخی پر تلاطمی توانست بر شیعیان که به نگاه‌های خاصی درگیر بودند، رهبری کرده و حکومتی بنا کند. بعد از شهادت حضرت علی(ع) دوره کوتاهی که مربوط به دوره امام حسن (ع) بود تا قیام مختار و تشکیل دولت و حکومت به دست وی. دولت مختار اولین دولت شیعی است که زمام امور را به‌دست می‌گیرد.
 
کارگردان مجموعه تلویزیونی امام علی(ع) ادامه داد: در سریال مختار، ما توانستیم 50 دقیقه به موضوع حادثه عاشورا بپردازیم، آن هم در سه مقطع مختلف از جمله داستان حضرت عباس(ع)، وهب و زهیر بن قین و با توجه به ارتباط شخصیت مختار با حادثه کربلا تلاش کردیم که سری نیز به داستان قاتلین امام حسین(ع) بزنیم و خوشحالیم از اینکه مختارنامه به واقعه کربلا متبرک شد.
 
نگاه و کار کردن درباره حادثه عاشورا بسیار دشوار است و واقعا جرأت و جسارت می‌خواهد که درباره این موضوع مستقیم، بشود اقدامی صورت داد. وی ادامه داد: «مختارنامه» دوره‌ای را به تصویر می‌کشد که همه روی هم شمشیر می‌کشند. چرا این اتفاق می افتد و خواص کجا هستند؟
 
این‌ها نکاتی است که به نظر من به سریال مختار وزن می‌دهد. این سریال تقابل دین با دین است. هرکس در آن دوره تأویل و تعریفی از دین دارد و ما تنها یک قرائت صحیح داریم که قرائت اهل بیت است. اینها لایه‌هایی است که باید رویش مکث شود و امیدوارم فضایی به‌وجود بیاید که این لایه‌ها هدر نروند. یک بخش هنر ماست که باید کار را جذاب ساخته باشیم و بخش دیگر فضایی است که این بحث را مطرح می‌کند و اهمیت پرداختن به این مقوله را فراهم می‌کند.
 
وی درباره سخت ترین پلانی که در این مجموعه داشته است نیز تصریح کرد: سخت ترین پلان مختارنامه واقعه کربلا بود. هر وقت به پلان کربلا فکر می کردم، دوست نداشتم آن را بگیرم و فکر می کردم که هنوز آماده نیستم. خدا، خدا می کردم که این بخش دیر شود و همین اتفاق افتاد تا اینکه خودش به سراغم آمد و احساس کردم دیگر وقتش است که به سراغ کربلا بروم. مهمترین پلان نیز واقعه کربلا و زمانی است که حضرت ابوالفضل (ع) لب رودخانه علقمه می آید.
 
سخت ترین بخش کار بود و من روی این تصویر حدود 4 ساعت کار کردم و آن را طول می دادم تا شرایط روحی ام مساعد شود. پلان نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) نیز یکی از سخت ترین کارها بود و اینکه من بتوانم بیننده را به یک باوری برسانم تا آن شرایط را حس کند و کار را قبول کند، بسیار سخت و دشوار بود.